AL TAXI CAL GESTIONAR ELS EFECTES DE LA CRISI

L’assignatura pendent; La revonversió, reduir 3500 llicències que sobren des de fa mes de 15 anys. L’AJUNTAMENT es culpable d’haver atorgat l’excès de llicències i de no regular l’oferta en funció de la demanda, tal com indica la llei. El gran perjudicat es el taxista .
També que es immoral que el taxista s’hagi d’endeutar ó hipotecar per a poder accedir a la transmissió de una  llicència pagant preus astronòmics, com els 180000 € que es van arribar a pagar. Als quals s’esta obligat afegir els injustificables 3500 € a abonar a l’IMT , les despeses de gestoria que haurien de ser innecessaries i que signifiquen 500€. També s’han de comptabilitzar els milers d’€ en forma d’ elevats interessos que haura de satisfer durant molts anys.
Tot plegat constitueix un atracament al taxista, ja que no es justificable que per accedir a la titularitat no s’hagi establert una simple  sol.licitud i una moderada i raonable taxa, tal com es acceptada per a altres tipus de llicències conceptualment similars.
Ara cal que l’MT assumeixi les seves responsabilitats i reformi el sobrecost que significa aquest sistema establert perversament de transmissions de llicències.
També s’haurà d’ establir un programa d’equilibrat de la relació oferta/demanda, mitjançant la retirada de llicències, almenys inicialment les corresponents a jubilacions i abonant-les a preu de mercat,al taxista que es jubila.
Altres aspectes importants a revisar son; tarifes, APP de qualitat,compliment drets laborals, implantar la jornada efectiva de 8 hores, control intrusisme i VTC , tipologia dels vehicles i Km de servei tècnicament raonable, dedicació exclusiva del titular de la llicència de taxi / vtc, per a exercir l’activitat pel propi titular o amb la colaboracio de familiars fins a segon grau….

https://taxi.cnt.cat/seccio/article/8463

SALUT I BON VIATGE