SOLIDARIDAD CON MARIA SOLEDAD BUENO TAXISTA DE MOTRIL EN HUELGA DE HAMBRE

La compañera Maria Soledad Bueno, taxista de Motril (Granada) ha sido victima de una injusticia por parte del ayuntamiento Motril,  acosada y hostigada por la policía local y por sus compañeros taxistas, empujando a esta compañera a una situación limite, poniéndose en huelga de hambre.

María Soledad Bueno compro la licencia de taxi n 27 de Motril, cuya parada “está” ( para obligar a un taxista a cubrir una sola parada hay que hacerlo con criterios de equidad y justificada demanda, según la ley) en carchuna calahonda, un anejo del municipio de Motril.

Maria al ver que no podía ganarse la vida empezó a investigar, y vio que el reglamento le permitía trabajar como todos los taxistas en todas las paradas, pero el ayuntamiento se negava,  cada vez que intentaba trabajar en paradas de Motril ciudad,  le multaban, aunque Maria  recurrido las multas con ayuda de un abogado de oficio. Preparo también un contencioso administrativo que el juez ni se ha molestado en mirar, habiendo graves incoherencias en la versión del ayuntamiento pues cita dos leyes, una refiere a que las compentencias las tiene el ayuntamiento y otra la ella, ósea contradictorio.  El juez directamente no admitió la denuncia.

Maria ha seguido trabajando como ha podido a escondidas,  con el acoso de la policía local y de sus propios compañeros taxistas, hasta que este verano ya no ha podido mas  y ha reventado, poniéndose en huelga de hambre y ha dicho que “o se soluciona ya o allí se muere en la puerta del ayuntamiento”.

Desde la sección del taxi de la CNT todo nuestro apoyo y solidaridad a la compañera Maria Soledad Bueno, compañera taxista en huelga de hambre.

SALUT Y BUEN VIAJE

COMUNICADO DE LA SECCION DEL TAXI DE LA CNT ANTE LA APROBACION DE MEDIDAS PARA LA ORDENACION DEL TRANSPORTE VTC POR LA GENERALITAT

El Parlamento de Cataluña ha aprobado, la validación del Decreto ley 5/2017, de 1 de agosto, de la Generalidad de Cataluña de medidas urgentes para el ordenación de los servicios de transporte de viajeros en vehículos VTC (vehículos de alquiler con conductor) de hasta nueve plazas, que tiene por objetivo ordenar la convivencia de este tipo de vehículos con el sector del taxi. Desde la sección del taxi de la CNT pensamos;

Respecto al artículo 1 – Transmisión de las autorizaciones VTC.

El período de dos años de titular de la autorización VTC, nos parece claramente insuficiente teniendo en cuenta que las empresas que compran licencias Vtc, son multinacionales que están ejerciendo un lobby brutal sobre el sector del taxi desde hace bastante tiempo, habiéndose apropiado de una gran parte del mercado de pasajeros amparándose en vacíos legales y subterfugios, que el consejero de Territori y Sostenibilitat ha permitido entre otras cosas haciendo oídos sordos a las demandas del sector del Taxi. Un sector ahogado, un servicio publico gestionado por manos privadas.

Respecto al artículo 2 – Registro electrónico de comunicaciones de los servicios de alquiler de vehículos con conductor.

No se ofrecen garantías especificas de control suficientes y eficaces sobre las Vtc.
No se detectan suficientes medios para hacerlas efectivas. Las empresas que se dedican a este tipo de servicios utilizan vías telemáticas, y pueden modificar destinos y lugares de recogida en cualquier momento utilizando como siempre vacíos legales que les amparan.

Los vehículos vtc deberían volver a la base despues de la finalización de cada servicio y no estacionar en zonas de máxima afluencia de pasajeros, como sucede en la actualidad sin ningún tipo de control por parte del organismo responsable.

No se menciona en ningún momento la proporción y ratio 1/30 vtc/taxi. Hay que pensar que en la actualidad ya están operando el doble de lo que permite la ley sin que ningún control lo impida.

Todo esto que propone el departamento de Territori i sostenibilitat, no evitara que continué la competencia desleal de las empresas VTC  (Cabify,UBER….) con respecto al taxi. Estas medidas ofrecidas nos parecen claramente insuficientes, si no hay organismos y medios que las hagan efectivas. Necesitamos garantías fiables que nos aporten tranquilidad.

