SEGUIREM LLUITANT PEL FUTUR D’UN METRO DE QUALITAT I PÚBLIC

Ja és aquí el que diuen és “el millor conveni de la història de metro”. La lluita ha estat llarga i sembla que el nostre futur es decidirà en un SÍ o NO. Dos dies se’ns ha donat de marge per valorar la proposta, la qual ja per endavant se’ns intenta presentar com una gran victòria. No obstant això, nosaltres / us no ho tenim tan clar.

Des de CNT-METRO hem estudiat aquesta proposta de conveni que se’ns presenta i l’hem valorat sense oblidar els principals punts pels quals hem estat lluitant aquests dies: la contractació i la fi de la precarietat; la fi de les externalitzacions; la T-MOBILITAT; i el compliment dels acords i pactes ja signats. En base a aquesta reflexió ens fem algunes preguntes que ens sembla no poden passar desapercebudes.

¿Es millora la contractació v s’aconsegueix la fi de la precarietat a Metro?

Les contractacions a jornada parcial no desapareixen. Se segueix amb el mateix sistema. Efectivament es posa fi a la precarietat d’una part de la plantilla que està a jornada parcial, però d’altra banda es condemna a molts companys i companyes a continuar amb els seus contractes al 75% de la jornada, sense vacances a l’estiu i sense expectatives de passar a jornada completa. Alguns companys, com els temps parcial de TOLA, ni apareixen.

D’altra banda es parla de dates de compliment que s’allarguen fins 2022, però ai de nosaltres! si ens fiem de la paraula d’aquesta empresa. Fins ara no han complert l’acordat, ho faran a partir d’aquesta signatura? Tampoc hem d’oblidar a les companyes i companys contractats en 2016 i 2017 ¿ningú ha pensat en elles? ¿Passen o no a la borsa? l o cert és que en aquest punt l’acord és ambigu i subjecte a interpretació.

¿Es posa fi a les extemalizacíones?

S’estableix un calendari per intemalizar algunes tasques ja extemalizadas, però l’empresa queda lliure per a contractar amb empreses externes les tasques que ella consideri. Només resta obligada a informar el Comitè d’Empresa sobre les seves intencions amb un mes d’antelació.

¿Queda regulada l’aplicació de la T-MOBILITAT?

En la proposta només es diu que l’empresa ‘es compromet “a que no tindrà afectació a la plantilla. No resta obligada més que a informar. Sobre tot just es tracta el tema.

¿Es compleixen els acords i pactes vigents?

Seguim amb el “xerrameca” L’empresa es responsabilitza. L’empresa es compromet, etc. Canviïn aquestes paraules per fets i començarem a tenir-ho en compte.

¿Què passa amb els sous dels directius, dels fora de Conveni?

L’empresa no ha complert amb la seva promesa transparència. Així que ens hem de fiar de les seves xifres pel que fa a massa salarial. Després d’anys de pèrdua de poder adquisitiu ens regategen fins al càlcul de l’1% mentre ells segueixen amb les seves pagues d’objectius i privilegis.

La plantilla de Metro i com a part d’ella, la secció sindical de CNT-METRO. Hem estat lluitant per unes dignes reivindicacions: hem demanat i rebut molt suport des d’altres col·lectius, des dels barris, perquè al explicar-los el nostre conflicte van veure clar que la nostra lluita tenia una raó de ser i que s’aconseguiria una millora tant per a la ciutadania com per a la plantilla de Metro. Han estat i estan al nostre costat, no ho oblidem, no estem soles.

Conclusions:
Encara que acabem signant aquest conveni, hem de tenir en compte una cosa: no hem guanyat aquest conflicte. En no gaire temps haurem de tornar a la lluita, contra la T-MOBILITAT, contra les automatitzacions que portaran l’externalització de tasques i molt ens temem que haurem de lluitar contra nous i vells incompliments.

Aquest acord no és més que una treva, i no sabem a qui beneficia més: a una plantilla desgastada per la lluita, o a una direcció i un Ajuntament cada vegada més assenyalats per la ciutadania com els responsables de la degradació del transport públic.

