LA REDUCCIÓ DEL NOMBRE D’HORES EN ELS TAXIS SERVEIX PER AMAGAR L’EXCÉS DE LLICÈNCIES

MADRID – ‘S’ha perjudicat als autònoms amb la nova normativa’
Un taxista amb llicència està pensant fer al seu conductor pel canvi
‘La solució podria passar per paralitzar les llicències dels jubilats’

“La reducció del nombre d’hores que un taxista pot circular a Madrid serveix per amagar el problema de l’excés de llicències”, explica Secundino Pérez, secretari de la gremial madrilenya. En total, hi ha més de 15.500 llicències que superen la demanda dels ciutadans i “per això s’ha reduït el màxim d’hores que un taxi pot circular entre 16 i 18”.
Si en les capitals d’Europa la mitjana de taxis per cada 1.000 habitants com a molt arriba a dos, a Madrid es duplica amb quatre, explica. “Va suplir al seu dia el servei deficitari del metro i autobús i es van donar moltes llicències i ara tenim molts problemes perquè els serveis col.lectius són meravellosos”, continua aquest alt càrrec de la gremial madrilenya.
L’acord assembleari del gremi, que es va tancar a finals de febrer i limita per primera vegada en la història les hores que un taxi pot circular a Madrid, ha deixat la jornada màxima per vehicle entre 16 i 18 hores. Va entrar en vigor el 12 de juliol però es va retardar fins el 30 d’agost perquè els taxistes van demanar una moratòria per instal lar els taxímetres. Encara no està tot a punt perquè falten uns 2.500 aparells per instal lar i, de nou, s’ha donat més temps, fins al 30 de setembre, per posar en marxa el sistema que restringeix les hores de circulació.
“Han arribat queixes de gent autònoma (l’amo de la llicència) que porta conductor, que són als quals s’ha perjudicat perquè abans el seu vehicle treballava 24 hores i ara només pot 18”, destaca Secundino Pérez. “En haver conductors autònoms i assalariats s’han fet diferències. Qui té conductor pot fer dues hores més de les 16 permeses com a excepció “.
La llicència d’aquest servei costa prop de 150.000 euros i els que la van comprar fa un any, per exemple, desconeixien aquest canvi que capgira la seva inversió, que sol ser a llarg termini. “La gent que ha comprat la llicència fa poc pot sentir perjudicada i pot anar a la Justícia a reclamar perquè l’acord és rescindible si la majoria diu que cal tornar a les 24 hores i ho accepta l’Ajuntament”, explica Pérez com a solució si no satisfà al mateix col.lectiu que va aprovar la normativa.
‘Estic amb comptes i pensant si fer fora el conductor’
Agustí Torre, la llicència és la 13.806 i té a un conductor per quan descansa, està fent números i “pensat si fer fora el conductor” perquè aquesta mesura fa que no li sigui rendible tenir una persona contractada.

“Jo el que feia, perquè ja no em deixen, era treballar entre 12 i 14 hores al dia. I el conductor contractat treballava 40 hores a la setmana en diferents torns “, explica Torre. Ara no sap què fer.
Se sent malament perquè considera que s’ha perjudicat a l’autònom i explica que la llicència de taxi ha deixat de ser una inversió. Per a ell, “els que han votat en l’assemblea no veuen el problema real. La solució passa per amortitzar les llicències dels jubilats (unes 800 a l’any) comprant, paralitzades i transferint quan calguin aquí a uns anys “.
Agustí Torre fa 22 anys amb la seva llicència però ha invertit en un pis ia l’hora de pagar les lletres comptava amb un horari de treball que ara no té. Les seves càbales ara no quadren, cosa que passa a molts dels que van comprar les llicències sense conèixer els canvis de la nova normativa.

SALUT I BON VIATGE.

Share