SALUT Y BUEN VIAJE

COMUNICADO DE LA SECCIÓN DE METRO DE LA CNT DE BARCELONA FRENTE A LOS ENFRENTAMIENTOS ENTRE GUARDIA URBANA Y MANTEROS EN LAS INSTALACIONES DE METRO

Hace un par de días veíamos en los medios de comunicación un video en el que aparecía un dispositivo de Guardia Urbana cargando dentro de la estación de Plaça Catalunya contra un grupo de personas, supuestamente vendedores ambulantes. Según las informaciones de la prensa, el incidente se había producido por un intento de fraude por parte de un de los supuestos “manteros”, que ante el apercibimiento por parte de un vigilante de seguridad, habría pedido ayuda por teléfono a sus compañeros. Ante esta situación, sea o no sea cierta, tenemos varias cosas que decir.

Respecto a los manteros

– Habitualmente es la propia Guardia Urbana quien obliga a los vendedores a introducirse en las estaciones, a base de persecuciones y cargas violentas, con el objetivo de despejar la calle. Estas persecuciones generan situaciones de extrema gravedad e inseguridad. Es frecuente que se salden con heridos, ataques de ansiedad, daños a validadoras, etc. Además, en numerosas ocasiones los vendedores se ven obligados a huir por las vías, a las que acceden en estado de pánico, con el consiguiente riesgo para sus vidas.

– El colectivo de vendedores ambulantes está siendo presentado en los medios de comunicación como un problema de orden público. Sin embargo, no olvidemos de que es un grupo de personas que para poder realizar su trabajo se ven sometidos diariamente a todo tipo de amenazas, sanciones, confiscaciones de mercancía, detenciones e incluso alguna deportación. Es perfectamente comprensible que se organicen y se defiendan. La criminalización es la respuesta natural de los medios y las instituciones frente a los trabajadores organizados, como hemos podido comprobar en carne propia durante el reciente conflicto de metro.

Respecto al fraude

– Uno de los motivos de los que más se esta hablando a colación de este incidente es del fraude, esto es, del hecho no pagar para entrar en el metro. Como hemos dicho, es la propia Guardia Urbana quien obliga a los vendedores a introducirse en las estaciones, con lo cual entendemos que no es posible recriminarles que no paguen el billete. Es más, ante una situación de este tipo, en la que se pone en riesgo a un elevado grupo de personas, en muchas ocasiones los trabajadores de metro optan por abrir las puertas para evitar males mayores.

– El metro es un servicio público que está gestionado a modo de negocio privado. Este hecho tiene una larga lista de consecuencias,entre las que se encuentran las razones que originan el largo conflicto laboral en el que nos encontramos inmersos. Pero además de esto, la gestión del servicio de metro tiene un claro sesgo clasista, que se ve reflejado en el precio de los billetes y en la gestión del fraude.

– Es habitual ver dispositivos antifraude en barrios obreros, donde el uso del metro es una necesidad y el precio del billete un lujo. Mientras hordas de turistas borrachos se cuelan todas las tardes en las estaciones del centro de la ciudad, los dispositivos se montan en los barrios en horas punta.

– También es habitual que los dispositivos de seguridad del metro pidan billetes aleatoriamente, a pesar de que no corresponde a sus funciones, y que casualmente el perfil del requerido es siempre similar. Es obvio que existe un sesgo clasista y racista, llegándose a producir situaciones de verdadera injusticia.

– La utilidad como servicio público del metro está en claro retroceso, siendo este uno de los puntos principales de nuestras reivindicaciones. Y dicha gestión irá de mal en peor con la implantación de la T-Mobilitat, la cual reducirá el coste del billete en trayectos cortos, primando actividades como el turismo, y aumentará el coste en trayectos largos, habituales para los trabajadores de los barrios periféricos y estudiantes.

Por todo lo expuesto, desde la sección sindical de CNT en Metro nos posicionamos:

– A favor del colectivo de vendedores ambulantes en lucha continua por dignificar su trabajo. Sentimos profunda empatía por cualquier colectivo obrero en lucha, sin distinguir color de piel o país de origen. Somos testigos a diario de la injusta persecución a la que se ven sometidos y podemos asegurar que no son merecedores de la imagen que los medios dan de ellos.

– En contra de la gestión de la Guardia Urbana, el Ayuntamiento y los medios de comunicación de la problemática de unos trabajadores que están siendo perseguidos y acosados para favorecer una imagen de Barcelona atractiva para el turismo y los negocios.

– En contra de la gestión de TMB de un servicio público cada vez más elitista y claramente cómplice en la construcción de una ciudad para los negocios y en contra de la clase trabajadora.

