ELS TAXISTES DE SABADELL I TERRASSA BUSQUEN ALTERNATIVES PER SOBREVIURE

A Terrassa els comptes tampoc surten tot i disposar de 50 vehicles menys.

BARCELONA | LA VANGUARDIA. – “Sobren almenys 50 taxis, el negoci s’ha reduït a la meitat des de l’inici de la crisi”. Així de clar i contundent es mostra el president de Ràdio Taxi Sabadell, Josep Casafont. El problema està detectat des de fa temps però, segons el directiu, es troba encallat per un excés de llicències. Mentre a Sabadell hi ha una flota de 143 taxis, a Terrassa-de dimensions molt similars-només circulen 94.

Per aquest motiu s’estan duent a terme una sèrie de reunions amb l’ajuntament des de fa 3 anys. L’ideal per a la companyia seria que el consistori “retirés llicències pagant a preu de mercat”. Hi ha taxistes que busquen una altra sortida laboral o que es jubilen però també hi ha llista d’espera per assumir el seu relleu. Tanmateix, trencar aquesta cadena, tal com voldria l’empresa, suposaria una despesa per a les arques públiques difícilment assumible en la situació actual.
Per tant toca estudiar altres opcions. Una d’elles seria aconseguir ampliar la prestació del servei en altres municipis, però també resulta complicat ja que cap es troba en un bon moment. També s’estudia regular els horaris, així com integrar-se al Àrea Metropolitana de Barcelona. “Hi ha disparitat d’opinions, estem buscant la millor solució però la situació està bloquejada” assegura Casafont.

Sigui com sigui, la realitat actual a Sabadell és que s’ha reduït a la meitat el volum de treball i, tenint en compte que “sempre han sobrat taxis”, el sector està “patint la crisi com el que més”.

A Terrassa situació similar amb matisos
Per la seva banda, a Terrassa tampoc estan per llançar coets. En aquest cas, no sempre han sobrat cotxes però “abans hi havia un volum de treball normal i ara s’ha reduït a la meitat”. Per tant, tot i tenir 50 vehicles menys, el president de Tele Taxi Terrassa, Francesc Palmero, assegura que “sobra un 30%” de la flota.
A diferència del col · lectiu veí, aquí “no hi ha compradors de llicència, i els que volen deixar-ho han d’esperar”, explica Palmero. Tot i així s’han pres una sèrie de mesures que han permès donar oxigen al negoci. D’una banda s’ha establert una central única conjuntament amb els taxis de Sant Cugat, de manera que s’han reduït costos. En paral · lel s’han posat en marxa estratègies de promoció de l’empresa que han permès fidelitzar clients i obrir alguna escletxa de mercat.

SALUT I BON VIATGE.

Share