ELS TAXISTES DE PLATJA D´ARO DESCONVOQUEN LA VAGA DE NOU

L’Associació de Taxistes Autònoms es va reunir amb l’Ajuntament i amb Transports i va entendre que ja hi ha control
 És el segon cop que la vaga es desconvoca dies abans de fer-se

CASTELL-PLATJA D’ARO. EL PUNT. JOAN PUNTI.- L’Associació de Taxistes Autònoms de Platja d’Aro ha desconvocat finalment la vaga de servei que havia anunciat a final de mes passat pels dies 15 i 16 d’agost contra l’intrusisme laboral. Segons va explicar ahir el president de l’associació, Valerio Romero, han cregut convenient de desconvocar la vaga després que les autoritats locals els hagin fet veure que s’estan activant totes les mesures que els permet la llei per fer controls.
La reunió convocada a l’ajuntament el dia 30 de juliol passat va aplegar representants de l’associació convocant, president i vicepresident, així com representants de la Generalitat en matèria de transports i la regidora de Turisme de Castell-Platja d’Aro, Imma Gelabert. La representant municipal precisament va explicar ahir que els taxistes havien rebut tota la informació que demanaven: “Nosaltres els vam fer entendre que només ens podem aferrar a la llei i que estem fent els controls que podem perquè aquesta es compleixi. Hi ha situacions que no podem sancionar perquè son legals i ells ho han d’entendre.”
Gelabert va manifestar que “l’Ajuntament no pot legislar i que la llei és com és”. “Ens pot agradar més o menys, però és legal que furgonetes ofereixin serveis als seus clients sense cobrar. Els vam fer veure que estem sobre la qüestió i que la policia local hi està a sobre”
La vaga estava convocada inicialment pels dies 25 i el 26 de juliol. Dos dies abans, però, l’associació de taxistes convocant va haver de fer-se enrere en rebre la notificació de l’Ajuntament que la vaga no s’havia convocat adequadament perquè no s’havia comunicat a Transports, que era qui havia de marcar els serveis mínims, i que, per aquest motiu, s’exposaven a rebre fortes sancions si no la desconvocaven immediatament, cosa que van fer. L’endemà, els taxistes, després de consultar amb el Sindicat del Taxi de Catalunya, van fer una crida a la convocatòria pels dies 15 i 16 d’aquest mes. La segona reunió amb l’Ajuntament van tenir-la el dia 30 d’aquest mes, i tot i que ja tenien en ment desconvocar la vaga, no ho van fer fins ahir, quan el president Valerio Romero, poc convençut “perquè no s’ha arreglat res”, va fer saber que no faran vaga. A la reunió els havien fet veure que hi havia poc a fer. El descontentament, però, es manté.

Una vaga d’anada i tornada

La protesta dels taxistes de Platja d’Aro per l’intrusisme ve de lluny. Amenaces de convocatòria sovintegen any rere any. El que no ha tingut lloc mai ha estat una vaga duta a terme. Al 2010, a Sant Feliu en van fer, però no a Platja d’Aro. La incomoditat del sector és evident, però no sap com actuar perquè la normativa no impedeix que els hotels facilitin transport de cortesia als seus clients si no la cobren. L’Associació de Taxistes Autònoms, la majoritària a Platja d’Aro, va convocar inicialment vaga pels dies 25 i 26 de juliol i 16 i 17 d’agost. La del juliol, la van deixar en un dia i finalment no es va fer. La de l’agost es va passar al 15 i 16, i finalment s’ha desconvocat .

SALUT I BON VIATGE.