ELS TAXISTES DE BCN TRIARA ELS SEUS PROPIS REPRESENTANTS ?

El taxi de Barcelona té molts problemes, però un en concret, l’absència de representants legítims, ha aconseguit que la resta d’obstacles es cronifiquin. El sector pateix una crisi de confiança que converteix els propietaris de llicència en petits empresaris que acaben mirant pels seus propis interessos al marge del bé col · lectiu del gremi. Amb més d’una desena de sindicats i organitzacions, els líders, en molts casos, no poden ni veure, els taxistes acaben acatant el que dicta l’Institut Metropolità del Taxi (IMT), que històricament s’ha emparat en aquesta «atomització del sector» per imposar les decisions importants. Per trencar aquesta tònica, l’ens regulador ha acceptat celebrar unes eleccions de les que surti una nova taula del taxi que, d’una vegada per totes, pugui parlar en nom de tots. O de gairebé tots.
La decisió es va prendre dimarts al IMT en el transcurs d’una reunió entre el nou gerent, Eduard Ràmia, i algunes de les associacions del taxi de Barcelona. En aquesta mateixa trobada es va pactar, tal com va avançar ahir aquest diari, que les tarifes per al 2012 augmentin el 2,9%. Respecte a la votació, queda pendent la data-probablement a la primavera-i el nombre de sigles que es presentaran. El que sí que és clar és que els autònoms i els empresaris del taxi (gestionen el 10% de les prop de 10.000 llicències en actiu) escolliran els seus propis intermediaris per separat.
Un altre dels acords de la reunió va ser l’aprovació de les llicències de set places-ara són de quatre més conductor-, un servei que vindrà molt bé a les famílies nombroses que ara calen dos xofers.

SALUT I BON VIATGE.

Un pensament a “ELS TAXISTES DE BCN TRIARA ELS SEUS PROPIS REPRESENTANTS ?

Els comentaris estan tancats.