JORNADA D´HOMENATGE: 19 JULIOL. REVOLUCIÓ A BARCELONA

El proper dijous 19 de Juliol es compleixen 76 anys del triomf de la classe obrera barcelonina contra els militars feixistes, després de l’alçament militar del General Franco. En aquesta data, els obrers
organitzats als barris en comitès de defensa de la CNT, juntament amb altres organitzacions antifeixistes i revolucionàries, van aturar a les tropes feixistes als carrers de Barcelona. És, sens dubte, una data històrica per al moviment obrer, no tan sols per haver vençut l’alçament militar, cosa mai vista al moviment obrer peninsular, sinó també perquè va ser l’inici de l’expropiació obrera, l’organització assembleària, les   col·lectivitzacions, és a dir: la revolució social a Catalunya, València i Aragó.

Per commemorar aquest esdeveniment, la CNT volem organitzar una jornada d’homenatge i record del que és un precedent inoblidable per a la memòria històrica que s’allotja a les nostres ments i als nostres cors.

I per això farem una ruta a peu pels carrers de Barcelona on explicarem com els obrers, organitzats en comitès de defensa, tenien un pla per defensar la ciutat davant l’esperat cop militar contra la República, com van saber preparar-se per derrotar les tropes feixistes que avançaven pels carrers -esperant que el poble fugís atemorit en veure els seus canons-, i com finalment, i després d’una dura i intensa batalla, els militars feixistes es van rendir al poder popular i van ser apressats per la Guàrdia d’Assalt i alguns Guàrdies Civils fidels a la República.

La ruta començarà el dijous 19 de juliol a les 19h, a la confluència dels carrers Ronda de Sant Antoni amb carrer Sant Antoni Abat (parada de Metro de Sant Antoni de la Línia 2); baixarem per Ronda Sant Pau, i ens pararem als punts més calents d’aquell dia, explicant els detalls dels fets (barricades, llocs de reunió i el pla que tenien tant els militars feixistes com els obrers revolucionaris que els combatien); per enllaçar amb l’Avinguda Paral·lel fins arribar a les drassanes, les dependències militars i l’estàtua de Colom, on es van lliurar dures batalles. Acabarem a la plaça del Duc de Medinaceli, on a continuació es realitzarà una xerrada amb l’historiador Agustín Guillamón, i un sopar popular per tots els assistents a un mòdic preu.

Esperem al vostra assistència

– 19:00h Ronda Sant Pau (M Sant Antoni). Ruta històrica per la Barcelona
Rebel.
– 21:00h Plaça Duc de Medinaceli. Visionat de documentals del 36.
Entrepans i begudes a preus populars.
– 21:30h Xerrada amb Agustín Guillamón

Salut i revolució!