SUPERVIVÈNCIA DEL TAXISTA EN EL PANORAMA ACTUAL

Pensem que ja li esta quedant clar a tothom que l’estil de vida que ha imposat el Covid 19, va per molt llarg. Conseqüentment les expectatives del taxi han canviat força. Una forma d’encarar l’avenir i que ens sigui útil per a prendre decisions podria ser pensar el plantejament que ens fariem com treballadors, que estudiessim si el taxi seria a partir d’ara un projecte interessant per a guanyar-nos la vida actualment i mes endavant.

Potser caldria començar per a avaluar el que rendeix l’esforç de treballar durant la jornada de 8 hores. En aquests moments esta clar que els numeros no surten, pero abans d’abandonar el projecte, podriem partir cap a pensar que hauria de canviar pera a que el projecte fos viable i a quin termini :

1-Que es reactives la economia. El termini que s’estima es de 5 anys per a començar a ser significativa la reactivaciò i de 20 anys per a estar als nivells de l’any 2018/2019. Nota, cal recordar que en la crisi del 2008 va costar 12 anys arribar als nivells de la antiga normalitat, tot i que no va ser tant greu com la del Covid 19.

2-Reducció de la flota per tal d’adeqüar la oferta a la demanda i aconseguir aixi que la facturaciò permeti una vida digna als taxistes que operin en el sector redimensionat. El termini es indefinit ja que depen de la voluntat de les persones que gestionen la Administraciò Pública.

3-Abandonaments massius de la activitat per ruina del taxista. El termini dependrà fins quan els governs mantinguin els ajuts els quals tampoc esdevindran eterns. Caldria exigir a la administración reclamar l´ajuda europea per el sector del taxi, com ho fam per altres sectors.

4-Ampliaciò del mercat d’usuaris. El termini es indefinit per les dificultats existents per causa de la caiguda del poder adquisitiu, nova cultura, nova tecnologia i la inexistent eficiència ni voluntat de les persones que gestionen la Administració Pública per a actuar en conseqüencia a la realitat per a facilitar el reeixir del sector.

5-Accions reivindicatives del sector exigint que les persones que gestionen la Administració Pública acompleixin amb les seves responsabilitats com a servidors pùblics.

6- Increment de sobreexplotació i acomiadaments dels treballadors asalariats. Termini inmediat i en tendencia creixent. Denigració del treballador amb jornades molt superiors a les 8 hores, en molts casos en situacio de ERTE, empobriment del asalariat al no arribar per falta de feina, a la quantitat de 1150 euros que marca la nomina, a la que la empresa está obligada per llei a pagar.

El termini es indefinit, ja que en el sector no existeix unitat d’acció i a sobre el taxista esta cremat per la moto que els han venut espabilats populistes, i mesies finançats per creduls que encara resten com a “paganos”. Resta l’esperança en que s’imparteixi pedagogía, concienciació de classe, cooperativisme i sindicalisme honest.

CONCLUSIÒ A CURT TÈRMINI.

1-Per a un treballador es una carrega molt feixuga, invertir en la compra i explotació d’una llicència, ja que no podria generar facturaciò suficient per a viure dignament ell i la seva familia.

2- La alternativa es cercar un altre sector per a treballar que com a minim permeti facturar el suficient per viure. El termini es indefinit i condicionat per la epoca de crisi i per les habilitats i formació acadèmica/professional de cadascú ì o la voluntad d’assessorar-se i de formar-se en especialitats amb espectatives de demanda.

Un cas especific pot ser el d’estar en posició propera a la jubilació. Llavors caldrà un estudi aprofundit sobre quina decisió li convé, ja que el primer enemic es l’IMT, que actua contrari a la llei estatal de la Seguretat Social i no accepta la opció de jubilació activa essent titular de llicència.

El futur del taxi, depen en bona mesura, de l´actitud i capacitat dels treballadors i treballadores del taxi, en la seva  organització i lluita per assolir la gestio i la direcció del sector del taxi com a transport públic, independentment de l´administració.

