REUNIÓ AMB LA FUNDACIÓ DE DISCAPACITATS DISGRUP AQUEST DIVENDRES 12 DE JULIOL.

Aquest proper divendres 12 de juliol convidem a totes les associacions del taxi, i a tots els taxistes a una reunió amb la Fundació de discapacitats Disgrup, que an denunciat a l’ajuntament de Barcelona per discriminació. La reunió tindrà lloc a la seu de la fundació Inceptum, al carrer Rector Triado 32 baixos, a les 13 hores. Parlarem sobre el problema de la manca de taxis adaptats a Barcelona, només hi ha 91 taxis adaptats per atendre a mes de 130000 discapacitats.

Actualment, Barcelona només disposa de 91 taxis adaptats per a cobrir el servei de més de 130.000 discapacitats. En canvi, la normativa vigent indica que a la capital catalana hauria d’haver en servei un mínim de 525 vehicles adaptats, el que representaria un 5% del total.

L’emissora Taxi Amic, és la que compta amb la malloria dels 91 taxis adaptats, ja que l’empresa està especialitzada en aquest tipus de transport

METRO I AUTOBÚS

A més del taxi, les dificultats d’accessibilitat en el transport de Barcelona afecten el servei de metro i d’autobús.

La xarxa de metro de la capital catalana disposa, actualment, de 15 estacions no adaptades, algunes d’especial rellevància pel seu volum de passatgers i les connexions que faciliten amb altres transports. A la L1, les estacions de de plaça de Sants, Espanya, Urquinaona i Clot no disposen de l’adaptació necessària per a passatgers amb mobilitat reduïda. A la L3, les parades afectades són Espanya i Vallcarca. Quant a la L4, Maragall, Verdaguer, Urquinaona, Ciutadella-Vila Olímpica i Jaume I es veuen afectades per aquesta situació. Pel que fa a la L5, les parades de Virrei Amat, Maragall, Verdaguer i Plaça de Sants continuen pendents d’adaptació.

Malgrat que la xarxa de bus, segons TMB, és “100% accessible”, els problemes en les plataformes d’accés d’alguns vehicles representen un impediment per a les persones amb mobilitat reduïda.

DENÚNCIA A L’AJUNTAMENT

La Fundació Disgrup, una associació d’ajuda a les persones que pateixen una discapacitat intel·lectual, motriu, visual o auditiva creada el 2010 per Guillermo Egido, va denunciar a l’Ajuntament, que disposa de les competències sobre el transport públic, per “presumpta discriminació, vulneració de drets o tracte desigual a persones amb discapacitat i / o les seves famílies per la manca d’accessibilitat dels serveis de transport públic i el seu entorn de la ciutat de Barcelona “.

A més, en la denúncia s’explica que la manca d’accessibilitat impedeix a les persones amb discapacitat que “puguin gaudir plenament de tots els drets humans”.

COMISSIÓ EUROPEA

Després vèncer el termini establert de 90 dies per contestar la denúncia sense obtenir resposta per part del consistori, Disgrup va fer un pas més enllà. Egido, fundador i president de l’associació, va posar en coneixement de la Comissió Europea el passat 5 de juny el incompliment de la llei per part de l’Ajuntament.

En el seu escrit, ha sol·licitat que “la Comissió Europa posi fi a aquesta injustícia ja que a Barcelona hi ha més de 132 mil persones que pateixen una discapacitat i l’Ajuntament de Barcelona està ometent aquesta situació”.

La denúncia al consistori, a més, s’ha posat en coneixement de la Síndica, l’European Disability Fòrum i el Departament de Treball i Afers Socials de la Generalitat per part de Disgrup. Si amb tot això no s’obté resultats, el president de l’associació està disposat a arribar al Tribunal Europeu de Drets Humans.

CAS REAL

El mateix Egido, que té una discapacitat del 88%, ha patit els problemes d’accessibilitat en primera persona. Bon exemple d’això va ser la doble problemàtica amb taxi i autobús per la qual va haver de passar una nit.

Després d’anar de festa una nit, el president de Disgrup “volia tornar a les 2 del matí i no hi havia taxis”, de manera que li van proposar acostar-se a la parada d’autobús de València-Villarroel. Un cop allà, en arribar el NitBus, “no podia pujar perquè la rampa estava feta malbé”, assegura.

Si bé és cert que en algunes parades de metro s’estan duent a terme obres de reforma per convertir-les en accessibles, encara queda molta feina per fer al suburbà. Però, el cas més alarmant, segueix sent el del taxi, que està extremadament lluny de complir amb el mínim legal.

SALUT I BON VIATGE