EFE-La introducció de més dies de festa per llicència o la incorporació de publicitat a l’exterior dels taxis són dues de les propostes que ha fet aquest matí l’Institut Metropolità del Taxi (Imet) als representants de la Comissió Tècnica del Taxi, segons ha informat mitjançant un comunicado.

A la comissió estan representats diversos sindicats i associacions de taxistes i es marca com a finalitat buscar una alternativa per millorar la facturació del sector, afectada per la crisi econòmica, després que el passat mes de gener es suspengués el sistema de torns pactat.

La primera de les mesures passa per sumar als dos dies de descans setmanal per llicència, l’obligatorietat de descansar la meitat de les llicències dels dies festius intersetmanals, segons el calendari que aprovarà l’Imet.

Fonts de l’organisme metropolità han recordat que aquesta mesura l’havia proposat en nombroses ocasions el sector i apunta que podria entrar en servei aquest mateix any, un cop l’aprovi l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

La mesura contribuiria a treure dels carrers de l’àrea metropolitana de Barcelona un 60% de la flota dels dies festius intersetmanals, entre els que estiguin obligats a fer festa i els taxistes que la vulguin fer.

Els responsables de l’Imet han informat també als membres de la comissió de les gestions que es duen a terme per poder incorporar publicitat exterior en els taxis i d’aquesta manera aconseguir ingressos extres.

SALUT I BON VIATGE.

Por Seccio Ram

Estimados compañer@s:No somos ajenos a los problemas del taxi, desde hace unos años varios compañeros taxistas de manera desinteresada y voluntaria, al margen de cualquier organización del taxi existente hemos estado implicándonos en todas las reivindicaciones y movilizaciones en favor del trabajo del taxista autónomo , al tiempo hemos denunciado la explotación a la que está sometid@ el/la trabajador/a asalariado/a por parte de las empresas jurídicas y físicas del taxi. También hemos denunciado la connivencia de algunos grupos de presión con la administración dado sus intereses partidistas privados y económicamente lucrativos. Siempre desde nuestro espíritu libertario y de autogestión hemos querido la implicación de l@s compañer@s desde la participación activa a través de asambleas abiertas. Al querer encontrar de manera conjunta soluciones en la resolución de conflictos en los que nosotr@s éramos los afectados, no hemos querido delegar dejándolo en manos ajenas de representantes sindicales, y al contrario a través de la acción directa sin intermediarios hemos tratado con la administración los diferentes temas (Parada de taxi en la Estación de Barcelona-Sants, contingentación de las licencias a doble turno, convocatoria vinculante para que el taxista decida medidas reguladoras temporales, reglamento de emisoras, recurso de multas a la Guardia Urbana, etc….) La CNT-AIT siempre estuvo presente en el taxi