Convidem a expresar-se a qui tingui mes aportacions a fer, per tal de trobar mes alternatives, que puguin ajudar al col.lectiu a superar aquest atzucat tan greu.

SALUT I BON VIATGE

Share

TODOTAXI TIENE TRABAJADORES EN ERTE MIENTRAS TRABAJAN 12 HORAS DIARIAS

La flota TODOTAXI, sigue riéndose de todos los taxistas de Barcelona,  pasándose por el forro el estatuto de los trabajadores, el convenio colectivo del taxi y los ERTES.

Damos a conocer que en todos los trabajos existen “pelotillas” y  no va con ellos lo que ocurra en la empresa, es el caso de algunas FLOTAS DE TAXI, zona de Poblenou y Besos.
Compañeros se esta trabajando 12 horas cada día, todos los días de la semana y cobrando el ERTE , mientras otros taxistas no facturan ni para el gasoil, esto es lo que hacen FLOTAS como TODOTAXI, situada en calle Llull 93, deja sus coches a trabajadores con tal de comprar su silencio, nos constan 4 trabajadores, seguiremos investigando. Recordamos que las empresas en ERTE no pueden hacer horas extras bajo ninguna circunstancia.

Dejar sobre aviso que hay alguna flota más de la zona que hace lo mismo, salen a trabajar 12 horas y cobran ERTE, así todos contentos y el FLOTERO MAS, se pasan la pandemia por alto como si no fuera con ellos, avisemos a los compañeros y denunciémoslo. Si no sabes como denunciar cuenta con CNT.

La empresa tiene la obligación de pagar la nómina de 1250 € a todos sus trabajadores si no se llega a la recaudación, cosa que está pasando estos últimos meses por la pandemia. Las flotas Se hacen los locos y no pagan…

Dejaremos constancia en inspección de trabajo, para que se regule el sector y no haya tanta precariedad. Trabajadores taxistas después de jornadas de 12h vuelven a sus casas con 20€ en el bolsillo .

SALUT Y BUEN VIAJE
Share

ESTRATEGÌES DEL TAXI DAVANT LA CRISI

En aquesta crisi econòmica i social que estem patint els treballadors i treballadores de l’taxi, l’AMB IMET (Àrea metropolitana de Barcelona Institut metropolíta del taxi)  no és capaç de regular el servei de transport de taxi davant la caiguda de la demanda de taxi, abandonant a la seva sort als taxistes. Amb totes les seves lleis, polítics, funcionaris, advocats .. no són capaços de regular el taxi, en una situació d’emergència, no són capaços de donar una solució als treballadors i treballadores de l’taxi que no arriben a final de mes per pagar el lloguer, o per donar de menjar als seus fills, o per poder pagar els 140000 euros d’hipoteca de la llicència de taxi. Si no es fan càrrec de la situació, el que han de fer els senyors polítics de l’IMET AMB és dimitir, i admetre que el sistema de venda i expeculacion de llicències de taxi és un engany, i la llei catalana de l’taxi és un fracàs.

Despres de la pragmàtica analisi nomès ens queda especular cap a on pot anar a parar la situació dels taxistes. Partint de la base que la major part dels politics i partits es comporten com a BANDES MAFIOSES i que per tant el poble nomès els interessa per a que els votin i aixi aconseguir el poder, enriquir-se i resoldre per sempre la seva vida. Aixi es que en aquest cas nomès ens resta organitzar-nos, pero des de una posició d’empoderament real, recolzat en tot el sector si aquest es comporta solidariament conscienciat de la seva responsabilitat en generar una gran pressió reivindicariva. Si no s’aconsegueix aquest imprescindible suport del sector, llavors si que els governants ho tindràn fàcil per a sotmetre als taxistes i el futur passara a ser previsiblement nefast .

1-En el millor dels casos potser s’allargarien els terminis dels ajuts,però sense augments.

