Barcelona està esdevenint poc a poc (ha estat un procés d’anys) en una ciutat diferent, acomplint els plans que es van fixar el 1992, sols anem veient el més evident, el turisme extractivista, la gentrificació (que no és en sa major part turística) i l’extensió del control social i la mercantilització de l’espai públic sota el paraigua de la smart city. Així en els pocs mesos d’aquest any podem veure:

-Els  pactes de les terrasses als barris que son la línia de front de la getrificació reforçant l’us hoteler de la via pública.

-La extensió de la videovigilància (amb l’excusa de la contaminació atmosfèrica) desenvolupant la videovigilància amb lectura de matricules de vehicles a totes les zones de baixes emissions (de fet tota Barcelona).

-L’amenaça d’implantar la T-Mobilitat un títol de transport que ens farà transparents als ulls dels seus gestors (la Caixa, Indra, l’Ajuntament de Barcelona…).

-L’esquerda entre rics i pobres cada op més gran, els “treballadors pobres” cada cop més nombrosos, els treballs de merda estenent-se en tots els àmbits.

En el model de ciutat que ens volen imposar (innovadora, del coneixement, de la cultura…) el transport és fonamental… un transport públic modern (metros automàtics, T-Mobilitat, inspeccions militaristes dins del medis de transport) i els vehicles privats reservats a una minoria… dins l’esquema de mobilitat innovadora i moderna els dissenyadors de Barcelona Smart City han trobat un os dur de rossegar… el sector de Taxi.

El taxi és un sector on encara abunden els treballadors autònoms (un 70% del sector) i on encara hi ha consciència de grup, els treballadors del taxi resisteixen als intents de “modernització”. Els treballadors del taxi no volen caure en les mans dels “innovadors digitals” com MyTaxi, Cabify o Uber i s’estan resistint amb un èxit relatiu.

Malgrat la gran campanya dels mitjans de comunicació (els “masmierda”) i les estripades de roba dels hotelers i de molts polítics municipals hores d’ara es manté vigorosa la mobilització.

Cal recolzar-los, la resistència del taxi és la resistència de Barcelona a esdevenir una smart city, una ciutat gentrificada, classista i controlada…UNA CIUTAT DOMINADA I SOTMESA!!. 

Article del colectiu: http://negreverd.blogspot.com/

UBER i els taxistes

UBER i la smartcity

SALUT I BON VIATGE

Por Seccio Ram

Estimados compañer@s:No somos ajenos a los problemas del taxi, desde hace unos años varios compañeros taxistas de manera desinteresada y voluntaria, al margen de cualquier organización del taxi existente hemos estado implicándonos en todas las reivindicaciones y movilizaciones en favor del trabajo del taxista autónomo , al tiempo hemos denunciado la explotación a la que está sometid@ el/la trabajador/a asalariado/a por parte de las empresas jurídicas y físicas del taxi. También hemos denunciado la connivencia de algunos grupos de presión con la administración dado sus intereses partidistas privados y económicamente lucrativos. Siempre desde nuestro espíritu libertario y de autogestión hemos querido la implicación de l@s compañer@s desde la participación activa a través de asambleas abiertas. Al querer encontrar de manera conjunta soluciones en la resolución de conflictos en los que nosotr@s éramos los afectados, no hemos querido delegar dejándolo en manos ajenas de representantes sindicales, y al contrario a través de la acción directa sin intermediarios hemos tratado con la administración los diferentes temas (Parada de taxi en la Estación de Barcelona-Sants, contingentación de las licencias a doble turno, convocatoria vinculante para que el taxista decida medidas reguladoras temporales, reglamento de emisoras, recurso de multas a la Guardia Urbana, etc….) La CNT-AIT siempre estuvo presente en el taxi