ELS TORNS DE L´IMET, NO SÓN ELS TORNS QUE VAN TRIAR ELS TAXISTES A LA CONSULTA

 El IMET (Institut metropolità del taxi) vol posar en marxa un sistema de torns atraves d’adhesius en els taxis, aquest sistema de torns entraria en funcionament a partir del 2 de gener de 2013 ,per donar resposta a la difícil situació en què es troba el taxi de barcelona. Un sistema de torns que fa ja 11 mesos que estem esperant i que no són els torns originals que van triar els taxistes lliurement a la consulta del 22 de febrer. El sistema de torns original que van triar els taxistes de Barcelona va ser torns rotatius de matí (6 a 15 hores), tarda (13 a 22 hores) alternant-se entre mesos parells i senars i nits lliures, un sistema de torns amb dos tipus de torns matí i tarda, el sistema de torns de l’IMT té 7 tipus de torns diferents:

 T-1 groc llicència parell: torn de 4:00-14:00 h mesos parells i de 14:00 a 24:00 h mesos imparells, tots els dies de dilluns a divendres. Si el titular ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 h, i la nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 h, excepte el  seu dia de descans intersetmanal.

 T-1 negre llicència senar: torn de 4:00-14:00 hores els mesos imparells i de 14:00 a 24:00 h els mesos imparells i de 14:00 a 24:00 hores els mesos parells, tots els dies de dilluns a divendres. Si ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 hores, i la  nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 hores, excepte el seu dia de descans intersetmanal

        

 T1 matí: taxistes que hagin sol · licitat treballar únicament en horari de matí de 4:00-14:00 hores tots els dies de dilluns a divendres. Si el titular ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 hores, i la nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 hores, excepte el seu dia de descans intersetmanal.

T-1 tarda: taxistes que hagin sol · licitat treballar únicament en horari de tardes, de 14:00 a 24:00 hores tots els dies de dilluns a divendres. Si el titular ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 hores i la nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 hores, excepte el seu dia de descans intersetmanal.

T-3 dia: aquest torn és voluntari de 07:00 a 19:00 hores, respectant el dia de descans intersetmanal.

T-3 nit: aquest torn és voluntari de 19:00 a 07:00 hores, respectant el dia de festa intersetmanal.

T-2: llicències a doble torn. Període de treball de 20 hores, amb torns de 10 hores, distribuït entre les 07:00 i les 17:00 hores o entre les 19:00 i les 05:00 hores, respectant el seu dia de descans intersetmanal.


T-A adaptat: per als taxistes que explotin la llicència amb un taxi adaptat, sempre que dediquin a aquesta modalitat de servei més del 50% de la seva jornada laboral.

La secció del taxi de la CNT de Barcelona no està d’acord amb aquests torns i els rebutja per aquests motius:

1. Aquests no són els torns originals que els taxitas van triar a la consulta del 22 de febrer, aquests torns que pretén posar l’IMET són totalment diferents als torns rotatius originals que van triar els taxistes de Barcelona. Ens preguntem si les 1.460 al · legacions presentades als torns rotatius originals estan per sobre de la consulta que es va fer a tots els taxistes de barcelona, quan sindicats majoritaris i administració van assegurar que respectarien el resultat de la consulta feta a tots els taxistes.

2. Pensem que aquests torns no són efectius per combatre la crisi que pateix el taxi de barcelona, s’eliminen molt pocs taxis del carrer.

3. Amb aquests torns del IMET es creen greus diferències entre unes llicències i altres, ja que unes es beneficiaran més que altres pel tipus de torn (volum de treball en determinades franges horàries)

3. Pensem que abans de posar aquests torns el que hauria de fer l’IMET, és obligar les empreses i flotes del taxi de Barcelona a que respectessin el conveni dels treballadors assalariats del taxi, ja que s’obliga els treballadors assalariats a fer torns de 12 hores (sota amenaça d’acomiadament).
           .

SALUT I BON VIATGE.

Share