XERRADA I SOPAR PRO-CAIXES DE AJUDA PER LES TELEOPERADORES ACOMIADADES DE TAXI LINE Y ELS TREBALLADORS DE METRO A L´ATENEU LLIBERTARI DE GRÀCIA

Aquest pròxim dimarts 30 d’abril a les 19.30 hores, en l’ateneu llibertari de gràcia, situat al carrer alzina 5, tindrà lloc una xerrada i sopar amb caixes de resistència, per a ajudar a les companyes Teleoperadores de CNT , acomiadades  de l’empresa Taxi Line, i als treballadors de metro que parlaran sobre la vaga i les morts de treballadors per l’amiant.

El passat dia 27 de Gener de 2019, l’empresa Taxi Line, composta per la fusió de “Avant Taxi”, “Taxi Betulo”, “Taxi Baix Llobregat, “Taxis Masnou” i la recentment adquirida “Ràdio Taxi Taulat”, va acomiadar a 3 dels seus 9 treballadores al saber que havíem creat una secció sindical. A conseqüència de les males condicions laborals sota les quals estàvem treballant, enviem una taula reivindicativa emplaçant a l’empresa a negociar la situació actual. Com a l’empresa va rebre aquesta taula, va acomiadar a totes les integrants de la secció, fent abans un sedàs amb les altres treballadores, citant-les una a una per a, sota coacció, sostreure informació sobre les integrants de la secció.

La taula reivindicativa que se li va passar a l’empresa, sol·licitava que s’apliqués el Conveni Regulador, amb cinc punts bàsics, i que l’empresa no respecta:

1.Tenir un descans de 20 minutos per 8 hores treballades.
No es permet tal descans i es considera absència del lloc qualsevol altra cosa que no sigui anar al lavabo, controlant això mateix amb 3 càmeres amb micròfon dins de l’oficina, sense que cap de nosaltres hagi signat cap consentiment perquè se’ns gravi, i amb l’agreujant que, normalment, en el torn de nit i els caps de setmana treballa una persona sola.

2. Descansos setmanals de 48 hores ininterrompudes.
Actualment l’empresa, a part de comunicar amb menys d’una setmana d’antelació els torns, imposa jornades de 6 dies consecutius i solament un dia de festa. A la seva pròpia conveniència, i sense poder negociar-ho, imposa 3 dies de festa per a fer quadrar les 40 hores setmanals, informant-ho d’un dia per a un altre, sense que la treballadora disposi de cap temps de previsió per a organitzar-se en el seu dia a dia. S’han donat casos de jornades de 10 hores i tandes de més de 13 dies consecutius de treball sense descans.

3.Tenir el calendari laboral del mes següent complet, una setmana abans del començament d’aquest.
A pesar que el conveni regulador especifica que l’empresa està obligada a facilitar els calendaris a un any vista, sol·licitem que se’ns el passés amb un mes i una setmana d’antelació, donada la gran impuntualitat a l’hora de facilitar aquest calendari.

4.Gaudi o pagament de les vacances de l’any anterior.
Hi ha companyes que no van gaudir del seu període vacacional després d’haver finalitzat l’any, ni han percebut compensació econòmica per elles. No només no han pogut triar una de les dues opcions, sinó que no les hi ha compensat de cap de les dues maneres possibles, ni encara després d’haver-ho sol·licitat.

5.Pagament per plus de Nocturnitat i dia festiu.
L’empresa no ho abona ni ho compensa de cap manera.

A tot això l’empresa al·lega en els nostres acomiadaments, ser conseqüència del baix volum de treball després de la vaga de taxis i per a conservar els llocs més antics. Això és fals, atès que nosaltres, els comiats, teníem contracte indefinit, i han quedat en plantilla persones amb contracte temporal a punt de finalitzar.

Les companyes que han quedat en l’empresa ens han donat l’esquena, fins i tot eliminant-nos dels seus contactes, per por de represàlies.

Taxi Line està vulnerant un dret tan bàsic i fonamental com és el de sindicar-se, dret que contempla fins a la pròpia Constitució Espanyola.

Us demanem el vostre suport, i que una vegada més, no surtin impunes la coacció, l’abús de poder, la manipulació i la vulneració dels drets fonamentals de tots els treballadors.

SALUT I BON VIATGE