RECLAMACIÓ ADMINISTRATIVA AL IMET PER LA JUBILACIÓ ACTIVA PER AL TAXISTA AUTÒNOM

Davant la negativa de l’institut metropolitado del taxi ,a la nostra sol·licitud per a la jubilació activa per al taxista autònom, hem presentat al IMET una reclamació administrativa perquè ens expliqui perquè el taxista autònom no té dret a la jubilació activa.

EXPEDIENT:registre entrada, Data 02-maig-2018. IMT,2018/4833 ,document nº 1.

Registre sortida ,data 08-maig-2018.IMT 2018/3607,document nº2.

J  M  A, provist de D N I xxxxx  afiliat al sindicat CNT Barcelona i amb domicili al 08011 Barcelona, xxxxxx , davant d’ aquest organisme compareix i com millor en dret procedeixi,

DIU :

Que mitjançant el present escrit,presenta en temps i forma,aquesta part,

EXPOSA :

Que amb data 02-maig-2018 i registre d’entrada, IMT, 2018/4833 ,document nº 1. Va presentar escrit de sol.licitud de permís per a continuar com a titular de la llicència xxxx exercint l’activitat de taxista,en la situació laboral de JUBILACIÓ ACTIVA.

Que amb data 08-maig-2018 i registre de sortida IMT, 2018/3607,document nº 2. Se li comunica la resolució on es diu, que en la situació laboral de JUBILACIÓ ACTIVA,podrá continuar exercint la professió de taxista pero simultàniament haura de perdre per incompatibilitat la titularitat de la llicència,mitjançant la seva transmissió.Tal com estableix per a aquests casos el règim jurídic de l’ IMT i que ho fa palès en el Reglament del Taxi emès l’any 2004,article 22.

Partint del pensament de que qualsevol norma o condicionament a d’obeir a raons de pes que ho justifiquin i més en el cas d’haver-hi persones implicades/afectades, a les quals cal donar resposta a unes causes originàries.

L’any 2004 l’IMT va emetre el Reglament del Taxi,en el qual l’article 22 obligava al titular que es jubilava,a la transmissió forçosa de la llicència.

Entenem que en aquell context era una mesura lògica de fiscalització per tal d’ evitar que el titular de llicència,un cop jubilat,pogués cometre frau per continuar il.legalment l’activitat, quan de fet ja estaria cobrant la totalitat de la paga per jubilació absoluta.

Donat que des de l’any 2017, la situació es diferent, ja que la SEGURETAT SOCIAL permet l’opció de la JUBILACIÓ ACTIVA,entenem que en aquesta modalitat no s’escau la funció ficalitzadora anterior,obligant al titular a la transmissió forçosa de la llicència,ja que que segons la llei de la SEGURETAT SOCIAL, li es permes continuar exercint l’activitat laboral,sota el requisit de renúncia al 50% de la paga de la jubilació.

Per tot això ,entenem que l’article 22 del Reglament del Taxi no s’adequa a la situació legal vigent,des del moment en que la SEGURETAT SOCIAL permet la JUBILACIÓ ACTIVA .

Per tot l’anterior,

SOL.LICITEM :

1.-Que el treballador titular de llicència no sigui obligat a la transmissió de la mateixa,quan s’aculli a la jubilació activa.

2.-Subsidiariament i en cas de no ser acceptada la nostra sol.licitud,esperem se’ns comuniqui una resposta argumentada, sobre quines son les raons per les quals el seu règim jurídic els porti a dictar una determinada resolució sobre el cas plantejat.

A Barcelona a tretze de juny de dos mil divuit

SALUT I BON VIATGE