QUEIXA PRESENTADA AL SINDIC DE GREUGES CONTRA L´IMET PER LA JUBILACIÓ ACTIVA PER EL TAXISTA

Segons l’IMET (Institut Metropolità del Taxi) la jubilació activa no és aplicable als taxistes que vulguin jubilar-se i seguir treballant, perquè el reglament metropolità del taxi, diu que els taxistes titulars de llicència que es jubilin disposen d’un termini de 3 mesos per transmetre la llicència, concloent així la seva activitat com a taxista. En canvi l’article 214 del Regimen General de la Seguretat Social, diu:

“el disfrute de la pensión de jubilación, en su modalidad contributiva, será compatible con la realización de cualquier trabajo por cuenta ajena o por cuenta propia del pensionista”

Ens trobem amb una llei del règim general de la seguretat social, contradictòria amb el reglament metropolità del taxi de l’àrea metropolitana de Barcelona. Davant d’aquesta contradicció preval l’article 214 del règim general de la seguretat social, per ser una llei de rang superior i tenir principi de temporalitat.

Hem presentat una queixa al Síndic de Greuges, contra l’IMET per negar-se a permetre la jubilació activa als taxistes titulars de llicència, que decideixin jubilar-se i seguir treballant de taxista. La jubilació per al taxista no ha de ser la fi de la seva activitat com a taxista.

SALUT I BON VIATGE