EL RACC DESACONSELLA QUE LES MOTOS USIN EL CARRIL BUS-TAXI

* Cop a la política de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona
* L’automòbil club insta a mantenir el “actual statu quo”
* Alerta del risc que augmenti el nombre d’accidents

 Quan molts creien que el RACC anava a donar la raó a l’ajuntament sobre la possibilitat que les motos utilitzin el carril bus-taxi, l’automòbil club ha donat la sorpresa en redactar un informe en el qual, no només no brinda amb les tesis de CiU sinó que a més desaconsella totalment que els motoristes es barregin amb el transport públic. En el seu estudi, el RACC arriba a la conclusió que la millor opció és “mantenir l’statu quo actual”, i basa la seva argumentació en un estudi observacional amb prop de 31.000 motos analitzades durant cinc dies en sis punts diferents de la ciutat. Segons l’informe, el 81,7% de les motos circulen de manera correcta, només el 3,6% ho fan pel carril bus i el 4,1% fan servir l’espai reservat als autobusos de TMB per avançar fins al semàfor quan està vermell.
En el seu apartat de conclusions, el RACC, a més d’afirmar que la moto contribueix “molt positivament” a la mobilitat de la ciutat, apunta un possible augment de la velocitat mitjana de les motos en cas que s’aprovi la mesura, així com un possible increment “significatiu” del nombre d’accidents de moto i del seu nivell de gravetat, donada la diferència de mida amb els autobusos. També apunta, tal com va avançar aquest diari fa algunes setmanes fent referència a informes de la Urbana que també rebutjaven la idea, que la iniciativa crearia un punt de conflicte en els girs a la dreta, ja que les motos que volen seguir recte podrien trobar amb cotxes que tracen la corba des del segon carril.

La pilota queda ara a la teulada de CiU, que veu com el que podia ser el seu únic aliat-al marge del PP-fa un pas enrere i s’alinea amb tots els experts en seguretat viària que fins ara donaven suport les tesis de l’anterior govern (PSC-ICV-EUiA). Com a recomanacions, el RACC proposa millorar l’oferta d’aparcament per a motos, millorar l’adherència de l’asfalt i crear carrils capil · lars perquè els motoristes puguin arribar a la zona avançada de motos. Per a més desgràcia de l’ajuntament, demà se celebra la comissió de Mobilitat en la qual els grups municipals tenien previst abordar aquest tema. Amb aquest informe a les mans, la sessió es presenta d’allò més moguda.

SALUT I BON VIATGE.

Share