EL PERIÓDICO J.C.V (Santa Coloma de Gramenet)
Sóc un taxista de Barcelona i voldria expressar la situació que vivim els professionals de tan malparat sector. Portem molt de temps buscant una possible solució per revertir la situació laboral que vivim diàriament en aquesta ciutat, immersos en una de les pitjors crisis de la història, però va passant el temps i no hi posem remei. La mateixa administració que gestiona l’Institut Metropolità del Taxi es va comprometre a resoldre el problema però seguim esperant. Es parla molt de torns, de regulació horària, de retirar llicències (es calcula que sobren unes 2.700) … Però hi ha problemes molt greus en el sector, per exemple hi ha persones que exerceixen la professió sense tenir un nivell òptim – desconeixen el català i el castellà -, hi ha treballadors explotats pels seus caps, que els fan treballar jornades inhumanes posant en perill la seva vida, la del passatger i la de la resta de vehicles que circulen ... Cal recordar que els taxistes transportem persones, no caixes ni mercaderies. Cal recuperar la plena i exclusiva dedicació, acabar amb l’arrendament il · legal i amb l’intrusisme que tant mal ens fa als treballadors del sector. Fa uns dies, escoltava a través de l’emissora a un company que deia que portava treballant més de 26 hores seguides (iniciar la seva jornada a les 06.00 hores d’un diumenge ia les 07.30 de dilluns encara seguia al volant) … Aquestes coses no s’han de permetre. Per desgràcia, estem en un país en què fins que no li veiem les orelles al llop en forma d’accident no posarà remei a aquesta situació.

SALUT I BON VIATGE.
 

Por Seccio Ram

Estimados compañer@s:No somos ajenos a los problemas del taxi, desde hace unos años varios compañeros taxistas de manera desinteresada y voluntaria, al margen de cualquier organización del taxi existente hemos estado implicándonos en todas las reivindicaciones y movilizaciones en favor del trabajo del taxista autónomo , al tiempo hemos denunciado la explotación a la que está sometid@ el/la trabajador/a asalariado/a por parte de las empresas jurídicas y físicas del taxi. También hemos denunciado la connivencia de algunos grupos de presión con la administración dado sus intereses partidistas privados y económicamente lucrativos. Siempre desde nuestro espíritu libertario y de autogestión hemos querido la implicación de l@s compañer@s desde la participación activa a través de asambleas abiertas. Al querer encontrar de manera conjunta soluciones en la resolución de conflictos en los que nosotr@s éramos los afectados, no hemos querido delegar dejándolo en manos ajenas de representantes sindicales, y al contrario a través de la acción directa sin intermediarios hemos tratado con la administración los diferentes temas (Parada de taxi en la Estación de Barcelona-Sants, contingentación de las licencias a doble turno, convocatoria vinculante para que el taxista decida medidas reguladoras temporales, reglamento de emisoras, recurso de multas a la Guardia Urbana, etc….) La CNT-AIT siempre estuvo presente en el taxi