Independentment del resultat, nosaltres, la CNT, seguirem lluitant contra els incompliments i al costat dels barris per la remunicipalització de la T-MOBILITAT i pel futur d’un metro de qualitat i públic.

La lluita és l’únic camí.

cntmetro@tmb.cat / seccio.metro@barcelona.cnt.es

SALUT I BON VIATGE

CAMPAÑA POR LA DEFENSA DEL TAXI

Ante las agresiones que el taxi esta sufriendo por parte de plataformas como Cabify o Uber, que lo que pretenden es suplantar al taxi y destruir el transporte publico, desde la sección del taxi de la CNT, pensamos que los trabajadores y trabajadoras del taxi debemos defender nuestros puestos de trabajo y defender un modelo de taxi y un transporte publico, contra lo que supone plataformas como Cabify y Uber; precariedad, explotación, empresas de trabajo temporal, especulación de licencias VTCs, paraísos fiscales, privatización del transporte publico….

Una manera de defender el taxi, es haciendo pormoción del taxi y explicando a los ciudadanos lo que es el taxi, para que no se dejen engañar por el transporte privado y desleal de Uber o Cabify. Desde la sección del taxi de la CNT ponemos en marcha esta campaña de promoción y defensa del taxi, sacando unos carteles adhesivos para colocar en el taxi o en cualquier vehiculo, los adhesivos son gratuitos para cualquier taxista o persona que los solicite. Los carteles estarán disponibles en el sindicato de CNT de Barcelona (plaza Duc de Medinaceli 6, entresuelo 1) todos los martes, también pueden solicitar el cartel contactando con el compañero Jordi: 652 985 904.

SALUT Y BUEN VIAJE.

DOTZE DIES DE VAGA DE METRO, NI UN PAS ENRERE

Aquest dilluns 24 de juliol a les 01 hores de la matinada, començava el dotzè dilluns de vaga al metro de Barcelona. Circulen rumors d’una reunió secreta amb diversos sindicats, i d’un document presentat al comitè de vaga.
El col·lectiu Heura Negra de Vallcarca, anima els usuaris i usuàries a no pagar el bitllet de metro i a solidaritzar-se amb la vaga de metro.

A l’estació de metro de Fontana al barri de Gràcia, els veïns i veïnes, al costat de col·lectius llibertaris i militants de CNT, obren les portes mecàniques col·locant cinta per bloquejar-les, amb un cartell advertint “SANITAT EDUCACIÓ TRANSPORT ENS HO ESTAN ROBANT TOT L’ CAIXA “. Es desplega una pancarta “SOLIDARITAT VAGA DE METRO” mentre criden consignes demanant la dimissió de la presidenta de TMB Mercedes Vidal i el director de la xarxa de metro Marc Grau.

En les màquines d’informació i venda de tiquets, es col·loquen octavetes d’informació sobre la vaga de metro i la privatització i precarització del metro com a transport públic.

A última hora de la tarda, la direcció de TMB ha acceptat una proposta del comitè de vaga, presentada pels mateixos sindicats que formen el comitè de vaga, una proposta que no a estat consultada a l’assemblea de treballadors de metro, i que es presenta als treballadors de metro per sectors.

SOLIDARITAT AMB LA VAGA DE METRO, NI UN PAS ENERERE !!!!

cntmetro@tmb.cat / seccio.metro@barcelona.cnt.es

SALUT I BON VIATGE

ELS BARRIS DE GRÀCIA I CLOT ES SUMEN LA VAGA DE METRO

Nova jornada de vaga de metro, ahir dilluns 18 de juliol amb el suport dels barris de Gracia i del Clot. Al matí en les estacions del Clot les veïnes i els veïns del Clot s’han alçat, organitzant una jornada de portes obertes en l’estació de metro, obrint gairebé totes les portes mecàniques i animant a la gent a colar-se, mentre es repartien un total de 320 octavillas per informar a la gent sobre els motius de la vaga.

