En aquests moments de tràgedia laboral per la crisi de la Covid-19, es prioritaria la solidaritat en la defensa dels drets laborals. Els processos desgraciadament poden ser llargs , pertant valdra la pena aplicar el sentit pràctic. Una de les primeres accions per aconseguir liquiditat econòmica, consisteix en reclamar els impagaments de les hores extres ( hores treballades per sobre de les 8 hores reglamentaries) cosa que ja han aconseguit cobrar varis col.legues.

https://taxi.cnt.cat/seccio/article/8631

Per demanar el pagament de les hores extres a les empresas, cal reunir còpia de la maxima quantitat de tickets de la facturació diaria de cada jornada, on queda registrada la duració de la jornada i de la facturació

La CNT te les seves portes obertes per atendre a tots els treballadors per a oferir-lis la assesoria “GRATUITAMENT” i realitzar tots els tràmits necessaris per a la reclamacio de l’impagament d’hores extres. Vos podeu adreÇar a la CNT personalment, telefònicament i per e-mail.

L’única arma contra el virus d’explotació en el taxi de Barcelona, és l’organització i la lluita pels drets laborals de tots els treballadors i treballadores del taxi.

SALUT I BON VIATGE

Por Seccio Ram

Estimados compañer@s:No somos ajenos a los problemas del taxi, desde hace unos años varios compañeros taxistas de manera desinteresada y voluntaria, al margen de cualquier organización del taxi existente hemos estado implicándonos en todas las reivindicaciones y movilizaciones en favor del trabajo del taxista autónomo , al tiempo hemos denunciado la explotación a la que está sometid@ el/la trabajador/a asalariado/a por parte de las empresas jurídicas y físicas del taxi. También hemos denunciado la connivencia de algunos grupos de presión con la administración dado sus intereses partidistas privados y económicamente lucrativos. Siempre desde nuestro espíritu libertario y de autogestión hemos querido la implicación de l@s compañer@s desde la participación activa a través de asambleas abiertas. Al querer encontrar de manera conjunta soluciones en la resolución de conflictos en los que nosotr@s éramos los afectados, no hemos querido delegar dejándolo en manos ajenas de representantes sindicales, y al contrario a través de la acción directa sin intermediarios hemos tratado con la administración los diferentes temas (Parada de taxi en la Estación de Barcelona-Sants, contingentación de las licencias a doble turno, convocatoria vinculante para que el taxista decida medidas reguladoras temporales, reglamento de emisoras, recurso de multas a la Guardia Urbana, etc….) La CNT-AIT siempre estuvo presente en el taxi