XERRADA SOBRE EL CONFLICTE DEL TAXI I LES VTC AL SINDICAT DE CNT DE PREMIÀ DE MAR

Aquest proper divendres 14 de setembre, a les 19:00 hores, xerrarem sobre el conflicte entre el taxi, les VTC, Uber i Cabify, a la Fàbrika al carrer sant Cristòfol 41 de Premià de Mar. Organitza el sindicat de CNT Premià de Mar: http://cntpremia.blogspot.com/

Un problema que porta temps arrossegant el taxi, i que han provocat Uber i Cabify en alterar el funcionament de les VTCs. Tot comença quan els vehicles privats VTC, que tenen una funció i un reglament diferent del taxi, són alterats per multinacionals com Uber i Cabify, convertint una VTC en un taxi. L’única manera que aquestes multinacionals, poguessin operar, és amb les VTC, ja que la llei del transport terrestre només permet el transport de viatgers als taxis i les VTC.

Va ser el Partit Popular qui canvi la normativa estatal, amb diverses modificacions de la ROTT (reglamentació d’ordenació del transport terrestre) per adequar les noves tecnologies de Uber i Cabify a les VTCs, com ara l’obligació de tornar a la seva base després de cada servei, quedava eliminada, amb la qual cosa les VTC podien estar 24 hores al carrer. Un altre dels canvis importants va ser eliminar la norma una VTC per cada trenta Taxis, d’aquesta forma un gran nombre de llicències VTC van ser sol·licitades per 36 euros cadascuna, per després especular amb elles i treure-les al mercat per 50.000 euros.

Amb aquest augment de llicències VTC, modificades per estar al carrer 24 hores, i controlades per multinacionals com Uber i Cabify, el sector del taxi es veu seriosament amenaçat. El sistema d’explotació dels conductors VTC, són de 12 hores diàries dia i nit per 1000 euros, utilitzant empreses de treball temporal, per enganyar amb falses promeses de treball als conductors. Sense cap tipus de regulació, els preus d’aquestes VTC controlades per Uber i Cabify poden baixar o pujar preus segons els interessi.
Darrere d’aquest augment i modificació de VTCs, hi ha clarament un pla per poc a poc eliminar el taxi com a transport públic, i substituir-lo per vehicles privats controlats per multinacionals sense escrúpols a l’hora d’explotar i esclavitzar als conductors per treure beneficis.

SALUT I BON VIATGE