2- No es faria cap reducció de flota.

3.-Possiblement cauria el preu de les llicències.

Segons diversos economistes existeix la probablitat de que la recuperació econòmica no es comenci a percebre fins a 5 anys. A la normalització a nivells de l’any 2019 potser no s’hi arribi fins dins de 15 o 18 anys. En bona part tot dependrà de la capacitat dels taxistes en generar la pressió suficient per aconseguir superar les problemàtiques del taxi.

Propostes de la secció de l’taxi de la CNT:

1-Regulació de la oferta i demanda, retirant llicències previa indemnització amb un justipreu.

2-Tarifes que premetin una vida digna i que siguin cada any actualitzades fidedignament en funció de l’increment dels costos.

3-  Dedicació exclusiva del titular de la llicencia i familiars de primer grau.

4- Jornada de 8 hores.

5 – En cada cessament d’activitat del taxista, la administració haura d’ exercir el dret de retracte i adquirir la llicencia pel valor del justipreu corresponent.

6 -Les llicències  hauran de ser adjudicades a taxistes per ordre de llista de sol.licituds.

7 -Les llicències  s’hauran d’adjudicar previ abonament de una única taxa equitativa.(extinció del nefast mercat secundari de compra/venda de llicències).

8 -Controls realment eficaços sobre la competència il.legal per mala praxis de VTC i la de l’intrusisme,etc.

9 -Implantació de la APP pública oficial , de tecnologia avançada ,d’operativa i serveis diversos plenament eficient.

10 -Promoció eficaç del taxi.

11- Donar accès al sector en la de presa de decisions importants, mitjançant la participació directa i vinculant dels taxistes.

12-Admissió de poder accedir a la jubilació activa i seguir treballant essent titular de la llicència.

13-Derogar la obligació de retirar del servei els vehicles a partir dels 10 anysd’antiguitat.

SALUT I BON VIATGE
Share

AL TAXI CAL GESTIONAR ELS EFECTES DE LA CRISI

L’assignatura pendent; La revonversió, reduir 3500 llicències que sobren des de fa mes de 15 anys. L’AJUNTAMENT es culpable d’haver atorgat l’excès de llicències i de no regular l’oferta en funció de la demanda, tal com indica la llei. El gran perjudicat es el taxista .
També que es immoral que el taxista s’hagi d’endeutar ó hipotecar per a poder accedir a la transmissió de una  llicència pagant preus astronòmics, com els 180000 € que es van arribar a pagar. Als quals s’esta obligat afegir els injustificables 3500 € a abonar a l’IMT , les despeses de gestoria que haurien de ser innecessaries i que signifiquen 500€. També s’han de comptabilitzar els milers d’€ en forma d’ elevats interessos que haura de satisfer durant molts anys.
Tot plegat constitueix un atracament al taxista, ja que no es justificable que per accedir a la titularitat no s’hagi establert una simple  sol.licitud i una moderada i raonable taxa, tal com es acceptada per a altres tipus de llicències conceptualment similars.
Ara cal que l’MT assumeixi les seves responsabilitats i reformi el sobrecost que significa aquest sistema establert perversament de transmissions de llicències.
També s’haurà d’ establir un programa d’equilibrat de la relació oferta/demanda, mitjançant la retirada de llicències, almenys inicialment les corresponents a jubilacions i abonant-les a preu de mercat,al taxista que es jubila.
Altres aspectes importants a revisar son; tarifes, APP de qualitat,compliment drets laborals, implantar la jornada efectiva de 8 hores, control intrusisme i VTC , tipologia dels vehicles i Km de servei tècnicament raonable, dedicació exclusiva del titular de la llicència de taxi / vtc, per a exercir l’activitat pel propi titular o amb la colaboracio de familiars fins a segon grau….

