ELS TAXISTES DE REUS CONFIEN A L´ESTIU PER NO HAVER D´DONAR DE BAIXA LLICÈNCIES

REUS – El president de l’Agrupació de Taxis de Reus, Joaquim Olivé, espera ansiós l’inici de la temporada estival per compensar un hivern en el qual ‘no hem cobert despeses’

La cinquantena de taxis que hi ha a Reus espera ansiosament l’inici de la temporada estival, que de manera oficiosa comença amb l’arribada de la Setmana Santa. L’hivern ha estat especialment dur per a un sector que ha notat, sobretot, l’impacte de la marxa de Ryanair de l’aeroport de Reus i la no operativitat de vols comercials entre els mesos d’octubre a març.
El president de l’Agrupació de Taxis de Reus, Joaquim Olivé, no pot ser més explícit al respecte: «Confiem molt en aquests mesos d’estiu per veure què passarà el proper hivern. Si les coses no van bé, és probable que alguns taxis hagin de donar-se de baixa a finals d’any ».
La causa d’aquest pessimisme en el sector s’ha de buscar en els cinc mesos sense vols comercials a l’aeroport. En aquest sentit, Olivé explica que «normalment, l’activitat a l’hivern baixa fins a un 20% o un 30%, però aquest ens hem quedat en el 5%. No hem guanyat, gairebé, ni per cobrir despeses ».
Les carreres curtes són les més habituals entre els taxistes de la capital del Baix Camp, amb un perfil d’usuari, sobretot, de «gent gran. És gent que ha de desplaçar fins a la Seguretat Social, hospital, mútues, etc … », explica el president dels taxistes. No obstant això, la presència d’un aeroport a casa i la costa prop «ajuda a que tinguem més feina».

La força del turisme.
D’aquí a un mes, el perfil de l’usuari dels taxis de Reus canvia sensiblement. Joaquim Olivé comenta que «els turistes acostumen a visitar Reus a la tarda, després d’haver estat al matí a la platja. Arriben aviat a la nostra ciutat, visiten el Gaudí Centre i fan algunes compres, per després necessitar els serveis d’un taxi per tornar a la costa ». En aquest sentit, la presència del turisme rus és una garantia, no només per als comerços i la restauració de Reus, sinó també per als taxistes.
Un dels problemes que té aquest sector últimament és que «la temporada d’estiu s’escurça una mica més, en comparació amb altres anys», comenta el president dels taxistes, que afegeix que «abans anava des de finals de març fins a octubre. En canvi ara comença una mica més tard ».
Finalment, el sector del taxi assenyala que ha estat un cúmul de circumstàncies el que els ha portat a estar immersos en aquesta crisi. «La gent es queda més a casa i gasta menys. El preu del gasoil està desorbitat, i el manteniment dels cotxes també és molt elevat », es lamenta Olivé. / Diari de Tarragona

SALUT I BON VIATGE.