PROTESTA DELS TREBALLADORS DE METRO A L´ACTE DE FINAL DE CAMPANYA DE EN COMÚ PODEM A SANT ANDREU

1

Des de la secció del taxi de la CNT al costat dels companys de CNT Barcelona i CNT Cornellà ens hem concentrat per recolzar als nostres companys de CNT Metro, i als treballadors i treballadoras de Metro que porten diversos dies de vaga. Ens hem concentrat per protestar en l’acte de final de campanya d’En Comú Podem, ja que aquest partit polític esta present a l’ajuntament de Barcelona, i és l’ajuntament de Barcelona responsable de la situació del Metro com a transport públic. No esperem res ni d’En Comú Podem ni de cap altre partit polític, ja que guanyi qui guanyi en les properes eleccions els qui sempre perdem som els treballadors i treballadores. Som els treballadors i treballadores els que hem d’organitzar-nos i lluitar per defensar-nos, sense esperar l’ajuda de cap polític. Actitud arrogant i despreocupada d’En Comú Podem, sobre el conflicte de Metro i d’altres conflictes que manté la CNT on estan implicats directament institucions de l’ajuntament.

7

Prop de 600 companys de metro tenen contracte precari, és a dir a jornada parcial i/o temporal. Formen part de diferents col·lectius, principalment AAC, TOLAS, ONES, personal de Manteniment, personal d’oficines comercials, locutors i personal de Funicular.

El 5 de noviembre els treballadors de metro reunits en assemblea acordem per unanimitat aprovar la plataforma de conveni presentada pel Comitè. Un dels seus punts principals és que tot el personal a jornada parcial i/o temporal passada a jornada completa i indefinit.

2
Fins ara la proposta que l’empresa ha presentat en la taula de negociació en resposta a la nostra reivindicació solament contempla la conversió en indefinid@s i a 8 hores per 271 del total de 600, excloent d’aquesta manera a més de 300 companys en precari.

Aquesta proposta representa poc més que la recuperació de la N invertida, alguna cosa que gràcies a diferents acords, tenim des del 2004 i que s’ha vingut aplicant fins al 2011, any en què l’empresa va deixar de complir-ho unilateralment.

5
Presentar-ho com una concessió de l’empresa és mentir a la plantilla. No ho diem nosaltres solament, la UGT en el seu butlletí “el metrero” del 14 d’abril, dies abans dels aturs parcials del 26 i 27 d’abril, deia literalment en referir-se a l’empresa: “Es vesteixen de víctimes innocents que han donat molt amb el tema de la contractació, quan en realitat el que han fet és disfressar de concessió en la negociació del conveni les necessitats que tenen ells”.

3
Amb l’exclusió d’est@s 300 compañer@s de la proposta, l’empresa vol dividir a la plantilla i enfrontar entre si als col·lectius afectats per la precarietat. Pretén que acceptem la discriminació que suposa considerar precaris només a una part de els companys amb contracte de jornada parcial.

La precarietat laboral no depèn del col·lectiu al que pertanyis, ni del teu escalafonamiento en ell. La precarietat laboral depèn del tipus de contracte que tinguis.

4

Aquests 300 companys estan lluitant com la resta de la plantilla. Més de la meitat de els nostres  companys precaris continuaran sent-ho si s’accepta aquesta proposta. Si és així, aquest conveni no serà el de la fi de la precarietat.

6
L’empresa pretén trencar en la taula de negociació la unitat que la plantilla ha demostrat al llarg de tot el conflicte. Units assumim la plataforma de conveni, units l’estem defensant en la línia i en els tallers “fent ben” el nostre treball i no col·laborant, acudint a concentracions i manifestacions i secundant totalment aturs i vagues.

No tornem a cometre el mateix error que en altres negociacions, no deixem tirat de nou, a cap col·lectiu o secció, no ho utilitzem una altra vegada com a moneda de canvi, ni ho sacrifiquem, com hem fet abans, per conservar un dret o aconseguir una millora.

13133248_1613998345584877_2535333282649981647_n

Per la unió de tots els col·lectius, per la unió de la plantilla, volem a els nostres 600 companys precaris a 8 hores i indefinits, com acordem en assemblea.

PEL CONVENI DE LA FI DE LA PRECARIETAT AMB METRO.

SALUT I BON VIATGE