DEDICACIÓ EXCLUSIVA I RECUPERACIÓ DE LLICENCIES; EXIGIM UNA LLEI CATALANA DEL TAXI I VTC JUSTA I IGUAL PER A TOTS I TOTES

SALUT I BON VIATGE

Share

DENUNCIEMOS A LOS FLOTEROS Y EMPRESARIOS DEL TAXI SI NO NOS PAGAN LOS 1150 EUROS QUE MARCA LA NOMINA

Debido a la crisis del covid 19, los trabajadores del taxi han visto reducida drásticamente la recaudación por falta de trabajo. Los taxistas asalariados del taxi no consiguen llegar a los 1150 euros de base de cotización que marca el convenio caducado de empresas de taxis y VTC de Barcelona. Las empresas y flotas de taxis no están pagando a los asalariados la diferencia de dinero que falta para completar los 1150 euros de salario base que marca el convenio caducado del taxi y VTC de Barcelona . Dicho de otra forma es responsabilidad de la empresa pagar los 1150 euros mas complementos a trabajador del taxi asalariado si no llega por falta de trabajo.

Esto es lo que dice el Articulo 17 del convenio caducado del taxi y VTC de Barcelona“Se establece como base de cotización la que corresponda a 1.150 EUR y a la prorrata de pagas correspondiente, excluyendose la correspondiente al periodo vacacional que se realizara en función de la cuantía determinada en este convenio”

QUE DEBEMOS HACER SI LA EMPRESA NO NOS PAGA LO QUE MARCA LA NOMINA ?

Si la empresa nos presenta una nomina de 1150 euros mas complementos (pagas extras…) y no hemos cobrado lo que dice la nomina, hemos de firmar la nomina poniendo “NO CONFORME” y si es posible quedarnos con una copia de la nomina, también podemos hacer una foto de la nomina. Nunca se a de firmar una nomina si no hemos cobrado realmente lo que pone.

COMO RECLAMAR EL DINERO QUE NOS DEBE LA EMPRESA

Para reclamar a la empresa el dinero que no nos a pagado de la nomina, mas pagas extras, horas extras….debemos poner una denuncia a la empresa por el juzgado laboral por cantidades. Para esa denuncia por cantidades, es muy importante aportar pruebas para demostrar que la empresa no nos ha pagado. Recomendamos a todos los asalariados del taxi que guarde copia de lo siguiente:

1. Si ingresamos el dinero de la recaudación en el banco guardar una copia del ingreso.

2. Quedarnos con una copia de la nomina, si la empresa se queda con la nomina intentar hacer una foto de la nomina.

3. Guardar el ticket diario de la recaudación, sacando una copia de la impresora del taxímetro. Si la empresa a manipulado el taxímetro para no poder sacar tickets de la recaudación, hacer una foto del taxímetro donde salga fecha, numero de licencia, horas trabajadas y recaudación.

4. Grabar con el móvil las conversaciones con el titular de la licencia o con responsable de la empresa, sobre nominas, recaudación, horas trabajadas o ERTES. Si os insultan o amenazan no dudéis en grabarlo ya que es la prueba de un delito.

En CNT disponemos de asesorías laborales gratuitas con abogados todos los días, que os ayudaran con las preguntas y dudas que tengáis, y también os pondrán las denuncias en el juzgado laboral para reclamar el dinero que os debe la empresa.

La mejor manera de defenderse de los floteros y empresarios del taxi es estar afiliado a un sindicato. Cuenta con CNT!!!

