EL COMITE D’EMPRESA DE METRO I SINDICATS ABANDONEN ALS TREBALLADORS PER NO TENIR QUE ENFRONTAR-SE A LA DIRECCIÓ DE TMB

Una cosa són els incompliments, l’altra abandonar a les treballadors / es a la seva sort per no haver de enfrontar-se a la direcció d’aquesta empresa.
El nou cas davant el qual el comitè d’empresa i sindicats fan el sord és el del tall per obres de manteniment en L-3. Aquest tall deixa sense servei les estacions de Vallcarca i de Penitents, sumant les estacions Lesseps, Fontana i Diagonal a la zona de Passeig de Gràcia (zona B). Per aquest motiu s’ha obligat a un gran nombre de treballadors / es de la zona de la Vall d’Hebron (zona C) a prestar servei en zona B.
Aquí comença la jugada mestra de l’empresa: A les treballadors / es de zona C i torn 8, desplaçats a Passeig de Gràcia, se’ls obliga a iniciar servei a la zona B ia finalitzar servei a la zona C. Per arribar a zona C després del tancament l’empresa els diu que si volen cobrar el retard que genera el desplaçament han de desplaçar-se pels seus propis mitjans fins a Vall d’Hebron i que triguin el que triguin (la majoria ha d’esperar el nit bus) l’empresa ha fet els seus càlculs i només se’ls ha d’abonar 23 minuts de retard. En el cas que les treballadors / es sol·licitin un servei de taxi, només se’ls autoritza aquest servei fins la Vall i en fer ús del, l’empresa no els pagarà el temps de desplaçament i el retard pertinent.

Doncs no, això no funciona així. Hi ha una cosa que tenim molt clara, les / els AAC s han de finalitzar el seu servei a la mateixa estació base en la que l’han iniciat, en aquest cas, si inicien servei en zona B, sortiran per zona B. En cas que la estació d’entrada no sigui la mateixa que la de sortida o que tant l’estació d’entrada com la de sortida no sigui la que el / la AAC té assignada per la seva petició de servei, l’empresa ha d’abonar un Taxi, a cada treballador / a, que els porti a fins als seus domicilis. A part del taxi, el ‘treballat / a desplaçat’ haurà de fitxar al costat dels seus companys / es de zona i apuntar el temps que generi, per sobre de la seva jornada oficial, perquè li sigui abonat.

Esperem que després d’aquest escrit l’empresa corregeixi el seu mal procedir davant aquesta situació i recordem a les treballadores / és que es vegin afectades / us que poden exigir els seus drets i si els sindicats (comitè d’empresa) als quals estan afiliats / des fan oïdes sords o miren cap a un altre costat, el que més els fa mal és la desafiliació.

CNT-METRO
seccio.metro@barcelona.cnt.es
‘Organització, Solidaritat i lluita ,!

SALUT I BON VIATGE