Al barri de Gracia, en les estacions de Joanic i Fontana el metro ha estat gratis per a les usuàries i usuaris, obrint totes les portes mecàniques amb cinta adhesiva i animant a la gent a colar-se, mentre es criden consignes de suport als treballadors de metre en lluita i contra la presidenta de TMB Mercedes Vidal i els directius de TMB.

A la tarda al barri de Sant Andreu, es demana la dimissió de la presidenta de TMB Mercedes Vidal amb pancartes i cartells. Hi ha una concentració de protesta davant de la casa de Mercedes Vidal, demanant la seva dimissió a crits per diverses persones.

 

Un nombrós grup de persones talla la meridiana a l’altura de Fabra i Puig en solidaritat amb els treballadors i treballadores en lluita. Es llegeix un manifest  denunciant la privatització del transport públic i la precarització dels treballadores de Metro.

 

Els Polítics i Directius que gestionen TMB, protegits per les polítiques de l’ajuntament de Barcelona, porten anys malversant fons públics, convertint l’empresa en un cementiri d’elefants polítics, encebant els salaris de la seva classe directiva, acabant amb el model obrer de l’empresa, malvenent departaments i externalizaciones de serveis, precarizando el servei de transport públic per poder argumentar una privatització i l’encariment de les tarifes del transport públic. TMB és una empresa que manté negocis sense transparència en països com Panamà, que curiosament és un paradís fiscal.

Les treballadores i treballadors de Metro exigim una auditoria externa amb garantia d’imparcialitat i objectivitat; exigim que s’investiguin els anys de mala gestió i es busquin responsables. De la mateixa manera denunciem la venda del sistema de validació i venda a interessos i capitals privats, que en el futur seran els que regulin els sistemes tarifaris per mitjà de la T-MOBILITAT, i acabin de portar a la fallida a tot el transport públic de Barcelona i Catalunya.

TMB i els seus responsables, protegits per l’ajuntament de Barcelona, porten dècades robant a les ciutadanes i ciutadans, siguin usuàries i usuaris, o no. I si s’atreveixen a negar-ho ja sigui des de l’adreça o des de l’ajuntament, que permetin una auditoria externa i imparcial i que ho demostrin.

NI UN PAS ENRERE !!!

SALUT I BON VIATGE

LOS BARRIOS DE BARCELONA CON LA HUELGA DE METRO

Nueva jornada de huelga en el metro de Barcelona con fuertes movilizaciones y concentraciones de apoyo de los barrios de Barcelona, a los trabajadores y trabajadoras de metro en lucha.

Lunes 10 de junio la huelga de metro continua, a primera hora de la mañana varios grupos de personas se concentraban en las puertas automáticas de pago con tarjeta de la estación de Vallcarca, para abrirlas completamente y así permitir la entrada gratuita de los usuarios. Lo mismo sucedía en la estación de Fabra i Puig donde un numeroso grupo de personas repartía octavillas informativas sobre la huelga de metro, y abría las puertas automáticas, animando a la gente a no pagar el billete. Aparece un numeroso grupo de seguridad de metro para intimidar al Piquete, que decide retirarse por el momento y aparecer en otra estación.

Llamamientos a la solidaridad con los trabajadores de metro en lucha, a la defensa del transporte público y de unas condiciones laborales dignas para todos y todas, han sido las consignas repetidas una y otra vez por los grupos de barrio de ciudadanos, que han apoyado la huelga de los trabajadores y trabajadoras del metro de Barcelona.

A mitad de mañana tenía lugar un acto de “BCN en comú”, en la “plaza del niño del aro” situado barrio de Guinardo, con la participación de Mercedes Vidal, presidenta de TMB. Varias personas despliegan una pancarta que dice “solidaritat amb la vaga de Metro TMB , Mercedes Vidal Dimissió” . Señalando y responsabilizando directamente a la presidenta de TMB y a la alcaldesa de Barcelona como responsables de la Huelga de Metro.

