LA CRISI I ELS TAXIS PIRATA, MALS D´ESTIU PELS TAXISTES GIRONINS

Ni la reactivació de vols de Ryanair fa preveure millores per al sector del taxi, que ja amenaça amb una vaga.

GIRONA. ACN. A.S- Els taxistes de l’aeroport de Girona es mostren força pesssimistes davant la temporada d’estiu que comença el darrer cap de setmana de març, encara que impliqui un augment de vols de Ryanair respecte a l’any passat. Segons les previsions del sector, només esperen créixer un 10%. El gremi té 20 llicències fixes i també pot activar-ne 16 de temporals a l’estiu si hi ha feina. L’any passat, no es va activar cap llicència temporal i la previsió és que aquest estiu només en treballin la meitat i en franges horàries específiques. El president de l’associació, Josep Carreras, lamenta que la crisi i l’augment dels taxis pirates els ha fet perdre un 70% del negoci en tres anys. “Jo fa dos anys que tinc pèrdues”, afirma.
La vintena de taxistes que treballen a l’aeroport de Girona es van reunir ahir a l’Ajuntament de Vilobí d’Onyar per preparar la temporada d’estiu de vols, que comença el darrer cap de setmana de març. L’estiu passat, quan Ryanair va començar a treure vols a causa de les desavinences amb la Generalitat, els taxistes van patir la baixada de la feina i no van activar cap llicència temporal. Aquest hivern la situació encara ha estat més complicada i els taxistes s’han organitzat per treballar dia sí i dia no perquè no hi havia feina per a tothom.

Aquest estiu, amb el repunt de l’activitat a l’aeroport, el sector no aspira a una millora substancial. “Espero equivocar-me però no crec que augmentem més d’un 10% la nostra facturació”, reconeix el president de l’associació de taxistes de l’aeroport, Josep Carreras. Els taxistes han decidit activar, paulatinament, més taxis amb la previsió que a partir del maig ja treballin tots 20. A més, han previst que s’activin vuit llicències temporals -la meitat de les que poden activar- per cobrir els caps de setmana i les franges de nit, que és quan arriben més vols.
Carreras, que té les llicències en venda com d’altres taxistes, assegura que acumulen anys de pèrdues. “En tres anys hem perdut un 60% o un 70% de la feina”, assegura. Particularment, Carreras va explicar que fa dos anys que té pèrdues a la seva empresa.

SALUT I BON VIATGE.