SALUT Y BUEN VIAJE

Share

CLASES DE ARTES MARCIALES GRATUITAS PARA TAXISTAS

El pasado 18 de noviembre de 2019 es asesinado el taxista José Luis Espada en Alcalá de Henares, el compañero fue degollado por un indeseable para robarle la recaudación que el compañero hizo trabajando. Los pasados meses de enero, marzo, abril de 2019 ocho compañeros del taxi de Barcelona, fueron atracados de forma violenta por una banda de 4 individuos de Sant Adrià de Besòs, que utilizaban arma blanca y sprays de defensa para atacar a los taxistas. Un individuo llamado el “Cubano” hacia tiempo que atracaba a taxistas en Barcelona repetidamente, hasta que fue detenido el pasado mes de enero. El 16 de mayo otro compañero taxista es amenazado con arma blanca por un individuo para robarle el vehículo y posteriormente, en su huida, lo estrelló contra un árbol en el barrio de Sants. En Gerona otro compañero taxista fue atracado por un individuo intimidándolo con un cúter después de realizar un servicio el 14 de abril, le robó una tablet, un teléfono móvil y 130 euros. El 26 de abril en Lerida dos compañeros taxistas son atracados por un individuo que llevaba un cuchillo. En julio de 2018 un compañero de Salou ingresa en la UCI muy grabe, tras recibir una paliza por tres individuos que no querían hacer la cola en la parada de taxi. En enero de 2016, el taxista Asad Shoaib Abbasi es apuñalado con una navaja en el costado después de haberse subido a su taxi de madrugada, varios individuos que pretendían atracarle.

Desde la sección del taxi de la CNT, seguimos insistiendo en que los trabajadores y trabajadoras del taxi han de aprender a defenderse, y estar preparados contra las agresiones y los intentos de atraco que se pueden producir mientras trabajan con el taxi. Hemos organizado varios cursos de autodefensa para taxistas, con buenos resultados, ahora ofrecemos clases gratuitas de artes marciales para todos los trabajadores y trabajadoras del taxi. Un compañero de CNT experto en artes marciales dará clases gratuitas, para todos los taxistas en el espacio autogestionado de Can Batlló.

Todo trabajador y trabajadora del taxi que quiera hacer clases de artes marciales, debe enviarnos un correo electrónico a nuestro correo: seccio.taxi@barcelona.cnt.es

SALUT Y BUEN VIAJE

Share

PACTO HISTORICO ENTRE LAS ASOCIACIONES DEL TAXI AL MARGEN DEL IMET, CON MEDIDAS DE REGULACION DEL TAXI INSUFICIENTES

Ante la negativa del IMET por regular el taxi para el mes de agosto, ante la falta de trabajo, las asociaciones del taxi por fin han reaccionado y han decidido actuar al margen de la administración.

Desde CNT felicitamos a las asociaciones del taxi por llegar a un acuerdo de regulación del taxi sin depender del IMET (Instituto metropolitano del Taxi). Siempre hemos invitado a las asociaciones del taxi, a tomar acuerdos al margen del IMET, para gestionar el servicio de taxi, y a romper con el engaño de las elecciones sindicales y la mesa técnica del taxi.

Consideramos que la medida adoptada por el acuerdo de asociaciones y emisoras del taxi (que es la misma medida vigente del IMET hasta ahora, un día mas de fiesta para todas las licencias) , son insuficientes ante la grave situación de falta de trabajo, creemos que se debería haber reducido aun mas el número de licencias trabajando diariamente. Es una estupidez dedicar mas horas de trabajo para el taxi, que no son rentables.

Lamentamos que este acuerdo sea tomado sin contar con todas las asociaciones de trabajadores y sindicatos del taxi, y sin convocar asambleas de trabajadores del taxi. También  lamentamos que se tomen acuerdos con empresas como Taxi Line, donde se despide a las Teleoperadas por sindicarse y defender sus derechos.

SALUT Y BUEN VIAJE

Share

ADIF TORNA A DEIXAR SENSE LAVABOS ALS TAXISTES DE L’ESTACIÓ DE SANTS

Des de fa unes setmanes, ens trobem tancat l’accés als lavabos de les andanes 11 i 12, que habitualment el personal alla present de l’estació ens permet accedir, prèvia presentació del carnet de taxista o llicència. Fa anys que el sector del taxi davant el cobrament de l’ús dels lavabos públics, sol·licito a l’estació el poder utilitzar el servei de wc gratuïtament, ja que les esperes de passatge són prolongades.

