AL TAXI CAL GESTIONAR ELS EFECTES DE LA CRISI

L’assignatura pendent; La revonversió, reduir 3500 llicències que sobren des de fa mes de 15 anys. L’AJUNTAMENT es culpable d’haver atorgat l’excès de llicències i de no regular l’oferta en funció de la demanda, tal com indica la llei. El gran perjudicat es el taxista .
També que es immoral que el taxista s’hagi d’endeutar ó hipotecar per a poder accedir a la transmissió de una  llicència pagant preus astronòmics, com els 180000 € que es van arribar a pagar. Als quals s’esta obligat afegir els injustificables 3500 € a abonar a l’IMT , les despeses de gestoria que haurien de ser innecessaries i que signifiquen 500€. També s’han de comptabilitzar els milers d’€ en forma d’ elevats interessos que haura de satisfer durant molts anys.
Tot plegat constitueix un atracament al taxista, ja que no es justificable que per accedir a la titularitat no s’hagi establert una simple  sol.licitud i una moderada i raonable taxa, tal com es acceptada per a altres tipus de llicències conceptualment similars.
Ara cal que l’MT assumeixi les seves responsabilitats i reformi el sobrecost que significa aquest sistema establert perversament de transmissions de llicències.
També s’haurà d’ establir un programa d’equilibrat de la relació oferta/demanda, mitjançant la retirada de llicències, almenys inicialment les corresponents a jubilacions i abonant-les a preu de mercat,al taxista que es jubila.
Altres aspectes importants a revisar son; tarifes, APP de qualitat,compliment drets laborals, implantar la jornada efectiva de 8 hores, control intrusisme i VTC , tipologia dels vehicles i Km de servei tècnicament raonable, dedicació exclusiva del titular de la llicència de taxi / vtc, per a exercir l’activitat pel propi titular o amb la colaboracio de familiars fins a segon grau….

DEDICACIÓ EXCLUSIVA I RECUPERACIÓ DE LLICENCIES; EXIGIM UNA LLEI CATALANA DEL TAXI I VTC JUSTA I IGUAL PER A TOTS I TOTES

SALUT I BON VIATGE

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DENUNCIEMOS A LOS FLOTEROS Y EMPRESARIOS DEL TAXI SI NO NOS PAGAN LOS 1150 EUROS QUE MARCA LA NOMINA

Debido a la crisis del covid 19, los trabajadores del taxi han visto reducida drásticamente la recaudación por falta de trabajo. Los taxistas asalariados del taxi no consiguen llegar a los 1150 euros de base de cotización que marca el convenio caducado de empresas de taxis y VTC de Barcelona. Las empresas y flotas de taxis no están pagando a los asalariados la diferencia de dinero que falta para completar los 1150 euros de salario base que marca el convenio caducado del taxi y VTC de Barcelona . Dicho de otra forma es responsabilidad de la empresa pagar los 1150 euros mas complementos a trabajador del taxi asalariado si no llega por falta de trabajo.

Esto es lo que dice el Articulo 17 del convenio caducado del taxi y VTC de Barcelona“Se establece como base de cotización la que corresponda a 1.150 EUR y a la prorrata de pagas correspondiente, excluyendose la correspondiente al periodo vacacional que se realizara en función de la cuantía determinada en este convenio”

QUE DEBEMOS HACER SI LA EMPRESA NO NOS PAGA LO QUE MARCA LA NOMINA ?

Si la empresa nos presenta una nomina de 1150 euros mas complementos (pagas extras…) y no hemos cobrado lo que dice la nomina, hemos de firmar la nomina poniendo “NO CONFORME” y si es posible quedarnos con una copia de la nomina, también podemos hacer una foto de la nomina. Nunca se a de firmar una nomina si no hemos cobrado realmente lo que pone.

COMO RECLAMAR EL DINERO QUE NOS DEBE LA EMPRESA

Para reclamar a la empresa el dinero que no nos a pagado de la nomina, mas pagas extras, horas extras….debemos poner una denuncia a la empresa por el juzgado laboral por cantidades. Para esa denuncia por cantidades, es muy importante aportar pruebas para demostrar que la empresa no nos ha pagado. Recomendamos a todos los asalariados del taxi que guarde copia de lo siguiente:

1. Si ingresamos el dinero de la recaudación en el banco guardar una copia del ingreso.

2. Quedarnos con una copia de la nomina, si la empresa se queda con la nomina intentar hacer una foto de la nomina.

3. Guardar el ticket diario de la recaudación, sacando una copia de la impresora del taxímetro. Si la empresa a manipulado el taxímetro para no poder sacar tickets de la recaudación, hacer una foto del taxímetro donde salga fecha, numero de licencia, horas trabajadas y recaudación.

