TRIAS CEDEIX I NO ELIMINA LA PARADA DE TAXIS DE LA PLAÇA DE CATALUNYA

1420224206126

L’ajuntament no només no suprimeix la parada sinó que la dota d’una plaça més

HELENA LÓPEZ / BARCELONA

DISSABTE, 3 DE GENER DEL 2015

El 5 de desembre aquest diari publicava unes declaracions del regidor de Mobilitat de Barcelona, Eduard Freixedes, en què apuntava que la històrica parada de taxis ubicada a la plaça de Catalunya amb la Rambla tenia els dies comptats. Explicava que la intenció municipal era traslladar la parada a l’altra vorera de la plaça, davant del Zuric, “abans de Nadal”. El Nadal va arrivar, va passar i la parada de taxis allà segueix. Finalment el municipi ha cedit a la pressió dels taxistes, molt reticents al canvi, i ha decidit mantenir-la. No només això, sinó que ha augmentat el nombre de places legals de la mateixa, que passa de tres a quatre.

Qualsevol que tingui en ment la imatge d’aquesta parada -situada davant del Hard Rock Cafè- sap que, tot i que sobre el paper era per a tres taxis, allà era freqüent veure almenys una desena de vehicles. Els taxistes s’allargaven la parada tant al llarg com a l’ample, amb doble i fins i tot triple fila. Aquesta indisciplina -i les queixes de l’aparcament subterrani limítrof, l’entrada quedava tapada pels taxis- portar el municipi a plantejar l’eliminació de la parada anunciada pel regidor i de la qual ara ha fet marxa enrere. “Finalment es conservarà. Els taxistes s’han compromès a respectar les quatre places “, apunta una font municipal, que també confirma que es manté la idea de crear una nova parada amb set places davant del Zuric. “La primera proposta de l’ajuntament oferia 14 places a canvi de suprimir la de la Rambla: 07:00 davant del Zuric i set en Pelai. El sector del taxi va rebutjar la de Pelai i ha insistit mantenir la Rambla, amb el que s’ha ampliat en una plaça legal la de la Rambla i s’han afegit les set de l’Zuric, descartant la de Pelai “, assegura aquesta mateixa font.

VIGILÀNCIA POLICIAL

Ahir a la una del vespre, dos guàrdies urbans custodiaven la parada, vetllant pel compliment de les quatre places. Però no es pot tenir un policia a cada cantonada, és clar. A la mateixa hora, l’altre extrem de la plaça, davant d’un Portal de l’Àngel abarrotat de compradors de Reis, a l’altra parada de taxis que Freixedes va voler eliminar inicialment però que ja llavors va acabar acceptant pel compromís del sector a respectar el nombre de places, hi havia set taxis: un en doble fila i un altre sobre el pas de vianants. Freixedes va assegurar al seu dia que conservava la parada del Portal de l’Àngel pel compromís dels taxistes a respectar la norma.

Només mitja hora més tard, a dos quarts, els urbans ja no vigilaven la parada de la Rambla; l’única de les poques que va operar sense interrupció durant la guerra civil, segons expliquen els taxistes per argumentar el seu valor. / El periódico

SALUT I BON VIATGE.