– En contra de las cargas policiales y persecuciones en el interior de las instalaciones de metro, ya que generan situaciones de extremo peligro para usuarios y trabajadores.

Barcelona, a 1 de septiembre de 2017. CNT METRO.

SALUT Y BUEN VIAJE

EL COMITE D’EMPRESA DE METRO I SINDICATS ABANDONEN ALS TREBALLADORS PER NO TENIR QUE ENFRONTAR-SE A LA DIRECCIÓ DE TMB

Una cosa són els incompliments, l’altra abandonar a les treballadors / es a la seva sort per no haver de enfrontar-se a la direcció d’aquesta empresa.
El nou cas davant el qual el comitè d’empresa i sindicats fan el sord és el del tall per obres de manteniment en L-3. Aquest tall deixa sense servei les estacions de Vallcarca i de Penitents, sumant les estacions Lesseps, Fontana i Diagonal a la zona de Passeig de Gràcia (zona B). Per aquest motiu s’ha obligat a un gran nombre de treballadors / es de la zona de la Vall d’Hebron (zona C) a prestar servei en zona B.
Aquí comença la jugada mestra de l’empresa: A les treballadors / es de zona C i torn 8, desplaçats a Passeig de Gràcia, se’ls obliga a iniciar servei a la zona B ia finalitzar servei a la zona C. Per arribar a zona C després del tancament l’empresa els diu que si volen cobrar el retard que genera el desplaçament han de desplaçar-se pels seus propis mitjans fins a Vall d’Hebron i que triguin el que triguin (la majoria ha d’esperar el nit bus) l’empresa ha fet els seus càlculs i només se’ls ha d’abonar 23 minuts de retard. En el cas que les treballadors / es sol·licitin un servei de taxi, només se’ls autoritza aquest servei fins la Vall i en fer ús del, l’empresa no els pagarà el temps de desplaçament i el retard pertinent.

Doncs no, això no funciona així. Hi ha una cosa que tenim molt clara, les / els AAC s han de finalitzar el seu servei a la mateixa estació base en la que l’han iniciat, en aquest cas, si inicien servei en zona B, sortiran per zona B. En cas que la estació d’entrada no sigui la mateixa que la de sortida o que tant l’estació d’entrada com la de sortida no sigui la que el / la AAC té assignada per la seva petició de servei, l’empresa ha d’abonar un Taxi, a cada treballador / a, que els porti a fins als seus domicilis. A part del taxi, el ‘treballat / a desplaçat’ haurà de fitxar al costat dels seus companys / es de zona i apuntar el temps que generi, per sobre de la seva jornada oficial, perquè li sigui abonat.

Esperem que després d’aquest escrit l’empresa corregeixi el seu mal procedir davant aquesta situació i recordem a les treballadores / és que es vegin afectades / us que poden exigir els seus drets i si els sindicats (comitè d’empresa) als quals estan afiliats / des fan oïdes sords o miren cap a un altre costat, el que més els fa mal és la desafiliació.

CNT-METRO
seccio.metro@barcelona.cnt.es
‘Organització, Solidaritat i lluita ,!

SALUT I BON VIATGE

CONCENTRACION A LAS 18:45 H EN LA PLAZA DE LA BOQUERIA; CONTRA EL TERROR DE DAESH Y EL ODIO FASCISTA

Desde la Confederación Nacional del Trabajo mostramos nuestra más absoluta pena, indignación, confusión y dolor ante el atentado sufrido en Barcelona.

Una vez más ha sido el pueblo, la población civil, la gente corriente, la que ha sufrido las consecuencias de guerras que no son suyas. Una vez más el pueblo vuelve a poner el sufrimiento y los muertos.

Esta vez ha cambiado la localización, ha cambiado el lugar. Esta vez ha sido golpeado el corazón de Barcelona. Pero otra vez el objetivo ha sido el mismo: la población civil desarmada e inocente.

Ya sea en Irak, Afganistán, Siria, Yemen, Londres, París, Berlín, el Mediterráneo o en las vallas de Melilla, volvemos a convertirnos en víctimas propiciatorias, en daños colaterales de una guerra entre bandos que desconocemos, que no repara en medios ni límites para alcanzar sus objetivos, que no conoce el significado de la palabra “amor”. Bandos para los que el poder está por encima de las personas y de la vida. Bandos que no nos representan.

