FESTA DE LES MODISTES BARCELONA 1933 (JOSEP BRANGULI)

Aquesta foto correspon a l’any 1933 en què s’aprecia un taxi de l’època amb la seva llicencia corresponen a la porta ,en la festa de les Modistes, foto realitzada per Josep Brangulí, com tantes altres fotografies que son exposades al Centre de Cultura Comtemporània de Barcelona (CCCB) en la mostra “La Barcelona de Brangulí “.
La mostra, dedicada a l’obra del fotògraf barceloní Josep Brangulí Soler, se centra en les grans transformacions que van tenir lloc a la ciutat i en la societat catalana entre els anys 1909 i 1945. Es presentaran 300 fotografies agrupades en blocs temàtics i material original de la época.La exposició manté l’estructura temàtica de l’arxiu del fotògraf i reflecteix la diversitat i el tractament seriat que l’autor atorga als temes, entre els quals destaquen els següents: Setmana Tràgica , tallers artesans, jocs, societat abans de la República, societat 1931-1936, construcció de vaixells, bombers, boxa, Casa Reial, escoles, indústria exterior, fira, hospital, indústria interior, intercanvi de presoners, metafísiques, museus, nocturnes, paisatge urbano.En les diferents sèries de la mostra veiem una gran similitud pel que fa a la posició del fotògraf, com a observador que s’acobla a la perfecció a l’escena quan es tracta de fotografia d’arquitectura, industria.Brangulí, que va sobreviure a totes les vicissituds polítiques que li va tocar viure, va acompanyar a la ciutat on va viure. Atent als seus canvis, atent als seus transformacions, va desenvolupar la seva professió per mantenir-se al mateix ritme de la metamorfosi urbana, transformant el seu ofici de fotògraf en corresponsalia, agència, arxiu o en el que fos necessari per seguir desenvolupant la seva màgia.

ENLLAÇOS:

SALUT I BON VIATGE.