METRO UN ACORD DE RENDICIÓ

13254485_10209239074714361_1223963203266531923_n

Ja ho dèiem en un comunicat anterior, l’empresa vol desgastar el Comitè d’empresa i sembla que ho estan aconseguint, el cansament fa que alguns d’ells desvaríen. Volem creure que és cansament, perquè cal tenir quall per presentar en assemblea un preacord com el que se’ns presenta. Un acord que no deixa de ser el mateix que rebutgem mesos enrere, amb diverses vagues celebrades pel mig i sent una d’elles la del MWC. Amb un agreujant afegit, la renúncia a la principal arma d’un obrer: el dret a la vaga, a les mobilitzacions fins a maig de 2017 !!! . Com no queda res per negociar … Bona fe en diuen, poca vergonya i traïció en diem nosaltres. Ens proposen un acord de rendició.

Des de fa mesos hem vist com a alguns se’ls inflava el pit quan pregonaven que aquest conveni havia de ser el “Conveni de la Fi de la precarietat”. Com els agrada portar la pancarta amb aquest eslògan. Com els agrada vendre-ho a l’opinió pública. Ni un pas enrere deien. I aquest era l’objectiu que se’ns va vendre a les treballadores de Metro. En assemblea ho vam creure, el ratifiquem, i després vam secundar les mobilitzacions amb un seguiment exemplar. Segons ens deien, aquest conveni anava a suposar la fi de la precarietat en METRO.

Sabíem des de fa temps que el punt de la contractació estava preacordat, sense l’aprovació de l’Assemblea però preacordat. Ja no es tractava aquest punt, només el tema salarial. Un esborrany deien, un preacord és. Un preacord discriminatori que no acaba amb la precarietat a Metro ni de lluny. Pensem una mica, d’aquí a uns quatre anys tornarem a fer vagues per acabar amb la precarietat? El preguntem perquè seguiran havent companyes en precari i algunes de les compas ho seguiran sent d’aquí a vint anys més. Preteníem delimitar el problema, no parchearlo i seguir amb ell. Volíem acabar amb la precarietat en tot Metro, el va proposar el Comitè i el ratifiquem totes.

Un cop preacordaron el tema contractació, sense informar-nos i sense que sapiguem el contingut, el Comitè es centra en negociar el tema econòmic. Es rebutja una i altra vegada l’1% per considerar-lo insuficient i es decideix continuar amb les vagues. I ara es dóna per bo? Té nassos, què és si no 32 € al mes? Doncs no deixa de ser aquest l’1% per molt que es disfressi. Ens prenen per ximples?

Alguns diuen que entenguem al Comitè, que estan cansats, que és difícil estar a la taula de negociació. Nosaltres també podem estar-ho. Hem invertit esforç i diners en les vagues, temps i estrès pels retards, tenim discussions amb les poques “companyes” a les que sembla la història no va amb elles i perquè parlar de l’estrès per ser insultats per algun passatger malhumorat. El Comitè no el pateix en carn pròpia, nosaltres si. Cadascuna lluita en la trinxera que li toca, unes a la taula de negociació, altres en línea. La ciutadania també ho pateix amb un transport públic degradat.

No ens valen les excuses. ¿Anem a acceptar ara el que ja es tenia al principi? ¿Anem a renunciar a la nostra única arma, per acceptar una merda? ¿Per això hem estat fent vagues? Per descomptat que NO. Com defensarem les taules tècniques si no tenim armes? ¿Trencant el preacord i retrocedint mesos en la negociació del Conveni? S’han dedicat molts esforços i queda molt per aconseguir com per fer un pas enrere.

Tingueu en compte que amb les eleccions per davant i els pactes polítics que van apareixent, algunes seccions sindicals hauran rebut directrius des de les cúpules dels seus sindicats, possiblement relacionades amb l’aliança PSC-BCNenComú. Hi ha por a que les nostres mobilitzacions afectin a la seva campanya electoral.

I mentre alguns defensen mantenir la unitat del Comitè, nosaltres considerem molt més important i necessari mantenir la unió de totes les treballadores. TOTS UNIDES A LA LLUITA, dia a dia, en cada tren, a les estacions, als carrers.

No sabem com ho veureu però per la nostra part, ES POT FICAR AQUESTA PROPOSTA D’ACORD PER ON MÉS LES AGRADE, tant l’empresa com els sindicats que la defensen. Ho tenim molt clar:

NO A PREACORD.

ENS VEIEM A LES ASSEMBLEES COMPANYES, LA LLUITA NO HA ACABAT.

SALUT I BON VIATGE