LA CRISI OBLIGA ALS TAXISTES DE CAMBRILS A REDUIR LA SEVA TARIFA

La mesura està motivada per la baixada dràstica dels ingressos i la falta de clientela.
Només s’aplicarà durant febrer i març.

CAMBRILS. DIARI DE TARRAGONA.  La crisi també ha arribat al sector del taxi. Cansats de registrar pèrdues mes rere mes, els taxistes de Cambrils han decidit posar en marxa una nova iniciativa amb l’objectiu d’intentar frenar el descens de clientela i de viatges. I és que malgrat que la temporada d’estiu es van registrar bones xifres, els mesos d’hivern s’estan convertint en un calvario.Para això, l’Associació Ràdio Taxi de Cambrils, conformada per un total de 23 dels 26 taxis que operen al municipi, permet de cobrar els suplements addicionals als seus clients. De moment, la mesura s’aplicarà durant els mesos de febrer i març. Segons explica el president de l’entitat, José Manuel Ramírez, durant els últims dos anys, sobretot durant els mesos d’hivern «els ingressos han baixat pràcticament a la meitat, en relació a l’any passat», comenta.
Conscients que la crisi és una problemàtica global que no deixa a cap sector impune dels seus efectes, han decidit contribuir al foment del taxi, oferint preus anticrisi i «molt més assequibles». D’aquesta manera, a partir d’aquest mes, totes les persones que truquin a un taxi de Ràdio Taxi Cambrils (977362622) des de casa, no se’ls aplicarà la tarifa de recollida a domicili que fins ara era de 1,63 euros. Tampoc es cobrarà per la pujada de maletes o la recollida d’un client a l’estació de trens, amb un suplement d’un euro.Tampoco s’aplicarà el suplement extra de 3 euros que fins ara es cobrava per trasllat al’aeroport. Segons Ramírez, la supressió dels suplements, «d’entrada no sembla un gran estalvi, encara que un viatge que pugui costar vuit o nou euros, pot arribar a sortir per sis o set euros», comenta.
A més, des de l’associació vol trencar el mite que el taxi és un producte de luxe i molt car. «Els caps de setmana, molts joves van a Salou amb el bus, que costa 3,80 euros per persona. Si fossin en taxi són 12 euros, que repartit entre 4 surt a 3 euros per persona, és a dir més econòmic que amb el bus i més ràpid », comenta.Precios insosteniblesEl descens dràstic de clientela durant la temporada baixa ha obligat els membres de l’Associació Ràdio Taxi de Cambrils a haver de ‘imposar’ dos dies de festa als seus membres, i així repartir la poca feina existent. «Perquè tots puguem treballar fem torns. Dels 23 taxis que operen a Cambrils, hem establert que 11 treballin de dia i 3 de nit. Ho fem així durant vuit mesos, perquè sinó és impossible repartir la poca feina que hi ha entre tants companys. », Comenta Ramírez.Con bons ulls .La iniciativa impulsada pels taxistes de Cambrils sembla que, de moment, no serà seguida pel col · lectiu en altres municipis de la Costa. Malgrat això, els companys d’ofici a Salou, veuen amb bons ulls la mesura. Miguel Carballo, president de l’Associació Ràdio Taxi de Salou, assegura que «tal com està el panorama, cada un es busca seus voltes com pot», comenta. Malgrat això el col · lectiu taxista de Salou no té intenció d’impulsar cap iniciativa d’estalvi. «Nosaltres vivim de l’estiu i ja sabem que l’hivern és dur», comenta.

Taxis pirates: competència i mala imatge

Encara a l’hivern la problemàtica és inexistent, els taxistes de la Costa Daurada han patit en els últims dos anys la problemàtica dels taxis pirates. Una pràctica que ha anat a més i que cal sumar a les nefastes conseqüències que la crisi està fent en el sector. Segons l’Associació Ràdio Taxi Cambrils, la proliferació de la pràctica va provocar l’estiu passat pèrdues d’un 15%. I no només això. Segons l’Associació Ràdio Taxi de Salou, l’augment d’aquest tipus de serveis il · legals, a més de pèrdues econòmiques i de ser competència deslleial, «genera una molt mala imatge del sector i del municipi», comenta el president de l’entitat, Miguel Carballo.
Malgrat això, les dues associacions reconeixen l’esforç fet l’any passat per les policies locals dels dos municipis en col · laboració amb els Mossos d’Esquadra el anys passat. Un treball que fins i tot va acabar amb algunes denúncies. Malgrat això, temen que aquest estiu, la situació es repeteixi, sobretot tenint en compte el boom del turista rus, un perfil de client molt assidu a aquest tipus de serveis, a causa de la problemàtica de l’idioma.

SALUT I BON VIATGE.

Share