EL SECTOR DEL TAXI NECESSITA UNA SOLUCIÓ URGENT

EL PERIÓDICO J.C.V (Santa Coloma de Gramenet)
Sóc un taxista de Barcelona i voldria expressar la situació que vivim els professionals de tan malparat sector. Portem molt de temps buscant una possible solució per revertir la situació laboral que vivim diàriament en aquesta ciutat, immersos en una de les pitjors crisis de la història, però va passant el temps i no hi posem remei. La mateixa administració que gestiona l’Institut Metropolità del Taxi es va comprometre a resoldre el problema però seguim esperant. Es parla molt de torns, de regulació horària, de retirar llicències (es calcula que sobren unes 2.700) … Però hi ha problemes molt greus en el sector, per exemple hi ha persones que exerceixen la professió sense tenir un nivell òptim – desconeixen el català i el castellà -, hi ha treballadors explotats pels seus caps, que els fan treballar jornades inhumanes posant en perill la seva vida, la del passatger i la de la resta de vehicles que circulen ... Cal recordar que els taxistes transportem persones, no caixes ni mercaderies. Cal recuperar la plena i exclusiva dedicació, acabar amb l’arrendament il · legal i amb l’intrusisme que tant mal ens fa als treballadors del sector. Fa uns dies, escoltava a través de l’emissora a un company que deia que portava treballant més de 26 hores seguides (iniciar la seva jornada a les 06.00 hores d’un diumenge ia les 07.30 de dilluns encara seguia al volant) … Aquestes coses no s’han de permetre. Per desgràcia, estem en un país en què fins que no li veiem les orelles al llop en forma d’accident no posarà remei a aquesta situació.

SALUT I BON VIATGE.