4. Grabar con el móvil las conversaciones con el titular de la licencia o con responsable de la empresa, sobre nominas, recaudación, horas trabajadas o ERTES. Si os insultan o amenazan no dudéis en grabarlo ya que es la prueba de un delito.

En CNT disponemos de asesorías laborales gratuitas con abogados todos los días, que os ayudaran con las preguntas y dudas que tengáis, y también os pondrán las denuncias en el juzgado laboral para reclamar el dinero que os debe la empresa.

La mejor manera de defenderse de los floteros y empresarios del taxi es estar afiliado a un sindicato. Cuenta con CNT!!!

SALUT Y BUEN VIAJE

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CLASES DE ARTES MARCIALES GRATUITAS PARA TAXISTAS

El pasado 18 de noviembre de 2019 es asesinado el taxista José Luis Espada en Alcalá de Henares, el compañero fue degollado por un indeseable para robarle la recaudación que el compañero hizo trabajando. Los pasados meses de enero, marzo, abril de 2019 ocho compañeros del taxi de Barcelona, fueron atracados de forma violenta por una banda de 4 individuos de Sant Adrià de Besòs, que utilizaban arma blanca y sprays de defensa para atacar a los taxistas. Un individuo llamado el “Cubano” hacia tiempo que atracaba a taxistas en Barcelona repetidamente, hasta que fue detenido el pasado mes de enero. El 16 de mayo otro compañero taxista es amenazado con arma blanca por un individuo para robarle el vehículo y posteriormente, en su huida, lo estrelló contra un árbol en el barrio de Sants. En Gerona otro compañero taxista fue atracado por un individuo intimidándolo con un cúter después de realizar un servicio el 14 de abril, le robó una tablet, un teléfono móvil y 130 euros. El 26 de abril en Lerida dos compañeros taxistas son atracados por un individuo que llevaba un cuchillo. En julio de 2018 un compañero de Salou ingresa en la UCI muy grabe, tras recibir una paliza por tres individuos que no querían hacer la cola en la parada de taxi. En enero de 2016, el taxista Asad Shoaib Abbasi es apuñalado con una navaja en el costado después de haberse subido a su taxi de madrugada, varios individuos que pretendían atracarle.

Desde la sección del taxi de la CNT, seguimos insistiendo en que los trabajadores y trabajadoras del taxi han de aprender a defenderse, y estar preparados contra las agresiones y los intentos de atraco que se pueden producir mientras trabajan con el taxi. Hemos organizado varios cursos de autodefensa para taxistas, con buenos resultados, ahora ofrecemos clases gratuitas de artes marciales para todos los trabajadores y trabajadoras del taxi. Un compañero de CNT experto en artes marciales dará clases gratuitas, para todos los taxistas en el espacio autogestionado de Can Batlló.

Todo trabajador y trabajadora del taxi que quiera hacer clases de artes marciales, debe enviarnos un correo electrónico a nuestro correo: seccio.taxi@barcelona.cnt.es

SALUT Y BUEN VIAJE

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PACTO HISTORICO ENTRE LAS ASOCIACIONES DEL TAXI AL MARGEN DEL IMET, CON MEDIDAS DE REGULACION DEL TAXI INSUFICIENTES

Ante la negativa del IMET por regular el taxi para el mes de agosto, ante la falta de trabajo, las asociaciones del taxi por fin han reaccionado y han decidido actuar al margen de la administración.

Desde CNT felicitamos a las asociaciones del taxi por llegar a un acuerdo de regulación del taxi sin depender del IMET (Instituto metropolitano del Taxi). Siempre hemos invitado a las asociaciones del taxi, a tomar acuerdos al margen del IMET, para gestionar el servicio de taxi, y a romper con el engaño de las elecciones sindicales y la mesa técnica del taxi.

Consideramos que la medida adoptada por el acuerdo de asociaciones y emisoras del taxi (que es la misma medida vigente del IMET hasta ahora, un día mas de fiesta para todas las licencias) , son insuficientes ante la grave situación de falta de trabajo, creemos que se debería haber reducido aun mas el número de licencias trabajando diariamente. Es una estupidez dedicar mas horas de trabajo para el taxi, que no son rentables.

Lamentamos que este acuerdo sea tomado sin contar con todas las asociaciones de trabajadores y sindicatos del taxi, y sin convocar asambleas de trabajadores del taxi. También  lamentamos que se tomen acuerdos con empresas como Taxi Line, donde se despide a las Teleoperadas por sindicarse y defender sus derechos.

SALUT Y BUEN VIAJE

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ADIF TORNA A DEIXAR SENSE LAVABOS ALS TAXISTES DE L’ESTACIÓ DE SANTS

Des de fa unes setmanes, ens trobem tancat l’accés als lavabos de les andanes 11 i 12, que habitualment el personal alla present de l’estació ens permet accedir, prèvia presentació del carnet de taxista o llicència. Fa anys que el sector del taxi davant el cobrament de l’ús dels lavabos públics, sol·licito a l’estació el poder utilitzar el servei de wc gratuïtament, ja que les esperes de passatge són prolongades.

