L’ESTRATÈGIA DE LA POR I LA MANIPULACIÓ DE LES EMPRESES VTC

Tot el que diuen les empreses VTC sobre els acomiadaments que anuncien, i que marxen de Catalunya és demagògia i estratègia per impressionar, sensibilitzar a l’opinió publica i perquè el Govern confabulat tingui l’excusa perfecta per dir no voler mes treballadors en atur, i que s’ha d’acceptar el conviure les VTC amb els Taxis. No oblidem que les empreses VTC, ofereixen treball precari amb jornades de 12 hores, i no han deixat d’acomiadar treballadors d’empreses de treball temporal, quan aquests treballadors s’han negat a fer jornades de 12 hores o quan no han arribat a la recaptació que els imposen. Així és com Cabify i Uber pretenen modernitzar el transport, oferint treball precari, fent cessió il·legal de treballadors explotant 12 hores cada dia, sense control d’hores, extres, sense dies festius, sense nocturnitat ….

En conjunt significa un total menyspreu, burla al sector del taxi com a conseqüència del fenomenal i indecent de pilota, corrupció muntat amb una irracional i inexplicable emissió de paquets de milers de llicències VTC a 36,20 € (Taxes estatals) i immediatament i oportunament venudes a 60 000 € / llicència.

És un despropòsit monumental permetre a milers de VTC operar com pseudotaxis, en un mercat limitat i amb un excés d’oferta avaluada en 3000 taxis, reconeguda en el seu dia per la pròpia administració local (IMET), la qual va intentar una reconversió de llicències, que va debutar amb fracàs i estafa per al sector, que va perdre els diners innocentment aportat per a aquesta finalitat. No Es troba sentit raonable a aquesta acció, quan a sobre és el propi Estat Espanyol ( noms i cognoms) qui va modificar oportunament i interessadament la Llei d’Ordenacion del Transport Terrestre. Amb aquesta zatapastrosa gestió i aplicant de forma injusta i interessada la directiva europea, l’Estat Espanyol el que aconsegueix perversament es canibalitzar el mercat de les VTC clàssiques i del taxi, en el qual des de fa temps hi ha una sobreoferta de servei que castiga el taxista a la precarietat, tot i dedicar jornades de més de 12 hores.

l’Estat Espanyol, que sense existir cap mancança en la cobertura de servei al Mercat ni exigir-li la demanda, llança milers llicències VTC amb llibertat per exercir competència deslleial contra el taxi, suplantant.  En el caso del taxi, inclusivo se podria entender la existencia de prevaricación, por la burla a la seguridad jurídica (que el propio Estado Español tanto afirma existir en el pais), al no respetar los derechos de exclusividad del transporte urbano con conductor que se otorga al conceder la licencia de taxi.

En les circumstàncies actuals del sector del taxi amb el Govern central i autonòmic en contra, l’Ajuntament que no defensa la seguretat jurídica de la llicència de taxi, els Sindicats majoritaris subvencionats desapareguts i d’ells, UGT pactant amb la patronal VTC en contra del taxi, a més d’algun representant d’Associació de taxistes que s’ha apropiat del moviment reivindicatiu, arrossegant sense estratègies eficaces. Mentre el taxi es va descapitalitzant cada dia que passa i que s’agreuja amb la caiguda de facturació de més del 30% i descendint.

 El govern sap que s’anirà de “rositas”, juntament amb els sequaços folrats llevat que el sector reivindiqui amb intel·ligència i solidaritat la proporció 1 VTC / per cada 30 TAXIS, per evitar acabar a la ruïna y la misèria.

SALUT I BON VIATGE