REFLEXIONS SOBRE ELS DOS DIES DE FESTA MÉS AL MES

L’objectiu de les organitzacions (STAC i UTAM) que van plantejar el referèndum el mes de novembre és la Regulació horària, tal com van votar els taxistes a la consulta. Els dos sindicats van requerir, a mitjans de desembre, que l’IMT havia d’adoptar algun tipus de mesura per als primers mesos del 2012 mentre es negociava i estudiava la implantació de la RH.
L’IMT ha aprovat el “tercer dia de descans bisetmanal de forma transitòria i excepcional”, perquè entri en vigor durant el primer trimestre de l’any 2012. Entenem que la mesura ara adoptada pot tenir efectes positius, contràriament a la percepció d’una part del col · lectiu, i és per això que creiem oportú oferir una explicació sobre els seus efectes.

Conclusió.
resultat d’aquesta mesura implica que, treballant dos dies menys al mes, la nostra recaptació mensual serà exactament la mateixa i els nostres costos variables (bàsicament combustible, reparacions i manteniment) disminuiran un 10 per cent, considerant que les nostres jornades de treball tinguin la mateixa durada abans i després de posar en pràctica aquesta mesura, és a dir, sense augmentar el nostre esforç de treball diari.

Demostració conceptual.
Havent excés d’oferta (de taxis en circulació), el volum de la demanda (el consum del servei de taxi per part del públic) és independent del nombre de vehicles treballant. És a dir, el volum de diners que els usuaris gasten diàriament en taxis és el mateix si els vehicles circulant disminueixen un 12’5 per cent, ja que és evident que l’excés d’oferta supera àmpliament aquest percentatge. Per tant, els diners a repartir al cap del mes és el mateix i el nombre de taxis també. Així doncs, els ingressos seran exactament els mateixos per a cada un dels taxis abans
.

Demostració matemàtica.
Partim de la base que els ingressos globals són els mateixos. Per tant, el total del que recapta diàriament el 80 per cent de la flota abans d’aplicar la mesura serà igual al total del que recapta diàriament el 70 per cent de la flota després d’aplicar la mesura.
• I = ingressos diaris totals de la flota
• Anada = ingressos diaris per taxi abans d’aplicar la mesura del tercer dia de festa
• IDD = ingressos diaris per taxi després d’aplicar aquesta mesura
• Abans d’aplicar la mesura: I = Anada x 8.384taxis
• Després d’aplicar la mesura: I = IDD x 7.336taxis
• Com a “I” és invariable: Anada x 8.384taxis = IDD x 7.336taxis
• Els ingressos després d’aplicar la mesura són: IDD = (Anada x 8.384taxis) / 7.336taxis; IDD = 1’1429 x Anada
Aquesta relació (IDD = 1’1429 x Anada) significa que cada dia de treball recaptar un 14,3 per cent més una vegada s’apliqui la mesura del tercer festiu bisetmanal, treballant les mateixes hores al dia que abans d’aplicar aquesta mesura. Aquest augment exclou el cap de setmana, que no es veu afectat per la mesura, cosa que representa un dia de treball cada setmana.

• Abans d’aplicar la mesura, els nostres ingressos bisetmanals treballant 10 dies eren: 10 x Anada
• Després d’aplicar la mesura treballarem 9 dies, dels quals 2 seran en cap de setmana amb les mateixes condicions i 7 a la nova situació, de manera que els ingressos seran: (7 x IDD) + (2 x Anada)

Aplicant IDD = 1’1429 x Anada hem de (7 x 1’1429 x Anada) + (2 x Anada) = 10 x Anada, és a dir, l’ingrés bisetmanal (o mensual o anual …) després d’aplicar la mesura és EXACTAMENT el mateix que abans d’aplicar la mesura.

Resum.
Treballant les mateixes hores al dia anem a ingressar el mateix, però amb una jornada menys de treball, és a dir, un 10 per cent menys d’esforç físic en hores de servei quinzenals (i mensuals i anuals …), amb l’afegit de que els nostres despeses variables disminuiran també en un 10 per cent. En definitiva tindrem els mateixos ingressos amb una significativa reducció de l’esforç físic i una petita disminució de les despeses suportats, cosa que representa un doble benefici irrefutable.

Informació extreta del STAC.

SALUT I BON VIATGE.