Por la tarde, nuevos piquetes informativos y puertas abiertas en las estaciones de Fabra i Puig y Sant Andreu. Reparto de octavillas informativas sobre la huelga y despliegue de una pancarta de apoyo a los trabajadores y trabajadoras de Metro. Dentro de los vagones reparto de octavillas y gritos de “Mercedes Vidal dimision”. Numerosos son los gestos de apoyo a la huelga por parte de los usuarios de Metro, que solidarizan con las trabajadoras y trabajadores haciendo también suya la lucha, por unas condiciones laborales dignas para todos y todas.

El nepotismo de los líderes y sus salarios estratosfèricos, junto con la complicidad de la política “nueva” sólo nos lleva a la privatización más de los transportes públicos. La entrada en vigor de la t-movilidad es, al mismo tiempo, la entrada para la puerta de “Caixabank”, y dónde están los trabajadores, dónde están los usuarios? CNT-Metro estarà al al frente, con la solidaridad de los barrios y los trabajadores.

La lucha ya no consiste solamente en recuperar lo perdido y acabar con la precarización del transporte público. Ahora la lucha consiste en acabar con la opacidad de la dirección, luchar contra la privatización, garantizar el futuro de los trabajadores y luchar por un transporte público y de calidad.

Combatimos contra los políticos, que malgestionan y malgastan el dinero público, los que han malvendido el sistema de fabricación, venta y explotación de los títulos de transporte de toda Catalunya a una empresa privada; luchamos contra los que enriquecen a amiguetes, empresarios y políticos cuestionables.

Han amenazado a las trabajadoras y trabajadores del metro, con forzarles a firmar un acuerdo por medio de medidas anticonstitucionales, y es ahora cuando intentan crear, de forma autoritaria, un precedente que acabe con sus derechos y con la lucha obrera. Cada día más trabajadoras y trabajadores entran en conflicto para defender sus derechos ante los ataques de las elites políticas. Es el momento de unirnos todas y todos a la lucha por un futuro digno.

¡NI UN PASO ATRÁS!

SALUT Y BUEN VIAJE

NUEVA DENUNCIA CONTRA CABIFY POR JORNADAS DE 12 HORAS CONTRA LOS CONDUCTORES

Nueva denuncia contra  Yirmi Uc Fiesta Ómnibus sl la empresa de VTC que utiliza Cabify, por jornadas abusivas de 12 horas contra los conductores.

Ante la Inspección de Trabajo comparece y como mejor proceda en Derecho,

DICE:
Que mediante el presente escrito viene a formular denuncia por INFRACCIÓN DE NORMAS LABORALES, en concreto en materia de relaciones laborales y de la Seguridad Social, contra la empresa Yirmi Uc Fiesta Ómnibus sl Con CIF ES-B87354783, con domicilio social en calle Miguel hernandez 7 de Hospitalet de Llobregat Barcelona, dedicada al alquiler de vehículos con conductor, todo ello en base a los siguientes,

HECHOS:

PRIMERO.- Que el trabajador presta servicios para la empresa demandada.

SEGUNDO.- el trabajador y el resto de trabajadores en plantilla de la empresa son presionados y oprimidos  por la empresa a la que presta servicios.

TERCERO.- Que el trabajador denunciante y el resto de trabajadores en plantilla de la empresa que obra en el encabezamiento de la denuncia realizan jornadas de 12 horas durante cinco días a la semana sin ningún tipo de descanso compensatorio posterior, superando así el cómputo máximo de jornada previsto en el artículo 34 del Real Decreto Legislativo 1/1995, de 24 de marzo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley del Estatuto de los Trabajadores, ratificado este límite por el Real Decreto-1561/1995, de 21 de septiembre, regulador de las jornadas especiales de trabajo, en su artículo 10.bis.1. Del mismo modo se expone este límite legal en el artículo 33 del V Convenio Colectivo Estatal de Empresas de Trabajo Temporal ETT publicado en el BOE núm. 34, de 8 de febrero de 2008.
CUARTO.- En establece en el artículo 7.5 del Real Decreto 5/2000, de 4 de agosto, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Infracciones y Sanciones en el Orden Social, deviene motivo de sanción grave “la transgresión de las normas y los límites legales o pactados en materia de jornada, trabajo nocturno, horas extraordinarias, horas complementarias, descansos, vacaciones, permisos y, en general, el tiempo de trabajo al que se refieren los artículos 12 , 23 y 34 a 38 del Estatuto de los Trabajadores “

QUINTO.- Que por medio de la presente denuncia, el trabajador solicita que se sancione a dicha empresa, desde el punto de vista laboral y de Seguridad Social de conformidad con todo lo que se relaciona más arriba, ante la situación de los trabajadores en plantilla del empresa que consta en el encabezamiento del escrito.