Tant amb l’Estació de Sants com amb l’institut metropolità del taxi, arribem a l’acord de l’ús d’uns lavabos proposats per la pròpia estació. Durant aquests anys en les ocasions que no hi ha hagut personal, diàriament a partir de les 22 hores, han deixat la porta oberta del recinte d’accés de les andanes 11 i 12 perquè els taxistes poguéssim accedir al lavabo. Sol·licitem en nom de tots els taxistes de les parades de taxi de l’estació resoldre urgentment aquest problema, davant els inconvenients i prejudici que ens esta causant. Sol·licitem que dins de l’horari d’obertura de l’estació, i del servei que el taxi presta, puguem continuar fent ús del lavabo gratuït com fins ara disposem.

Mariano Gutiérrez taxista de Barcelona.

SALUT I BON VIATGE.

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PRORROGA DE PRESTACIÓN EXTRAORDINARIA PARA AUTÓNOMOS HASTA SEPTIEMBRE

El pasado Jueves, el Ministerio de Seguridad Social  aprobó prorrogar la prestación extraordinaria por cese de actividad para los trabajadores por cuenta propia más allá del 30 de junio. Las prestaciones, que benefician a cerca de 1,5 millones de autónomos, se prolongarán así durante julio, agosto y septiembre, el tercer trimestre del año.

Los trabajadores autónomos que soliciten dicha prorroga para seguir cobrando la prestación extraordinaria, tendrán que demostrar que la facturación del tercer trimestre del 2020, se ha reducido un 75 % en relación con la del 2019. Recomendamos anotar la facturación diaria, en el caso de que nos la pidan. Para los trabajadores autónomos del taxi es recomendable guardar el ticket diario de la recaudación del taxímetro. En caso de incumplir el requisito de facturación se comunica a la mutua, dejando de pagar la prestación sin que haya sanción.

los autónomos que no puedan acreditar tal reducción de la facturación pero sí se hayan visto afectados por los efectos de la crisis económica y sanitaria podrán acogerse a una bonificación de la cuota de actividad por cuenta propia. Esta será del 100% para el mes de julio, del 50% para agosto y del 25% para septiembre.

Ante cualquier duda o pregunta, pueden contactar con nosotros : seccio.taxi@barcelona.cnt.es

SALUT  Y  BUEN VIAJE

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RESPONSABILITATS DEL SECTOR DEL TAXI

Aquesta crisi esta estimulant a moltes persones a reflexionar. Un dels temes que fa recapacitar a molts es la irracionalitat de les jornades de mes de 8 hores i l’alt risc d’accident, patint les conseqüencies els passatgers, el taxista i els vianants.

RESPONSABILITATS:

Taxista, IMT, Generalitat de Catalunya, Associacions del taxi i Sindicats, Usuaris exigint seguretat,com en els demès transports publics.

“EL COL.LECTIU DE TREBALLADORS ASSALARIATS” S’esta cometent el delicte d’incompliment de la llei de l’estatut dels treballadors. Implicitament la normativa de prevencio de riscos laborals.

RESPONSABILITATS: Empreses, Treballador, IMT, Inspeccio del Dep.Treball de la Generalitat Catalunya, Associacions del taxi i Sindicats, Usuaris exigint seguretat,com en els demès transports publics.

La crisi COVID-19, ens proporciona una nova oportunitat, per a eradicar la estupidesa del taxi en dedicar-se a jornades de mes de 8 hores de treball, son nefastes les conseqüencies :

– Risc d’accident greu.

– La no concil.liacio laboral/familiar.

– Major risc a ser infectat.

– Afectacions a la salut del taxista (estres, infarts, ictus, angoixa,  insomni, depressio, colesterol diabetes, afectacions esqueleto-musculars.)

– La facturacio no varia,ja que les carreres totals de la jornada no augmenten encara que s’hi dediquin mes hores.

SALUT I BON VIATGE

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ALS ASSALARIATS DEL TAXI, MISSATGE URGENT !

En aquests moments de tràgedia laboral per la crisi de la Covid-19, es prioritaria la solidaritat en la defensa dels drets laborals. Els processos desgraciadament poden ser llargs , pertant valdra la pena aplicar el sentit pràctic. Una de les primeres accions per aconseguir liquiditat econòmica, consisteix en reclamar els impagaments de les hores extres ( hores treballades per sobre de les 8 hores reglamentaries) cosa que ja han aconseguit cobrar varis col.legues.