Estamos seguros de que ningún acto vil y despreciable como éste conseguirá convertirnos en lo que no somos. No van a conseguir enfrentarnos a nuestros hermanos y hermanas de clase. A buen seguro, este acto rastrero debe servir para vernos reflejados, para comprendernos y para reforzar nuestras convicciones morales de solidaridad y apoyo mutuo entre las personas y los pueblos.

Frente a aquellos que predican la intolerancia, la persecución al diferente o la superioridad religiosa, racial o de clase, nos levantamos como pueblo valiente, diverso y luchador.

Todo nuestro amor a los que sufren.

SALUT Y BUEN VIAJE

LA LLUITA A METRO NO S’ATURA, L’AJUNTAMENT I TMB NO VAN A COMPLIR AMB ELS ACORDS

En aquest escrit ens volem dirigir als barris, i recordar-li a les treballadors / es del metro que abans de res, som veïnes veïns .
Hem lluitat, hem resistit i al final hem vist com les pressions polítiques aconsegueixen silenciar la plantilla amb mentides  i falsos compromisos maquillats i anomenats ‘el millor conveni de la història del metro’. Aquesta empresa, TMB, i aquest ajuntament, el de Barcelona, ​​no van a complir amb l’acord, igual que no han complert amb els acords, convenis i sentències anteriors. Actuen amb impunitat ja que les persones davant les que han de retre comptes, protegeixen la seva corrupció. Estem farts, com treballadors / es, però sobretot com veïnes veïns .
Veiem aquest conveni com l’acceptació d’una trista realitat, no som capaços de vèncer sols. No som capaços d’enfrontar-nos a la pressió política, i un cop més, acceptarem les seves promeses, tot i saber que menteixen, manipulen i traeixen. No van a complir i ho sabem.

Per això no anem a aturar la lluita, no anem a rendir l’esperit obrer i no deixarem que el conflicte es refredi. No comptarem amb el suport de les vagues, però si amb els millors motius. La direcció i els polítics segueixen endavant amb la privatització del sistema de validació i venda (T-MOBILITAT), segueixen endavant amb l’opacitat de TMB, segueixen malversant i malvenent el futur del transport públic de Barcelona i de Catalunya.

Hem de ser conscients d’una gran veritat, el metro no pertany als seus treballadors / es, ¡el metro pertany a la ciutat, als barris, a les veïnes i veïns! Per això cal organitzar-se i lluitar per un transport que sigui públic i transparent. Per un transport que serveixi a la població i no als interessos privats d’uns pocs que esperen enriquir-se a costa de molts. Ens robaran … ens estan robant! No cal esperar a que sigui irremeiable. És hora d’actuar, d’exigir la recompra de la T-MOBILITAT per part dels interessos públics i d’exigir i garantir la transparència de TMB i de totes les empreses de transport públic.
Seguim en lluita … no pensem quedar-nos en silenci per donar via lliure als plans de precarització i privatització que tenen Directius i Polítics. És hora d’organitzar-nos i lluitar. Ara més que mai … NI UN PAS ENRERE!

CNT-METRO de Barcelona

cntmetro@tmb.cat / seccio.metro@barcelona.cnt.es

SALUT I BON VIATGE

SEGUIREM LLUITANT PEL FUTUR D’UN METRO DE QUALITAT I PÚBLIC

Ja és aquí el que diuen és “el millor conveni de la història de metro”. La lluita ha estat llarga i sembla que el nostre futur es decidirà en un SÍ o NO. Dos dies se’ns ha donat de marge per valorar la proposta, la qual ja per endavant se’ns intenta presentar com una gran victòria. No obstant això, nosaltres / us no ho tenim tan clar.

Des de CNT-METRO hem estudiat aquesta proposta de conveni que se’ns presenta i l’hem valorat sense oblidar els principals punts pels quals hem estat lluitant aquests dies: la contractació i la fi de la precarietat; la fi de les externalitzacions; la T-MOBILITAT; i el compliment dels acords i pactes ja signats. En base a aquesta reflexió ens fem algunes preguntes que ens sembla no poden passar desapercebudes.

¿Es millora la contractació v s’aconsegueix la fi de la precarietat a Metro?

Les contractacions a jornada parcial no desapareixen. Se segueix amb el mateix sistema. Efectivament es posa fi a la precarietat d’una part de la plantilla que està a jornada parcial, però d’altra banda es condemna a molts companys i companyes a continuar amb els seus contractes al 75% de la jornada, sense vacances a l’estiu i sense expectatives de passar a jornada completa. Alguns companys, com els temps parcial de TOLA, ni apareixen.

