Aquest dimarts 30 de maig, hem protestat novament contra l’explotació que practica Cabify als seus conductors i la competència deslleial que fa al sector del taxi. A mig matí ens hem concentrat davant de la porta de la direcció general de transports i mobilitat de la Gneralitat de Catalunya, situada a l’avinguda Tarradellas 6. Ens hem trobat amb un fort dispositiu policial davant de la porta, que ens impedia el pas per entrar a l’edifici. Un company aconsegueix entrar i lliurar informació sobre Cabify i el joc brut que practiquen contra amb els conductors i contra el sector del taxi.

Si Vostè contracta “CABIFY”empresa APP que no paga impostos (te la seu en paradís fiscal), col.laborara en l’explotació com esclau del conductor del vehicle, en el que viatjarà jornades de 12 hores/dia-nit. (I cotitzen únicament 8 hores). Salari brut de 3,82 €/h. Obligats a treballar en dies festius sense cap compensació.

FEM UNA CRIDA PER AL RESPECTE A LA DIGNITAT DE LA CONDICIO HUMANA!!

CABIFY És un entramat de Fons ď inversio&voltors, que pretenen amb preus sota-cost (dumping) il·legals, arruinar als 100 000 taxis del pais i les respectives famílies. Per a després, igual com han fet en altres ciutats , passar a imposar preus abusius des de la seva posició de domini absolut del mercat. Estan operant com a resultat ďuna xarxa de corrupció política que a accedit a canviar la llei reguladora, permeten la concessió interessada (no per soteig) de 9000 noves autoritzacions VTC (Vehicles Transport Carretera de lloguer amb Conductor) a canvi del pagament ď unes ridícules taxes de 47,5 €/autorització. No haurien de tenir cabuda per a entrar a operar, ja que ultrapassen la proporció legal de 1 VTC /30 TAXIS. Com la llei feta a mida no els obliga a posar-les en explotació, han optat per iniciar una especulació salvatge, posant-les a la venda en el mercat secundari al preu de 50 000÷60 000 €/autorització. Així culminen la partida del *pelotazo astronòmic* a l’haver multiplicat per 1000, la ridícula inversió inicial de 47,5€ en taxes!

Utilitzant un entramat d’empreses de VTCs (Vehicles de lloguer amb conductor), de vehicles i d’ETT (empresa de treball temporal) aquesta infringint tota mena de reglaments i drets, com l’estatut dels treballadors.

Des de CNT hem rebut queixes dels conductors d’Cabify, que estan contractats per l’ETT “Jobs and Talent HIRING EMPRESA DE TREBALL TEMPORAL SL”. La forma d’operar d’Cabify és a través d’empreses que posseeixen llicències VTCs, els vehicles pertanyen a Alphabet MTR. A Barcelona Cabify funciona amb l’empresa establerta a Madrid “Yirmi Uc Festa Òmnibus S.L.” que treballa al 100% per Cabify i Maxi Mobility Spain S.L.

Les queixes dels conductors d’Cabify, són les jornades de 12 hores que els estan imposant l’ETT Jobs and Talent HIRING, per ordre de les empreses que posseeix les VTCs Maxi Mobility Spain S.L i Yirmi Uc Festa Òmnibus S.L. A part de les jornades de 12 hores, els obliguen també a treballar els dies festius sense cap tipus de compensació cap als treballadors. Estan aplicant el mateix sistema d’explotació que pateixen els treballadors assalariats del taxi, cap als conductors de Cabify, les jornades de 12 hores. Estan igualant en competitivitat, explotació i precarietat als treballadors del taxi amb els de Cabify. Practiquen el mateix sistema operatiu del taxi, igualant al taxi com a transport públic amb les VTCs, que són un transport privat i que tenen diferents condicions de funcionament, equiparant i convertint una VTC en un taxi.

SALUT I BON VIATGE

Un comentario sobre “INFORMACIÓ CONTRA CABIFY PRESENTADA A LA DIRECCIÓ GENERAL DE TRANSPORTS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

Los comentarios están cerrados.