En su virtud,

LA INSPECCIÓN PROVINCIAL DE TRABAJO Y SEGURIDAD SOCIAL SOLICITA, que habiendo presentado este escrito se sirva admitirlo, y en su virtud, tenga por formulada denuncia por infracción de normas laborales y de Seguridad Social, contra la empresa Yirmi Uc Fiesta Ómnibus sl SL., y ordene la investigación pertinente sobre los hechos relatados en este escrito, y previa comprobación y incoación de la correspondiente acta de infracción, se dicte resolución que, sancionando a la empresa, obligue a ésta a cumplir las medidas ajustadas a Derecho.

SALUT Y BUEN VIAJE

LES TREBALLADORES I ELS TREBALLADORS DEL METRO SEGUIM EN LLUITA

Les Treballadores i els Treballadors del metro seguim en lluita. Estem Lluitant per el futur del metro, per un transport públic i de qualitat. Lluitem contra les externalitzacions, contra la privatització i contra la precarietat. Lluitem per acabar amb l’opacitat de la direcció i dels polítics que parasiten TMB.

Demanem paciència a les usuàries i usuaris del metro, són els polítics i directius els que menteixen i incompleixen, i només negocien sota la pressió de les vagues.

Volem agrair als barris el seu suport i el seu compromís amb la lluita obrera. Gràcies a les accions de les veïnes i veïns dels barris, que també pateixen els polítics, la nostra lluita ha sortit dels despatxos i de les sales de negociació i ha arribat als carrers.

A la resta d’Europa quan hi ha vaga al metro, aquest roman tancat, ja que no es pot cobrar per un mal servei. A Barcelona no ens deixen tancar, així que ens obliguen a donar un servei pèssim, perillós i car. Les treballadoress vam sol·licitar a l’empresa que el servei fos gratuït durant les aturades i va ser denegat per la direcció del metro. No podem obrir les portes sota amenaça d’expedient i la possibilitat d’acomiadament. Nosaltres pensem que ningú hauria de pagar per un mal servei.
Salut i lluita

NI UN PAS ENRERE!

SALUT I BON VIATGE

29 DE JUNY, JORNADA DE VAGA DEL TAXI DE BARCELONA

Jornada de vaga aquest dijous 29 de juny, per protestar davant l’amenaça de noves llicències VTCs i contra plataformes com Uber o Cabify.

El futur inquieta el sector del taxi i és que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya encara es reserva uns 1.000 permisos de VTC que, de ser aprovats, podria destrossar el sector. Preocupant augment desproporcionat de vehicles turismes amb conductor (VTC), la competència deslleial d’empreses com Uber i Cabify o la possible alliberament total del sector

Amb l’augment de les empreses VTC, i amb plataformes com Cabify els conductors es despleguen per zones de la ciutat estratègicament, estant al carrer les 24 hores, això fa que el servei sigui igual gairebé al d’un taxi; si bé no es contracta aixecant la mà al carrer; la resta és gairebé idèntic. Obtenen una posició privilegiada i competir amb avantatge respecte als seus competidors quan a sobre no tenen restriccions sobre la tarifa a aplicar, no com el taxi que té unes tarifes fixes i regulades.

Amb l’amenaça de noves concessions de llicències VTC, empreses com Uber i Cabify rebran en els propers mesos noves llicències VTC (vehicle de lloguer amb conductor) a través de sentències judicials, de manera que es triplicarà el parc de vehicles d’aquest tipus d’empreses , fins a arribar a les 16.000 llicències, agreujant el seu enfrontament amb el sector del taxi.