JOBROCO SL PAGA 8700 EUROS DE HORAS EXTRAS ATRASADAS A TAXISTA DE LA SECCIÓN SINDICAL DE CNT

Per demanar el pagament de les hores extres a les empresas, cal reunir còpia de la maxima quantitat de tickets de la facturació diaria de cada jornada, on queda registrada la duració de la jornada i de la facturació

La CNT te les seves portes obertes per atendre a tots els treballadors per a oferir-lis la assesoria “GRATUITAMENT” i realitzar tots els tràmits necessaris per a la reclamacio de l’impagament d’hores extres. Vos podeu adreÇar a la CNT personalment, telefònicament i per e-mail.

L’única arma contra el virus d’explotació en el taxi de Barcelona, és l’organització i la lluita pels drets laborals de tots els treballadors i treballadores del taxi.

SALUT I BON VIATGE

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CRITICA A L’INFORME TECNIC DE L’INSTITUT METROPOLITÀ DEL TAXI

L’institut metropolità del taxi ha emès un informe sobre la facturacio del taxi de l’AMB, en l’estat d’alarma Covid-19. La manera com l’IMT manipula les dades en aquest informe ,constitueix una ofensa a la intel.ligència.

L´IMTcertifica una facturació de 3645 € mes es el resultat de la activitat del taxista treballant 168 hores mes ? 21,7€ hora. Quan la realitat es que les dades de facturacio que li han facil.litat les empreses mediadores del servei del taxi “floteros” son el resultat de la activitat d’un assalariat, realitzada en jornades de 12 hores , les quals donen un comput mensual de 258 hores. El resultat del càlcul adient es ben diferent, vegem  3645 € mensuals ? 258 hores mensuals = 14,1€ hora.

Aquest resultat de 14,1€/hora si que es versemblant amb la realitat del que rendeix de mitjana una hora de dedicacio del taxista al servei del taxi a Barcelona. Per tant , la facturacio mitjana d’un taxista treballant en jornades d 8 hores (40 hores setmanals que donen un comput de 168 hores mensuals, segons conveni) seria de 168 hores mensuals per 14,1€ hora =2368,8€ mensuals

Llavors queda denunciat que el taxista no obte un rendiment de 21,7€ per hora treballada hans al contrari,ja que el rendiment mitjà real es de 14,1€ per hora treballada.

Tristament els floteros practiquen la il.legal explotacio dels assalariats, obligant-los a treballar jornades de 12 hores , es ben evident i tolerada per la Administracio Publica. Es indignant que l’IMT, realitzi aquesta mena de joc interessat d’engany i confusio.

SALUT I BON VIATGE

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ENFONSAMENT DEL TAXI i POCS SUPERVIVENTS

L’arribada del corona virus ha iniciat un tsunami,que ha anat arrossegant tots els sectors dels que s’alimentava el taxi:
-El turisme (caiguda del 95%) anul.lació de nombrossos congressos, MWC, fires, macro-festivals de música i culturals, macro-concerts, verbenes, festes populars, espectacles massius, curses GPmotos, formula 1, campionats de fútbol i d’ altres esports.
-Perdua de clientela per l’ index d’ atur superior al 21% i per caiguda del poder adquisitiu.
-Devalla l’interès per la mobilitat urbana i de viatges.
-Costos d’explotació del taxi sense abaratiment.
-Sense perspectiva de moratories de carregues fiscals.

EL TAXI RESTARA CONDEMNAT A LA PRECARIETAT MENTRE  NO ES  POSI EN MARXA L’EQUIVALENT A UN AUTÈNTIC “PLA MARSHALL” PER AL TAXI.

CONCLUSIONS.
La innexistència de mesures d’ajut suficients durant almenys 2 anys,comportara riscs molt alts d’acomiadaments massius. Nombrosos ja s’han executat i d’altres resten ralentitzats pels ERTO. Els taxistes assalariats son mes de 3000 i en alt risc d’acomiadament. Son conductors del 20% dels taxis.
També es molt alt el risc de ruina severa, per a la majoria dels autonóms titulars de les 10500 llicèncie. Tots plegats conformen un col.lectiu de 13500 persones, afectades per un alt risc de caure en la indigencia.
Per a prevenir la indigència, vist el maldestres que son els governants ,nomès resta la esperança  de la concessió de la hipotètica “RENDA UNIVERSAL BÀSICA”

Del propi sector comencen a sorgir propostes per a lluitar per a assolir la remontada. El sindicat de classe CNT ha estat pioner en editar un conjunt de mesures de xoc i un altre a curt tèrmini.Pero manca el principal :

PROPOSTES DE MESURES DE LA SECCIO DEL TAXI DE LA CNT PER SUPERAR LA CRISI DEL COVID-19

CALDRA MOLTA VOLUNTAT ,SENTIT DE LA RESPONSABILITAT i SER COMPETENS PER PART DE TOTA LA SOCIETAT.

SALUT I BON VIATGE

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