L’estació de Sants ja fa molt de temps que és coneguda com l’estació dels taxis pirates, coneguda amb aquesta expressió tant per usuaris com per taxistes, un problema que tothom ho té assumit com una cosa normal, que forma part de l’estació i que cal resignar-se. Ahir diumenge 24 de juny era un altre dia més on aquests taxistes pirates operen amb tota impunitat, com ara aquests xoriços habituals, llicències 4081 i 743, aquests individus aparquen els seus taxis al costat de la parada de bus amb la llum verda encesa i esperen a que vinguin els usuaris. Quan surt un usuari de l’estació buscant taxi, es troba amb aquests voltors esperant, llavors aquest taxista pirata pregunta a l’usuari per on es dirigeix​​, si és un recorregut curt aquest taxi pirata 4081 rebutja la carrera i es desentén de l’usuari amb qualsevol excusa, si la carrera és llarga aquest taxi 4081 que és un estafador professional accepta i comença el servei il · legal, aplicant el suplement de 2,10 i en molts casos s’aplica altres suplements que no corresponen. Això és el que passa cada dia a l’estació de Sants, se’ns va demanar paciència per solucionar el problema per part de l’IMT de l’ajuntament i de l’empresa ADIF, però el problema continua i ningú fa res, bé doncs ho farem nosaltres, la paciència  sens està acabant.

SALUT I BON VIATGE.

Por Seccio Ram

Estimados compañer@s:No somos ajenos a los problemas del taxi, desde hace unos años varios compañeros taxistas de manera desinteresada y voluntaria, al margen de cualquier organización del taxi existente hemos estado implicándonos en todas las reivindicaciones y movilizaciones en favor del trabajo del taxista autónomo , al tiempo hemos denunciado la explotación a la que está sometid@ el/la trabajador/a asalariado/a por parte de las empresas jurídicas y físicas del taxi. También hemos denunciado la connivencia de algunos grupos de presión con la administración dado sus intereses partidistas privados y económicamente lucrativos. Siempre desde nuestro espíritu libertario y de autogestión hemos querido la implicación de l@s compañer@s desde la participación activa a través de asambleas abiertas. Al querer encontrar de manera conjunta soluciones en la resolución de conflictos en los que nosotr@s éramos los afectados, no hemos querido delegar dejándolo en manos ajenas de representantes sindicales, y al contrario a través de la acción directa sin intermediarios hemos tratado con la administración los diferentes temas (Parada de taxi en la Estación de Barcelona-Sants, contingentación de las licencias a doble turno, convocatoria vinculante para que el taxista decida medidas reguladoras temporales, reglamento de emisoras, recurso de multas a la Guardia Urbana, etc….) La CNT-AIT siempre estuvo presente en el taxi