L’alliberament dels caps de setmana no entenc que solucioni cap problema important, ja que no hi ha cap al.licient que retribueixi el sobreesforç . Si les tarifes estiguessin al nivell suficientment digne equiparable a l’europeu. Segurament hi hauria molt taxista disposat a fer l’esforç i castigar la salut , la conciliacio laboral&familiar i la qualitat de vida per donar servei nocturn i en festius, a canvi d’una retribucio digna.

Respecte a la competencia deslleal de cabify &uber. Val a dir que s’ha de lluitar a nivell de tribunals i sensibilitzacio dels usuaris. En general l’usuari de cabify&uber no te perfil d’usuari de taxi. Serveix de mostra el cas freqüent de clients que prefereixen estar esperant a peu de carrer que arribi el vehicle i no usar el taxi ,a pesar d’estar passant pel seu davant i a la seva disposicio un llarga fila de taxis lliures. Entenc que la seva voluntat es disposar d’un vehicle de pseudo gamma alta,amb aparença de vehicle privat pintat de color neutre, donar imatge de disposar de xofer particular, amb vestit i corbata que li obre la porta. El preu no li es rellevant encara que pugui ser mes car que el taxi, (el qual esta tirat de preu.).

Tampoc accepten taxis amb vehicle d’alta gamma real com es el cas de servei exclusiu amb la marca Mercedes, perque van pintats de groc i negre.

Jordi Martí, taxista de Barcelona.

SALUT I BON VIATGE

Por Seccio Ram

Estimados compañer@s:No somos ajenos a los problemas del taxi, desde hace unos años varios compañeros taxistas de manera desinteresada y voluntaria, al margen de cualquier organización del taxi existente hemos estado implicándonos en todas las reivindicaciones y movilizaciones en favor del trabajo del taxista autónomo , al tiempo hemos denunciado la explotación a la que está sometid@ el/la trabajador/a asalariado/a por parte de las empresas jurídicas y físicas del taxi. También hemos denunciado la connivencia de algunos grupos de presión con la administración dado sus intereses partidistas privados y económicamente lucrativos. Siempre desde nuestro espíritu libertario y de autogestión hemos querido la implicación de l@s compañer@s desde la participación activa a través de asambleas abiertas. Al querer encontrar de manera conjunta soluciones en la resolución de conflictos en los que nosotr@s éramos los afectados, no hemos querido delegar dejándolo en manos ajenas de representantes sindicales, y al contrario a través de la acción directa sin intermediarios hemos tratado con la administración los diferentes temas (Parada de taxi en la Estación de Barcelona-Sants, contingentación de las licencias a doble turno, convocatoria vinculante para que el taxista decida medidas reguladoras temporales, reglamento de emisoras, recurso de multas a la Guardia Urbana, etc….) La CNT-AIT siempre estuvo presente en el taxi