ELS TAXIS DE BARCELONA TOBEN EL SISTEMA DE TORNS DIES DESPRÉS DE LA SEVA CREACIÓ

L’Imet va implantar la mesura el passat 2 de gener | Els treballadors autònoms han aixecat el bloqueig després de dos dies de boicot a la sortida de vehicles de l’aeroport de Barcelona-El Prat

Barcelona. (Redacció / Agències). – Després de dues hores de reunió, l’Institut Metropolità del Taxi (Imet) i els representants sindicals del sector del taxi han arribat a un principi d’acord per eliminar el sistema de torns, que s’aplicava des del 2 de gener i que ha generat les protestes dels taxistes autònoms.

L’Imet preveu eliminar la mesura a partir de les sis d’aquesta tarda per poder donar marge als conductors que estan efectuant els torns d’avui.

Els taxistes tornaran a la situació prèvia al sistema per torns, de manera que els conductors disposaran d’un horari lliure amb dos dies de festa a la setmana. A l’aeroport de Barcelona-el Prat continuarà la rotació de la flota cada mes entre els taxistes amb llicències parells i els imparells.
A partir d’ara, les dues parts s’emplacen per seguir treballant per trobar solucions a la caiguda de la demanda.

Amb dues parts s’han reunit aquest matí en el marc de la Taula del Taxi, l’organisme en què estan representades les parts implicades. La reunió estava prevista per a la setmana que ve però s’ha avançat arran de les protestes i accions que han dut a terme durant els dos últims dies els taxistes autònoms, que han deixat sense servei l’aeroport del Prat.

El gerent de l’Imet, Eduard Ràmia, ha dit que “ara s’ha d’establir el mecanisme legal per fer efectiu aquest acord”. Haurà de ser ara el consell d’administració el que aprovi definitivament la suspensió dels torns.

Ràmia ha recordat que el sistema de torns es va pactar amb els representants del sector “i treballem durant més d’un any. Un any després estem en el mateix punt, hem de partir de zero per regular el sector “.

El gerent de l’Imet ha subratllat la complexitat de “prendre decisions generals per a un sector en què hi ha molts casos particulars, molts autònoms que treballen com taxistes”, i ha apuntat que “potser un dels errors del sistema de torns va ser permetre que els taxistes triessin el torn de manera que ens trobem que la majoria va optar pel de demà “.

Més de 300 taxistes s’han concentrat aquest matí a les portes de l’edifici que acull l’Imet com a mesura de protesta pel torn i en suport als seus representants. Els concentrats han tallat la Ronda Litoral durant poc més de 20 minuts i han llançat consignes en contra del sistema de treball, dels responsables de l’administració i d’alguns sindicats.

Pedro García, representant de Taxi Companys, ha avançat que “a partir de les 18 hores traurem els adhesius dels cotxes (que identifiquen quan han de treballar) i tornarem a la llibertat d’horaris”.

Ràmia ha assegurat que les denúncies que puguin rebre els taxistes per circular sense aquests identificadors abans que s’aprovi la decisió definitiva “no es tramitaran”.

Les parts han decidit tornar a reunir-se la setmana que ve per començar a negociar el futur del sector i com es pot regular. García ha assegurat que “s’han de prendre mesures, com limitar les llicències o lluitar contra la pirateria perquè el sector afecta molt especialment la crisi econòmica”.
D’altra banda, el grup socialista a l’ajuntament de Barcelona ha celebrat l’anunci de retirada del sistema de torns i ha acusat l’alcalde, Xavier Trias, de “menysprear de forma reiterada” als professionals del sector.

Dos dies de boicot al Prat

El servei de taxis habitual ha recuperat la normalitat a l’aeroport de Barcelona-El Prat aquest dimecres tant a la zona de sortides com en la d’arribades després de dos dies de bloqueig per part dels treballadors autònoms, segons ha confirmat Aena a LaVanguardia.com .

Segons informava Aena, aquest matí el servei de taxis funciona amb normalitat a l’aeroport del Prat, tot i que amb una forta presència policial per impedir que es produeixin enfrontaments entre els conductors que treballen i els que han promogut les aturades dels últims dies.

Dilluns i dimarts, una aturada de taxistes autònoms va deixar sense servei als passatgers que arribaven al Prat, que van haver d’optar per altres mitjans de transport com l’autobús o el tren.

Una mesura amb 8 dies de vigència

L’Imet va justificar en un primer moment la mesura perquè els taxistes tinguin unes jornades de treball més raonables, millorar la seva recaptació i reduir despeses derivades de les llargues estones de circulació sense passatge.

L’acord dels torns l’subscriure el Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), Coordinadora Metropolitana del Taxi, UGT i Associació Empresarial del Taxi, i va ser desaprovat per associacions minoritàries, que van fer una vaga el 31 d’octubre. Retreure que no eren les condicions que s’havien pactat en una consulta entre els treballadors al febrer, quan va guanyar per majoria entre tres opcions un sistema únic de torn de matí-de 6.00 a 15.00-i tarda -13.00 a 22.00-.

SALUT I BON VIATGE.