COMUNICAT DE LA SECCIÓ DE METRO DE LA CNT DAVANT LES ULTIMES AGRESSIONS DE GRAFITERS

Barcelona,7 de maig de 2018

El dissabte passat Jordi Mitjá,com a representant de l’empresa i al costat de comandaments intermedis, va fer acte de presència en l’estació base de Passeig de Gracia L-3, per parlar sobre l’assalt al tren que les companyes i companys havien sofert el dia anterior. Van començar el discurs dient que el més important per a ells és el benestar de les treballadors/és i que pensaven denunciar als agressors, però van acabar culpant a les mateixes treballadores i treballadors d’haver provocat aquesta agressió.

Segons TMB: Jordi Mitjá i el seu sèquit, l’atac es va produir perquè els treballadors van gravar als assaltants del tren de personal. En resum, culpabllizan a les víctimes.

A partir d’aquí,anem a ser clars. En els últims mesos,les companyes i companys de L-3 han sofert 6 atacs al final de servei per part de grafiteros i l’empresa no ha fet gens sobre aquest tema. No es la primera vegada que els assaltants insulten i llanzan pedres a les conductores/és,i no només en L3. En totes aquestes altres ocasions no se’ls havia gravat o provocat de manera alguna ,tal com ha dit l’empresa .

Potser les empreses contractades per garantir la seguretat del passatge i personal de Metro haurien d’haurien de dedicar-se a això, a complir amb les seves veritables funcions en lloc de dedicar-se a suplantar les nostres funcions,com obrir i tancar estacions o atendre al passatge.

Divendres passat, davant la impotència per sofrir un nou atac, els companys van gravar als assaltants per visibilizar una cosa que estan sofrint des de fa molt temps, amb massa freqüència i que posa en risc la seva integritat, la de les passatgeres i passatgers i fins i tot la dels propis grafiteros. S’ha arribat a ordenar que continuï la circulació de trens sabent des de CCM que en el túnel havien persones, ocultant aquesta informació a la conductor/a,posant en risc la vida dels propis grafiteros i la integritat física i mental de la companya o company, qui a més ha hagut de sofrir pedradas i insults per la ira dels grafiteros en trobar-los-hi a l’interior del túnel.

Davant aquets fets, creiem necessari recordar-li a alguns “vivillos” que en cas de produir-se un enrotllament per continuar amb les circulació de trens sent coneixedors de la presència de persones en zona de vies podria tenir responsabilitats penals en contra qui doni l’ordre. Les penes per aquest enrotllament podrien arribar fins a quatre de presó i una inhabilitació de l’exercici de la professió de fins a sis anys. És per pensar-li-ho bé davant de donar una ordre, o de complir-la,sabent que es posa en risc la vida de persones siguin o no grafiteros.

Volem recolzar a les companys/yes que van sofrir l’atac dels grafiteros, sapigueu que no sou culpables d’absolutament gens, que gràcies a la visibílización pública de l’agressió, l’empresa s’ha vist forçada a prendre mesures; perquè en definitiva no els importem, l’única cosa que els importa és la seva imatge corporativa.

Culpem a l’empresa de mirar per a un altre costat davant aquesta situació i de no crear cap procediment per protegir a treballadors/rés i usuàris/es.
Culpem a l’empresa d’intentar ocultar a l’opinió pública aquesta situació i de culpar a les víctimes de les agressions.

Volem deixar clar que sí l’empresa ha decidit prendre mesures ha estat gràcies a les treballadores i treballadors que s’han enfrontat a l’agressió donant-li visibilitat i que mai seran compensats de manera alguna per tot l’ocorregut ,mentre que després de la denúncia de l’empresa el més segur és que aquesta rebi una bona compensació econòmica. Molt just tot.

SALUT I BON VIATGE