UN PAS MÉS PER IMPLANTAR LA PUBLICITAT A LES PORTES DELS TAXIS

 Els diners que es reculli per aquest concepte, l’IMET el destinarà a les campanyes de promoció del servei del taxi.

BARCELONA. CARLOS MÁRQUEZ DANIEL. EL PERIODICO. – El ple de l’Àrea Metropolitana va aprovar ahir les taxes que hauran de pagar els taxistes de Barcelona per col · locar publicitat en els seus vehicles. Li mesura, anunciada per aquest diari mesos enrere, era una vella reivindicació del gremi, que intenta aconseguir ingressos més enllà de les carreres, que han baixat més del 20%. Si en 30 dies no hi ha al · legacions, la mesura s’aprovarà de manera automàtica, i els xofers de la capital i el seu entorn podran començar a convertir els seus cotxes en anuncis ambulants. Els taxistes o les seves associacions hauran de buscar als anunciants i l’Institut Metropolità del Taxi (IMT) validarà les campanyes.
Fins ara, ja estava permesa la publicitat interior i la del sostre. La primera té un cost de 10 euros anuals, i s’usa bàsicament per anunciar aplicacions de mòbil del sector, eines programades perquè el client pugui demanar un taxi sense si més no fer una trucada de telèfon. La del sostre té un cost de 40 euros i ha estat recurs habitual en fires com el congrés de mòbils. La novetat està en la publicitat exterior de les portes, una proposta de l’IMT que va ser ben rebuda pel gremi però que necessita del permís de Paisatge Urbà de l’ajuntament, cosa que, segons avançava ahir Eduard Ràmia, gerent de l’IMT, ja està garantit.

El propi gestor del taxi realitzarà una campanya per promocionar la professió després de l’estiu, quan la temporada alta finalitzi i tornin les estretors. Col · locar publicitat institucional no tindrà cap cost per a les llicències, que sí que hauran de pagar quan es tracti d’anunciants aliens a l’Administració. Si es tracta d’un anunciant relacionat amb el sector, com una aplicació de mòbil, el preu anual serà de 10 euros. Si es tracta d’una empresa aliena, com una marca de cotxes, el preu es dobla fins als 20 euros, sempre anuals. Per a la campanya institucional, l’IMT buscarà diverses propostes i s’intentarà consensuar el missatge guanyador.

No s’espera una allau d’empreses disposada a anunciar-se. El Bicing va anunciar fa any i mig que buscava empreses per al tapaboques, però mai més es va saber. El més probable és que els grans esdeveniments de la ciutat, com la mateixa fira de mòbils o algun esdeveniment esportiu, serveixin com a catalitzador per animar aquest anhelat pla.
Segons ha explicat l’IMET en la seva pròpia pàgina web, els diners que es reculli per aquest concepte, l’IMET el destinarà a les campanyes de promoció del servei del taxi.

SALUT I BON VIATGE.

Share