Tant amb l’Estació de Sants com amb l’institut metropolità del taxi, arribem a l’acord de l’ús d’uns lavabos proposats per la pròpia estació. Durant aquests anys en les ocasions que no hi ha hagut personal, diàriament a partir de les 22 hores, han deixat la porta oberta del recinte d’accés de les andanes 11 i 12 perquè els taxistes poguéssim accedir al lavabo. Sol·licitem en nom de tots els taxistes de les parades de taxi de l’estació resoldre urgentment aquest problema, davant els inconvenients i prejudici que ens esta causant. Sol·licitem que dins de l’horari d’obertura de l’estació, i del servei que el taxi presta, puguem continuar fent ús del lavabo gratuït com fins ara disposem.

Mariano Gutiérrez taxista de Barcelona.

SALUT I BON VIATGE.

Share

PRORROGA DE PRESTACIÓN EXTRAORDINARIA PARA AUTÓNOMOS HASTA SEPTIEMBRE

El pasado Jueves, el Ministerio de Seguridad Social  aprobó prorrogar la prestación extraordinaria por cese de actividad para los trabajadores por cuenta propia más allá del 30 de junio. Las prestaciones, que benefician a cerca de 1,5 millones de autónomos, se prolongarán así durante julio, agosto y septiembre, el tercer trimestre del año.

Los trabajadores autónomos que soliciten dicha prorroga para seguir cobrando la prestación extraordinaria, tendrán que demostrar que la facturación del tercer trimestre del 2020, se ha reducido un 75 % en relación con la del 2019. Recomendamos anotar la facturación diaria, en el caso de que nos la pidan. Para los trabajadores autónomos del taxi es recomendable guardar el ticket diario de la recaudación del taxímetro. En caso de incumplir el requisito de facturación se comunica a la mutua, dejando de pagar la prestación sin que haya sanción.

los autónomos que no puedan acreditar tal reducción de la facturación pero sí se hayan visto afectados por los efectos de la crisis económica y sanitaria podrán acogerse a una bonificación de la cuota de actividad por cuenta propia. Esta será del 100% para el mes de julio, del 50% para agosto y del 25% para septiembre.

Ante cualquier duda o pregunta, pueden contactar con nosotros : seccio.taxi@barcelona.cnt.es

SALUT  Y  BUEN VIAJE

Share

RESPONSABILITATS DEL SECTOR DEL TAXI

Aquesta crisi esta estimulant a moltes persones a reflexionar. Un dels temes que fa recapacitar a molts es la irracionalitat de les jornades de mes de 8 hores i l’alt risc d’accident, patint les conseqüencies els passatgers, el taxista i els vianants.

RESPONSABILITATS:

Taxista, IMT, Generalitat de Catalunya, Associacions del taxi i Sindicats, Usuaris exigint seguretat,com en els demès transports publics.

“EL COL.LECTIU DE TREBALLADORS ASSALARIATS” S’esta cometent el delicte d’incompliment de la llei de l’estatut dels treballadors. Implicitament la normativa de prevencio de riscos laborals.

RESPONSABILITATS: Empreses, Treballador, IMT, Inspeccio del Dep.Treball de la Generalitat Catalunya, Associacions del taxi i Sindicats, Usuaris exigint seguretat,com en els demès transports publics.

La crisi COVID-19, ens proporciona una nova oportunitat, per a eradicar la estupidesa del taxi en dedicar-se a jornades de mes de 8 hores de treball, son nefastes les conseqüencies :

– Risc d’accident greu.

– La no concil.liacio laboral/familiar.

– Major risc a ser infectat.

– Afectacions a la salut del taxista (estres, infarts, ictus, angoixa,  insomni, depressio, colesterol diabetes, afectacions esqueleto-musculars.)

– La facturacio no varia,ja que les carreres totals de la jornada no augmenten encara que s’hi dediquin mes hores.

SALUT I BON VIATGE

Share