CAP CANVI, NI UN PAS ENRERE EN METRO

Res de nou ens porta la proposta que ens presenten ara, de fet ens fa preguntar-nos S’està negociant un conveni col·lectiu per a l’empresa o per a la plantilla? Després de tantes jornades de vaga sembla que estem negociant els interessos de la Direcció en lloc dels nostres. No anem a negar-ho, pot haver alguns punts bons per a les nostres condicions de treball, però hi ha altres punts que ja estaven acordats i l’empresa incompleix i altres molt més importants que es passen per alt.

Abans de res, ¿Perquè s’està negociant quan l’empresa continua sense respectar acords i pactes anteriors? Entre d’altres el de febrer de 2007 on es regulen les hores de conducció, o el més recent de sortida de vaga de juliol del 2016. En l’última assemblea la plantilla va prendre la decisió de no continuar amb les negociacions fins que l’empresa apliqués el ja acordat i signat. Si no respecten un acord de fa menys d’un any qui garanteix que van a complir “els compromisos” “que signin ara?

Respecte a la proposta, pel que fa a horaris, sovint engany. Anem a acceptar ara l’assignació de torns de jornada completa a companyes amb jornades del 75% quan fins fa molt poc era motiu de demandes? A més, penseu que en cap moment s’esmenta el nombre de llocs a cobrir, només es parla de percentatges. Així que millor no fer comptes si ens arribarà o no ens arribarà aquest torn que tant ens agradaria tenir perquè igual surten quatre places.

Sobre l’externalització de tasques, no veiem que quedi res regulat. Bé si, que l’empresa ha d’informar el Comitè amb un mes d’antelació a una possible externalització. Gran èxit.
I ja que parlem d’externalització de tasques, hi ha un tema que a la secció sindical de CNT-METRO ens té molt preocupats, i sembla que una majoria de seccions sindicals no li dóna importància, la T-MOBILITAT. Com es va a regular l’aplicació de la T-MOBILITAT a TMB? Sembla que aquest punt ja és un “acordar assolit” entre el Comitè d’Empresa de Metro i la Direcció.

Però per a nosaltres, la frase “… La Direcció fa constar su compromis que la implantació de la T Mobilitat no tindrà cap tipo de afectació a la plantilla de metro …” No els obliga a res, no protegeix les categories més afectades davant les futures pèrdues de funcions.
En el contracte entre l’ATM i SOC-MOBILITAT s’acorda la creació de tres tipus de Centres d’Atenció al Client que realitzaran part de les funcions que fins ara realitzaven les companyes del CIAC o de l’CDIU.

La utilització de targetes “contact less” implicarà un gran descens de la venda en estacions. Els embussos a validadores o el canvi de títols que no funcionin es realitzarà en els centres d’atenció al client. Tot això implicarà una gran reducció de les tasques i funcions dels AAC i TOLA.

Per a nosaltres la paraula de Marc Grau no té validesa. Compromisos, intencions i altres verborrea de l’empresa són paper mullat. Que compleixin l’acordat, que es protegeixi eficaçment les funcions de la plantilla de Metro i que s’obliguin a complir els nous acords. Mentrestant aquesta secció sindical no tindrà intenció d’aturar les mobilitzacions.

NI UN PAS ENRERE.

cntmetro@tmb.cat / seccio.metro@barcelona.cnt.es