SEGUIREM LLUITANT PEL FUTUR D’UN METRO DE QUALITAT I PÚBLIC

Ja és aquí el que diuen és “el millor conveni de la història de metro”. La lluita ha estat llarga i sembla que el nostre futur es decidirà en un SÍ o NO. Dos dies se’ns ha donat de marge per valorar la proposta, la qual ja per endavant se’ns intenta presentar com una gran victòria. No obstant això, nosaltres / us no ho tenim tan clar.

Des de CNT-METRO hem estudiat aquesta proposta de conveni que se’ns presenta i l’hem valorat sense oblidar els principals punts pels quals hem estat lluitant aquests dies: la contractació i la fi de la precarietat; la fi de les externalitzacions; la T-MOBILITAT; i el compliment dels acords i pactes ja signats. En base a aquesta reflexió ens fem algunes preguntes que ens sembla no poden passar desapercebudes.

¿Es millora la contractació v s’aconsegueix la fi de la precarietat a Metro?

Les contractacions a jornada parcial no desapareixen. Se segueix amb el mateix sistema. Efectivament es posa fi a la precarietat d’una part de la plantilla que està a jornada parcial, però d’altra banda es condemna a molts companys i companyes a continuar amb els seus contractes al 75% de la jornada, sense vacances a l’estiu i sense expectatives de passar a jornada completa. Alguns companys, com els temps parcial de TOLA, ni apareixen.

D’altra banda es parla de dates de compliment que s’allarguen fins 2022, però ai de nosaltres! si ens fiem de la paraula d’aquesta empresa. Fins ara no han complert l’acordat, ho faran a partir d’aquesta signatura? Tampoc hem d’oblidar a les companyes i companys contractats en 2016 i 2017 ¿ningú ha pensat en elles? ¿Passen o no a la borsa? l o cert és que en aquest punt l’acord és ambigu i subjecte a interpretació.

¿Es posa fi a les extemalizacíones?

S’estableix un calendari per intemalizar algunes tasques ja extemalizadas, però l’empresa queda lliure per a contractar amb empreses externes les tasques que ella consideri. Només resta obligada a informar el Comitè d’Empresa sobre les seves intencions amb un mes d’antelació.

¿Queda regulada l’aplicació de la T-MOBILITAT?

En la proposta només es diu que l’empresa ‘es compromet “a que no tindrà afectació a la plantilla. No resta obligada més que a informar. Sobre tot just es tracta el tema.

¿Es compleixen els acords i pactes vigents?

Seguim amb el “xerrameca” L’empresa es responsabilitza. L’empresa es compromet, etc. Canviïn aquestes paraules per fets i començarem a tenir-ho en compte.

¿Què passa amb els sous dels directius, dels fora de Conveni?

L’empresa no ha complert amb la seva promesa transparència. Així que ens hem de fiar de les seves xifres pel que fa a massa salarial. Després d’anys de pèrdua de poder adquisitiu ens regategen fins al càlcul de l’1% mentre ells segueixen amb les seves pagues d’objectius i privilegis.

La plantilla de Metro i com a part d’ella, la secció sindical de CNT-METRO. Hem estat lluitant per unes dignes reivindicacions: hem demanat i rebut molt suport des d’altres col·lectius, des dels barris, perquè al explicar-los el nostre conflicte van veure clar que la nostra lluita tenia una raó de ser i que s’aconseguiria una millora tant per a la ciutadania com per a la plantilla de Metro. Han estat i estan al nostre costat, no ho oblidem, no estem soles.

Conclusions:
Encara que acabem signant aquest conveni, hem de tenir en compte una cosa: no hem guanyat aquest conflicte. En no gaire temps haurem de tornar a la lluita, contra la T-MOBILITAT, contra les automatitzacions que portaran l’externalització de tasques i molt ens temem que haurem de lluitar contra nous i vells incompliments.

Aquest acord no és més que una treva, i no sabem a qui beneficia més: a una plantilla desgastada per la lluita, o a una direcció i un Ajuntament cada vegada més assenyalats per la ciutadania com els responsables de la degradació del transport públic.

Independentment del resultat, nosaltres, la CNT, seguirem lluitant contra els incompliments i al costat dels barris per la remunicipalització de la T-MOBILITAT i pel futur d’un metro de qualitat i públic.

La lluita és l’únic camí.

cntmetro@tmb.cat / seccio.metro@barcelona.cnt.es

SALUT I BON VIATGE