.L’AJUNTAMENT DE BARCELONA DESCARTA QUE LES MOTOS PUGUIN CIRCULAR PEL CARRIL BUS-TAXI

L’Ajuntament de Barcelona ha descartat per a tot aquest mandat que les motos puguin circular pel carril bus-taxi, una decisió que és “ferm”, ha anunciat aquest dimarts el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, que ha afegit que tampoc faran cap prova pilot ni modificació normativa perquè s’ha demostrat que augmenta la sinistralitat.
“Per a nosaltres aquesta mesura està totalment tancada en aquest mandat”, ha assegurat en roda de premsa després de reunir-se amb la comissió de treball que ha estudiat la mesura base a 15 informes, set d’ells de membres de la comissió, i un de sol – el de l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor) – ha considerat que no necessàriament augmentaria la sinistralitat.
CiU incloïa en el seu programa electoral que les motos circulessin pel carril bus, si bé Freixedes ha destacat que el supeditaven a que fos compatible amb la seguretat viària, i ha dit que seguiran treballant per millorar la seguretat de la moto en el marc del grup de treball de la moto del Pacte per la Mobilitat.
“Un sol accident més no ho podem tolerar. Hem de treballar perquè cada vegada hi hagi menys “, ha sentenciat, amb el que ha donat també per descartat fer un prova pilot i utilitzar als barcelonins de conillets d’índies, ja que que el govern municipal té la clara obligació de treballar per la mobilitat segura.
L’any que ve es redactarà un nou pla de mobilitat urbana, i inclourà mesures per a la moto, amb el repte sobre la taula d’afrontar la sinistralitat que va en augment, una qüestió que ha decantat la balança per descartar que les motos circulin pel carril bus: “Els estudis són molt contundents i molt clars en un aspecte, que és la seguretat”, segons Freixedes.
L’estudi més complet és el de la consultoria de prestigi europeu Transport Research Laboratory sobre Londres-ciutat que ha permès la mesura-i que, tot i que Freixedes ha destacat que és un estudi no concloent, adverteix que permetre que les motos circulin per el carril bus ha augmentat l’accidentalitat de les motos un 37%, i un 50% les ferides greus.
A més de Freixedes i Anesdor, a la taula han participat amb els seus estudis el Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac), l’Associació Espanyola d’Empreses de Missatgeria (AEM), la Guàrdia Urbana, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP).

Entre els partidaris de la mesura al consistori han figurat el mateix alcalde, Xavier Trias (CiU), i el líder municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, que ha confiat que tiraria endavant fins al punt que en el ple d’aquest dimecres preguntarà a Trias quan autoritzarà que les motos puguin circular pel carril bus.
Precisament el PP va presentar a la Comissió municipal de Seguretat i Mobilitat d’aquest mes una proposició per modificar l’Ordenança de Circulació de vianants i vehicles per canviar els articles 13 i 15 permetent la circulació de motocicletes i ciclomotors pels carrils bus-taxi.
La proposta va caure amb el govern esgrimint que el tractarien en la comissió d’aquest dimarts, amb el ‘no’ també de PSC i ICV-EUiA, i la postura conciliadora de UPB, que integra ERC, que va dir que ho acceptaria si s’eixampla el carril bus, no es perjudica la velocitat comercial del transport públic i no augmenta la sinistralitat.

SALUT I BON VIATGE.

Share