EL CONSELL D´EIVISSA, PENDENT QUE EL GOVERN APROVI LA NOVA LLEI CONTRA ELS TAXIS PIRATA A TEMPS PER L´ESTIU

El Consell d’Eivissa confia que el Govern balear aprovi a temps per a l’estiu la nova llei sancionadora contra els taxis pirata. La consellera de Mobilitat, Pepa Costa, ha explicat que, a causa de la urgència, probablement es tramitarà com decret llei i ha avançat que serà “molt més dura i contundent contra els infractors”.
“Estem treballant amb la Direcció General de Transport per veure si podem aprovar un decret sancionador contra els taxis pirata. Volem que es puguin immobilitzar tots els vehicles que es detectin exercint aquesta activitat. Estem ara ultimant alguns escletxes legals que es contemplaran en el decret “, ha dit Costa.
La consellera ha explicat que, recentment, s’ha reunit amb el director general de Transport i “em va assegurar que estan treballant en el decret els serveis jurídics, de manera que espero que estigui vigent per a la temporada”.

“La policia o els inspectors del Consell denunciaven els infractors en el moment en què estaven realitzant aquesta activitat, quan es comprovava que s’havia cobrat el servei. Tampoc es podien immobilitzar els vehicles dels residents empadronats aquí i volem que, amb el nou règim sancionador, es pugui immobilitzar qualsevol vehicle, sigui o no d’un resident “, ha explicat Costa.
Costa ha sol · licitat que, amb la nova llei, la comercialització dels taxis pirata, així com la seva publicitat, sigui també denunciable i sancionable.
El Consell d’Eivissa compta amb dos inspectors fixos que treballen en la lluita contra aquesta pràctica il · legal i “esperem contractar en temporada alta dos inspectors més a manera de reforç”.
La consellera ha avançat que seguiran col · laborant amb els ajuntaments de l’illa i amb les policies locals per detectar a aquests infractors i ha recordat que precisament, els inspectors del Consell han d’anar acompanyats d’efectius policials per denunciar als taxistes pirata.

El 2011 es va denunciar, entre principis de juny i finals de setembre, als conductors de 199 vehicles per competència deslleial en el servei de taxi. La xifra va suposar un augment del 65,8% respecte al mateix període del 2010, quan van ser denunciats 120 vehicles.
Dels 199 vehicles denunciats, 14 pertanyien a flotes d’empreses de lloguer i 41 van ser immobilitzats per les autoritats. Segons el Consell, les denúncies van recaure sobre 118 infractors, 98 dels quals eren estrangers i els 20 restants, espanyols. Entre els denunciats, 25 eren reincidents, amb dos o més denúncies
La responsable de Mobilitat també ha valorat de manera positiva que l’ajuntament d’Eivissa concedeixi aquest any 74 autoritzacions estacionals de taxi, el doble que amb l’anterior pla: “Els ajuntaments coneixen les necessitats del municipi i si Vila considera que ha de donar 74 llicències, des del Consell respectem aquesta decisió “.

SALUT I BON VIATGE.