D’altra banda es parla de dates de compliment que s’allarguen fins 2022, però ai de nosaltres! si ens fiem de la paraula d’aquesta empresa. Fins ara no han complert l’acordat, ho faran a partir d’aquesta signatura? Tampoc hem d’oblidar a les companyes i companys contractats en 2016 i 2017 ¿ningú ha pensat en elles? ¿Passen o no a la borsa? l o cert és que en aquest punt l’acord és ambigu i subjecte a interpretació.

¿Es posa fi a les extemalizacíones?

S’estableix un calendari per intemalizar algunes tasques ja extemalizadas, però l’empresa queda lliure per a contractar amb empreses externes les tasques que ella consideri. Només resta obligada a informar el Comitè d’Empresa sobre les seves intencions amb un mes d’antelació.

¿Queda regulada l’aplicació de la T-MOBILITAT?

En la proposta només es diu que l’empresa ‘es compromet “a que no tindrà afectació a la plantilla. No resta obligada més que a informar. Sobre tot just es tracta el tema.

¿Es compleixen els acords i pactes vigents?

Seguim amb el “xerrameca” L’empresa es responsabilitza. L’empresa es compromet, etc. Canviïn aquestes paraules per fets i començarem a tenir-ho en compte.

¿Què passa amb els sous dels directius, dels fora de Conveni?

L’empresa no ha complert amb la seva promesa transparència. Així que ens hem de fiar de les seves xifres pel que fa a massa salarial. Després d’anys de pèrdua de poder adquisitiu ens regategen fins al càlcul de l’1% mentre ells segueixen amb les seves pagues d’objectius i privilegis.

La plantilla de Metro i com a part d’ella, la secció sindical de CNT-METRO. Hem estat lluitant per unes dignes reivindicacions: hem demanat i rebut molt suport des d’altres col·lectius, des dels barris, perquè al explicar-los el nostre conflicte van veure clar que la nostra lluita tenia una raó de ser i que s’aconseguiria una millora tant per a la ciutadania com per a la plantilla de Metro. Han estat i estan al nostre costat, no ho oblidem, no estem soles.

Conclusions:
Encara que acabem signant aquest conveni, hem de tenir en compte una cosa: no hem guanyat aquest conflicte. En no gaire temps haurem de tornar a la lluita, contra la T-MOBILITAT, contra les automatitzacions que portaran l’externalització de tasques i molt ens temem que haurem de lluitar contra nous i vells incompliments.

Aquest acord no és més que una treva, i no sabem a qui beneficia més: a una plantilla desgastada per la lluita, o a una direcció i un Ajuntament cada vegada més assenyalats per la ciutadania com els responsables de la degradació del transport públic.

Independentment del resultat, nosaltres, la CNT, seguirem lluitant contra els incompliments i al costat dels barris per la remunicipalització de la T-MOBILITAT i pel futur d’un metro de qualitat i públic.

La lluita és l’únic camí.

cntmetro@tmb.cat / seccio.metro@barcelona.cnt.es

SALUT I BON VIATGE

CAMPAÑA POR LA DEFENSA DEL TAXI

Ante las agresiones que el taxi esta sufriendo por parte de plataformas como Cabify o Uber, que lo que pretenden es suplantar al taxi y destruir el transporte publico, desde la sección del taxi de la CNT, pensamos que los trabajadores y trabajadoras del taxi debemos defender nuestros puestos de trabajo y defender un modelo de taxi y un transporte publico, contra lo que supone plataformas como Cabify y Uber; precariedad, explotación, empresas de trabajo temporal, especulación de licencias VTCs, paraísos fiscales, privatización del transporte publico….

Una manera de defender el taxi, es haciendo pormoción del taxi y explicando a los ciudadanos lo que es el taxi, para que no se dejen engañar por el transporte privado y desleal de Uber o Cabify. Desde la sección del taxi de la CNT ponemos en marcha esta campaña de promoción y defensa del taxi, sacando unos carteles adhesivos para colocar en el taxi o en cualquier vehiculo, los adhesivos son gratuitos para cualquier taxista o persona que los solicite. Los carteles estarán disponibles en el sindicato de CNT de Barcelona (plaza Duc de Medinaceli 6, entresuelo 1) todos los martes, también pueden solicitar el cartel contactando con el compañero Jordi: 652 985 904.

SALUT Y BUEN VIAJE.

