Com ja havíem anunciat, aquest matí hem tingut una reunió molt satisfactòria en el Sindic de Greuges sobre el problema de la jubilació activa del taxista autònom. A la reunió han assistit els sindicats i associacions del taxi; Taxi Companys, STAC i la secció del taxi de la CNT. La reunió ha estat molt positiva, tractant la problemàtica de la negació de l’institut metropolità del taxi IMET d’adequar el reglament del taxi de l’àrea metropolitana a la nova modalitat de jubilació de la seguretat social, i  dels passos a seguir davant el problema.

Recordem que desde CNT vam presentar al IMET, unes reclamacions d’un company taxista interessat en la jubilació activa. Una jubilació activa que l´IMET nega obligant-ho a vendre la llicència i a posar-se a treballar com a assalariat. Amb la negativa rotunda de l’IMET a adequar l’article 22 del Reglament del Taxi a la situaciò legal vigent, de la seguretat social, que përmet la Jubilació activa, ens vam dirigir al Síndic de Greuges, per presentar un queixa contra l’Institut Metropolità del Taxi. El Sindic de Greuges respon a la reclamació de la CNT, reconeixent la jubilació activa per al taxista autònom, instant al IMET a canviar el regiment jurídic del reglament del taxi, per adaptar-ho a la nova modalitat de pension de jubilació de la seguretat social.

El Sindic de Greuges ens ha preguntat per altres problemes del taxi, interessant-se pel conveni col·lectiu d’empreses de taxis i vehicles de lloguer amb conductor VTC, de la província de Barcelona que porta caducat dos anys i mig. Hem parlat d’aquest conveni caducat, que vulnera drets fonamentals de l’estatut dels treballadors, i de la despreocupació i desídia dels sindicats i associacions d’empresaris signants del conveni.

Un altre dels problemes tractats a estat la nova normativa que obliga a un vehicle amb 10 anys a donar-se de baixa com a taxi. Una normativa injusta que discrimina als vehicles amb un conductor, enfront els vehicles amb dos conductors.

Volem agrair al Sindic de Greuges de Catalunya l’interès i la preocupació cap als problemes dels taxistes de l’àrea metropolitana de Barcelona.

SALUT I BON VIATGE

Por Seccio Ram

Estimados compañer@s:No somos ajenos a los problemas del taxi, desde hace unos años varios compañeros taxistas de manera desinteresada y voluntaria, al margen de cualquier organización del taxi existente hemos estado implicándonos en todas las reivindicaciones y movilizaciones en favor del trabajo del taxista autónomo , al tiempo hemos denunciado la explotación a la que está sometid@ el/la trabajador/a asalariado/a por parte de las empresas jurídicas y físicas del taxi. También hemos denunciado la connivencia de algunos grupos de presión con la administración dado sus intereses partidistas privados y económicamente lucrativos. Siempre desde nuestro espíritu libertario y de autogestión hemos querido la implicación de l@s compañer@s desde la participación activa a través de asambleas abiertas. Al querer encontrar de manera conjunta soluciones en la resolución de conflictos en los que nosotr@s éramos los afectados, no hemos querido delegar dejándolo en manos ajenas de representantes sindicales, y al contrario a través de la acción directa sin intermediarios hemos tratado con la administración los diferentes temas (Parada de taxi en la Estación de Barcelona-Sants, contingentación de las licencias a doble turno, convocatoria vinculante para que el taxista decida medidas reguladoras temporales, reglamento de emisoras, recurso de multas a la Guardia Urbana, etc….) La CNT-AIT siempre estuvo presente en el taxi

Un comentario en «REUNIÓ SATISFACTÒRIA Al SINDIC DE GREUGES SOBRE LA JUBILACIÓ ACTIVA DEL TAXISTA AUTÒNOM»
  1. Ya es hora que nos deje prejubilarnos con todos los derechos ! Nadie se preocupó nunca ! Lo del coche 10 años es una aberración, yo tengo trabajador ,no soy flota y es imposible aguantar un coche mas de 6 años y mas con estas historias anti contaminacion ! Cada vez los coches son peores !

Los comentarios están cerrados.