EL GOVERN CENTRAL APROVA EL PROJECTE DE LA LOTT

La ministra de Foment manifesta que es mantindrà la proporcionalitat entre VTC ‘si Taxis.

La nova LOTT, Llei Ordenació Transports Territorials, aprovada el 7 de desembre pel Consell de Ministres té dues clares claus: fomentar la competitivitat i la transparència. Aquesta LOTT, pel que afecta el sector del taxi, mantindrà la proporcionalitat entre vehicles de lloguer amb conductor (VTC s) i taxis en funció del nombre de llicències de taxi de cada municipi.

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat que “s’ha intentat equilibrar els drets dels dos sectors”. Ha recordat, també, que Espanya té un “servei públic excel · lent al taxi”, un sector “contingentat”. Per aquests motius, segons la ministra, “no es podia permetre l’entrada d’un sector sense contingentar, com és el de les VTC s, que hagués generat dos mercats paral · lels”.
Així que a grans trets, la LOTT, que també afecta transport de mercaderies i transport de viatgers per carretera, agilitzarà la tramitació d’autoritzacions per desenvolupar l’activitat del transport i es reforçarà el marc legal contra l’intrusisme i el frau.

Mentrestant, la Unió de Professionals i Treballadors Autònoms (UPTA) espera que el text reculli els compromisos adquirits amb les Associacions Nacionals del Taxi aquest estiu i els suggeriments presentats pel que fa al transport lleuger per a la flexibilització en l’accés a les targetes
UPTA, estranyada perquè s’hagi aprovat el Projecte de Llei d’Ordenació dels transports terrestres sense haver conegut l’últim text.
Aquesta organització ha rebut amb sorpresa la notícia que el Consell de Ministres ha procedit avui a l’aprovació del Projecte de Llei d’Ordenació dels transports terrestres (LOTT). Només fa escassament una setmana s’havia assegurat a les associacions integrades en UPTA i membres del Comitè Nacional de Transports (la Confederació del Taxi d’Espanya (CTE) i la Unió d’Autònoms del Transport, Comunicacions i Mar (UNIATRAMC)), que els seria remès amb anterioritat el text definitiu, “com és preceptiu”, aclareix el secretari general d’UPTA Espanya, Sebastián Reyna.
En tot cas, UPTA espera que el text aprovat avui inclogui els compromisos que es van acordar amb les principals associacions nacionals del taxi pel que fa a la redacció que regula el necessari equilibri en les llicències entre el servei de taxi i el lloguer de vehicles amb conductor. Aquest acord va permetre desconvocar la vaga que va ser convocada el passat estiu.
També UPTA espera que el Projecte de Llei reculli els suggeriments presentats per UNIATRAMC i altres associacions del transport lleuger en el sentit que la flexibilització en l’accés a les targetes de transport per al transport lleuger de menys de 3,5 tones, no es converteixi en una simple desregulació que pugui perjudicar el servei i generalitzar la competència deslleial en aquest mercat.

SALUT I BON VIATGE.