DOTZE DIES DE VAGA DE METRO, NI UN PAS ENRERE

Aquest dilluns 24 de juliol a les 01 hores de la matinada, començava el dotzè dilluns de vaga al metro de Barcelona. Circulen rumors d’una reunió secreta amb diversos sindicats, i d’un document presentat al comitè de vaga.
El col·lectiu Heura Negra de Vallcarca, anima els usuaris i usuàries a no pagar el bitllet de metro i a solidaritzar-se amb la vaga de metro.

A l’estació de metro de Fontana al barri de Gràcia, els veïns i veïnes, al costat de col·lectius llibertaris i militants de CNT, obren les portes mecàniques col·locant cinta per bloquejar-les, amb un cartell advertint “SANITAT EDUCACIÓ TRANSPORT ENS HO ESTAN ROBANT TOT L’ CAIXA “. Es desplega una pancarta “SOLIDARITAT VAGA DE METRO” mentre criden consignes demanant la dimissió de la presidenta de TMB Mercedes Vidal i el director de la xarxa de metro Marc Grau.

En les màquines d’informació i venda de tiquets, es col·loquen octavetes d’informació sobre la vaga de metro i la privatització i precarització del metro com a transport públic.

A última hora de la tarda, la direcció de TMB ha acceptat una proposta del comitè de vaga, presentada pels mateixos sindicats que formen el comitè de vaga, una proposta que no a estat consultada a l’assemblea de treballadors de metro, i que es presenta als treballadors de metro per sectors.

SOLIDARITAT AMB LA VAGA DE METRO, NI UN PAS ENERERE !!!!

cntmetro@tmb.cat / seccio.metro@barcelona.cnt.es

SALUT I BON VIATGE

ELS BARRIS DE GRÀCIA I CLOT ES SUMEN LA VAGA DE METRO

Nova jornada de vaga de metro, ahir dilluns 18 de juliol amb el suport dels barris de Gracia i del Clot. Al matí en les estacions del Clot les veïnes i els veïns del Clot s’han alçat, organitzant una jornada de portes obertes en l’estació de metro, obrint gairebé totes les portes mecàniques i animant a la gent a colar-se, mentre es repartien un total de 320 octavillas per informar a la gent sobre els motius de la vaga.

Al barri de Gracia, en les estacions de Joanic i Fontana el metro ha estat gratis per a les usuàries i usuaris, obrint totes les portes mecàniques amb cinta adhesiva i animant a la gent a colar-se, mentre es criden consignes de suport als treballadors de metre en lluita i contra la presidenta de TMB Mercedes Vidal i els directius de TMB.

A la tarda al barri de Sant Andreu, es demana la dimissió de la presidenta de TMB Mercedes Vidal amb pancartes i cartells. Hi ha una concentració de protesta davant de la casa de Mercedes Vidal, demanant la seva dimissió a crits per diverses persones.

 

Un nombrós grup de persones talla la meridiana a l’altura de Fabra i Puig en solidaritat amb els treballadors i treballadores en lluita. Es llegeix un manifest  denunciant la privatització del transport públic i la precarització dels treballadores de Metro.

 

Els Polítics i Directius que gestionen TMB, protegits per les polítiques de l’ajuntament de Barcelona, porten anys malversant fons públics, convertint l’empresa en un cementiri d’elefants polítics, encebant els salaris de la seva classe directiva, acabant amb el model obrer de l’empresa, malvenent departaments i externalizaciones de serveis, precarizando el servei de transport públic per poder argumentar una privatització i l’encariment de les tarifes del transport públic. TMB és una empresa que manté negocis sense transparència en països com Panamà, que curiosament és un paradís fiscal.

Les treballadores i treballadors de Metro exigim una auditoria externa amb garantia d’imparcialitat i objectivitat; exigim que s’investiguin els anys de mala gestió i es busquin responsables. De la mateixa manera denunciem la venda del sistema de validació i venda a interessos i capitals privats, que en el futur seran els que regulin els sistemes tarifaris per mitjà de la T-MOBILITAT, i acabin de portar a la fallida a tot el transport públic de Barcelona i Catalunya.

TMB i els seus responsables, protegits per l’ajuntament de Barcelona, porten dècades robant a les ciutadanes i ciutadans, siguin usuàries i usuaris, o no. I si s’atreveixen a negar-ho ja sigui des de l’adreça o des de l’ajuntament, que permetin una auditoria externa i imparcial i que ho demostrin.

NI UN PAS ENRERE !!!

SALUT I BON VIATGE