L’objectiu d’empreses com Cabify, (on realment s’amaguen empreses VTCs) és la substitució del taxi com a transport públic, per un transport privat controlat per aplicacions de telèfon al servei d’empreses privades de transport. Amb empreses com Cabify es crea treball precari, es destrueix el transport públic segur i regulat.

Amb l’amenaça del govern de treure més llicències VTCs per via judicial, aquestes noves plataformes digitals acabaran imposant una guerra de preus, competitivitat, explotació i una economia digital de la submissió i explotación.Capitalismo salvatge, competència deslleial, destrucció del taxi, precarietat laboral, especulació de llicències VTC, evasió d’impostos, dúmping, frau ….

SALUT I BON VIATGE

A METRO NOSALTRES VAM DECIDIR, I VAM DECIDIR TOTS I TOTES

De nou el comitè d’empresa intenta decidir per la plantilla. Les 27 persones que el formen pretenen fer-nos creure a la resta, a gairebé 3500, que no ens queda una altra alternativa que escollir tan sols entre les dues úniques opcions que ells contemplen: desconvocar les vagues o permetre’ls que convoquin assemblea decisòria durant l’estiu.

Volen que passem per alt que hi ha una tercera opció: continuar amb les aturades i no convocar assemblea decisòria fins passat el 2 d’octubre.

Sense pressió no hi ha avenços en la negociació per això les aturades han de continuar. No podem renunciar al nostre dret a decidir ni permetre que l’hi prenguin a nostres companys i totes, per això no ha d’haver cap assemblea decisòria fins després del dia 2 d’octubre.

No cedirem davant aquest xantatge per part del comitè. Des que va començar la negociació ha quedat demostrat que no només ens enfrontem a l’empresa i l’ajuntament sinó que també hem de lluitar contra el comitè d’empresa, un comitè que incompleix reiteradament el mandat de l’assemblea, un comitè que amaga informació a la plantilla , un comitè que no respon de la seva gestió i no vol dimitir quan li ho demana l’assemblea, un comitè que dilapida els diners, el temps, les forces i les il·lusions dels i les treballadores, un comitè les seccions han convertit la negociació en el camp de batalla en què ell els conflictes interns o l’espai electoral on aconseguir vots per a futurs comicis.

Una tercera opció és evident: continuar amb les aturades durant els mesos d’estiu i no portar res a votació fins a l’octubre. En assemblea general es va decidir que no seguiríem negociant fins que l’empresa compleixi els acords, convenis i sentències. Portem gairebé dos anys de negociacions i de sobte hi ha pressa per portar a votació un acord qüestionable. Hem de pensar que la T-MOBILITAT i l’automatització de les línies convencionals ja estan a la volta de la cantonada, fem les coses bé abans de signar un altre acord del que penedir-nos. Mantinguem la pressió, que l’empresa compleixi el que deu i que els treballadors siguin respectats i escoltats.

Ni un pas enrere

SALUT I BON VIATGE

GRUPO DE APOYO TERAPÉUTICO CONTRA EL “MOBBING” EL ESTRÉS LABORAL

Desde el SOV de CNT Barcelona tenemos un grupo de apoyo terapéutico para personas que estén sufriendo acoso/estrés en el trabajo, y que a raíz de estas situaciones se les derive un malestar psicológico tanto en el trabajo como en su día a día.

No será un espacio en el que pretendamos solucionar el conflicto laboral, para eso ya tenemos otros espacios en el sindicato, pero sí servirá para apoyarnos y trabajar las consecuencias que se producen cuando hay mal ambiente en el trabajo.

El grupo pretende ser de frecuencia semanal, para la afiliación y gratuito, y la asistencia deberá ser regular. El lugar y el horario dependerán de las persones que quieran integrarlo. Si estás padeciendo acoso o estrés laboral y decides formar parte del grupo, debes ponerte en contacto escribiendo al mail “suport.psicologic@barcelona.cnt.es” o llamando al sindicato de lunes aviernes, de 19 a 21, y dejar el recado junto a un teléfono o mail de contacto. Después de esto nos pondremos en contacto con vosotros para concertar una cita previa antes de iniciar el grupo.

SALUT Y BUEN VIAJE