XERRADA VERMUT; EL TAXI DE BARCELONA CONTRA LES MULTINACIONALS UBER I CABIFY AL ATENEU LLIBERTARI DE GRÀCIA

Aquest proper dissabte 19 de gener a les 12 hores, xerrarem sobre el conflicte del taxi contra les multinacionals Uber i Cabify, a l’Ateneu llibertari de Gràcia situat al carrer Alzina 5.

El neoliberalisme més despietat amenaça de mort al taxi de Barcelona, ​​les VTC (vehicles de lloguer amb conductor) controlats per les multinacionals Uber i Cabify intenten desplaçar al taxi a poc a poc fins a substituir-lo. El que està en joc en aquesta guerra del taxi, no és només el taxi com a transport públic, el que ens estem jugant tots i totes (no només els taxistes) és la precarització del transport controlat per multinacionals.

La passada vaga del taxi de Barcelona, ​​de 8 dies i on es va ocupar la gran via, va obligar al govern a buscar una solució al problema del taxi i les VTC. Com a conseqüència d’aquesta pressió, el govern va fer un decret Llei perquè siguin les comunitats autònomes els que regulin les llicències VTC. Aquest decret llei ha portat més dubtes que solucions a un problema que continua i que s’agreuja dia a dia. És competència ara de la Generalitat regular el funcionament de les VTC, en un entramat jurídic, on la patronal de les VTC ja ha anunciat que recorrerà emparant-se en la constitució espanyola i en el Tribunal Suprem.

Alguns membres rellevants de l’autoritat catalana de la competència, diuen que el taxi és un monopoli i que poc a poc ha de desaparèixer. Com pot ser el taxi un monopoli on més del 90% dels taxistes són treballadors autònoms, on les tarifes del taxi porten 4 anys congelades, mentre el carburant, assegurances, reparacions … porten pujant sense per any rere any.

Oligopoli és Uber i Cabify, on controlen més del 80% de les VTC, únicament una oligarquia de 10 persones. Oligopoli és tenir el preu lliure, mentre el taxi es intervingut per l’IMET. Oligopoli és tenir els conductors de VTC esclavitzats amb jornades de 12 hores, 6 dies a la setmana, sense dret a cap compensació per dies festius, nocturnitat ni hores extres.

La lluita del taxi de Barcelona, ​​és la lluita contra el control del transport públic per multinacionals, i contra l’explotació i precarització dels treballadors del transport. Utilitzar el taxi és donar suport a l’economia local, Uber i Cabify tributen en paradisos fiscals. Parlarem de la demanda presentada per la CNT de Barcelona, al jutjat de Madrid per comtencia deslleial contra el taxi, i de les denúncies i accions contra les empreses VTC per explotació de treballadors.

El nostre agraïment als companys i companyes de l’Ateneu LLiberatari de Gràcia, pel suport i sensibilitat en el conflicte del taxi de Barcelona contra Uber i Cabify.

Us convidem a participar a la xerrada sobre el futur del taxi de Barcelona.

SALUT I BON VIATGE.