METRO NO HI HA PAU SOCIAL: LA LLUITA CONTINUA!

logo-metro

Un cop més, les treballadores de Metro hem demostrat gran unitat i força per lluitar pel que és nostre. Ahir 837 companyes de les 900 que vam assistir a l’Assemblea rebutgem rotundament la proposta d’un acord insultant. Un NO meditat, convençut i molt significatiu; un NO que hauria de fer reflexionar, tant a l’empresa com als qui negocien en el nostre nom.

No abandonarem i no acceptarem cap falta de respecte cap a nosaltres, vingui de qui vingui, i considerem que aquesta proposta ho era.

Les treballadores hem dit NO perquè el que està damunt de la taula no respecta el mandat de l’Assemblea i no es respecta la Plataforma de conveni amb l’agreujant de demanar-nos a canvi un any de pau social. Propostes que a l’inici de les mobilitzacions ja consideràvem insuficients ara han estat empitjorades.

Ahir moltes companyes es preguntaven per què ara se sotmet a consulta una proposta d’acord molt inferior a altres anteriors, propostes que llavors no van ser consultades. Per què les negociacions es centren en un esborrany de contractació que no respecta la Plataforma de Conveni ratificada per totes, un esborrany que discrimina segons posició en l’escalafó i categoria.

La comissió negociadora s’ha de cenyir a la voluntat de les treballadores, a respectar el ratificat en Assemblea i a respectar la Plataforma de Conveni. Si ho respectessin evitarien tornar a veure asseguts amb el cap cot entre les mans, a ser qüestionats.

La digna dimissió del portaveu del Comitè en el dia d’avui demostra el que diem i la mala reacció d’alguns sindicats davant els resultats de l’Assemblea demostra la poca responsabilitat i falta d’humilitat que tenen uns pocs de la taula. El primer dignifica l’company, el segon és inacceptable. Esperem que hagin canvis i es continuï endavant amb les mateixes ganes. La resposta que vam donar ahir a l’Assemblea va ser constructiva, no es pretenia enfonsar la comissió negociadora sinó indicar-li que s’estaven separant de la voluntat de la majoria. Tenir errors és humà, rectificar de savis.

No ha pau social sense el respecte a les treballadores, dins el compliment dels convenis i acords anteriors, sense veritable voluntat per arribar a un acord.

Per la unitat dels i les treballadors de metro!

La lluita és l’únic camí!

SALUT I BON VIATGE